Kisalföld logö

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 0°C | 13°C Még több cikk.

Közös Renault-Nissan dízelmotorok

Az új Renault Lagunában mutatkozik be a két cég közösen kifejlesztett, 2.0 literes, 150 lóerős új dízelmotorja.

Közösen fejlesztett dízelmotort a Renault és a Nissan. Elsőként az 1995 köbcentiméteres dCi motor 150 lóerős változata mutatkozik be, de később többféle teljesítményű és forgatónyomatékú változat is készül majd. Jövőre ígérik a 175 lóerős kivitelt.

Számos mérnöki újítást alkalmaztak a motorban, a kifinomult égéstérbeli légáramlástól a piezoelektromos üzemanyag-befecskendezésen keresztül a csendes üzemet biztosító megoldásokig.

Hengerenként négy szelepet találunk a motorban, amely teljesíti az Euro-IV károsanyag-kibocsátási normát. Bosch piezoelektromos befecskendezés gondoskodik a villámgyors és precíz üzemanyag-adagolásról. Hála a fürge, a hagyományos elektromágneses megoldásnál négyszer gyorsabb üzemnek, minden munkaütemben öt, két elő-, egy fő-, és egy utóbefecskendezés megy végbe.

Az ötödik befecskendezés a részecskeszűrő tisztitófolyamatához tartozik. Az előbefecskendezések a jól ismert dízelhang csökkentésére, míg az utólagos üzemanyag-befecskendezés a korom és egyéb károsanyagok kibocsátásának minimalizálására szolgálnak.

Nem lehet panasz az erőforrás menetteljesítményére sem, hiszen az elődjénél majdnem egy másodperccel kevesebbre, 8,9 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy az új Lagunát álló helyzetből 100km/órás sebességre gyorsítsa, mindezt úgy, hogy közben ez a kategória egyik legtakarékosabb motorja.

A Renault normandiai gyárában készítik a motorhoz kapcsolódó új, hatsebességes manuális váltót is, ami csekély, 54,5 kilogrammos tömege ellenére tekintélyes nyomaték továbbítására képes. Megerősítették a csapágyazást és az egész szerkezetet is, valamint az alumínium váltóházat is úgy tervezték, hogy csendesebb legyen.

Szinkronizált a hátramenet is, így a hátramenet kapcsolásához nem kell megvárni, amíg az autó teljesen megáll. Ezen kívül kisméretű, gömbölyű differenciálművet is kapott a PK4 kódjelű sebességváltó.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

JAZZ: a Honda-kisautó még jobb lett

A Honda többszörösen díjnyertes kisautója, a sokoldalú „varázsülésekkel", illetve gazdaságos benzinmotorokkal felvértezett Jazz kívül-belül számos változáson esett át. A felfrissített külső megjelenés, a fejlettebb és tetszetősebb műszerfal, illetve az immár rendelhető menetstabilizáló elektronika a legfontosabb újítások. A belső tér nagysága vetekszik a kompakt autókéval. Tovább olvasom