Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Kőváry 15 évet várt erre

A 42. Allianz Rallye-n szerzett második helyével (R3 első hely.) tovább növelte előnyét az A7-es kategória bajnoki címéért folytatott versenyben a Kőváry Barna – Tóth Zsolt páros. Pedig a háromnapos verseny második napján még igen messze voltak a sikertől.

Szombaton még úgy tűnt, nem szállhat harcba a kategóriagyőzelemért a Kőváry BarnaTóth Zsolt páros. Az elmúlt hétvégén rendezett Mecsek-rali második napján a Renault Clióval versenyző páros komoly hátrányba került ellenfeleivel szemben. ˝Remekül kezdtünk szombaton, rögtön első időket tudtunk autózni az A7-es kategóriában. Csakhogy a negyedik gyorsaságin hibáztam – mondta a futam után Kőváry Barna. ˝Túl szűkre vettem egy kanyart, amitől defektes lett a jobb első kerekünk. A rövid, hat kilométeresen gyorsaságin történt, ezért nem álltunk meg kereket cserélni, de begyűjtöttünk 50 másodperc hátrányt.˝


A helyi felmenőkkel bíró pilóta az eset után elkedvetlenedett, de navigátora, Tóth Zsolti és a csapatvezető, Szentiványi Szabi biztatatták, mondván nem szabad feladni. Sikerült felrázniuk Barnát, aki elkapta a fonalat, megkezdték a felzárkózást.

˝Már a következő gyorsasági sikerült leszaladnunk, de utána is végig a kategória elejében tudtunk autózni. Estére már csak öt másodperces hátrányunk volt az R3-as autók között élen álló Hering Gyuláék mögött˝ – mesélte a pilóta.


Vasárnap is ebben a szellemben folytatta a páros, az első gyorsasági után máris öt másodperces for szerepelt a nevük mellett és onnantól kezdve folyamatosan növelték az előnyüket. Még az utolsó gyorsaságin – amikor már magabiztosan vezettek – sem vettek vissza. ˝Ha nincs a defektünk, akkor akár Tárnok Tomit is elkaphattuk volna. Ez azért igencsak biztató, hiszen tavaly nem is gondoltunk rá, hogy az ő Renault Megane-ja közelébe tudnánk férkőzni. De ezúttal nagyon koncentráltan, precízen, pontosan tudtunk autózni.˝ A legtöbbek szerint az egyik legnehezebb Mecsek-rali volt a mostani. Nem csak a pályák miatt, hanem a Veszprém-ralit is meghazudtoló iszonyatos hőség miatt. 39 fok volt az autón kívül, belül pedig ennél is sokkal melegebb.


Mindez nemcsak a versenyzőket, de technikát is erőteljesen igénybe veszi. A csapat Renault Clio R3-asa azonban nagyon jól viselte a versenyt, hibátlanul üzemelt. Érezni lehetett rajta, hogy a futam előtt felújított motorja frissebb, sokkal jobban viselkedett a kigyorsításokon, érezhetően jobban húzott. Ez is nagyban hozzájárult a sikerhez.

˝Amiért Pécsre jöttünk, azt sikerült véghezvinnünk. Az A7-es kategóriában a második helyet szereztük meg, de a bajnoki címre esélyes konkurenseinket sikerült megelőznünk. A leggyorsabbak voltunk az R3-as autóval indulók között. Ennek megfelelően növeltük az előnyünket a bajnokságban. Három ponttal vezetünk Hering Gyula és öttel Janzer Gyuri előtt, ugyanakkor az R-csoportot is vezetjük. Azt kell hogy mondjam, tizenöt éve várok erre a versenyre. Tökéletesen működött minden, pontosan tudtunk autózni. Megvívtuk a saját harcainkat, kitoltuk a korlátainkat. Szenzációs hétvégén vagyunk túl. Úgy tűnik, végre kezdünk tegező viszonyba kerülni a versenyautónkkal˝ – értékelt boldogan Kőváry a futam után.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A BMW csoport kivonul a Forma 1-ből

A BMW csoport igazgatótanácsa július 29-én bejelentette, a gyár nem folytatja Forma 1-es szereplését… Tovább olvasom