Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Környezetkímélő Volvo C30 Frankfurtból

A Volvo C30 kerekeit négy külön villanymotor hajtja, segítve az 1,6 literes benzinest. Tele akkumulátorral – konnektorból is fel lehet tölteni – a ReCharge száz kilométert képes megtenni, csak a villannyal. A legfontosabb: a jármű széndioxid-kibocsátása így 120 g/km alá esik.
Maga az a tény, hogy bedugják az autót a konnektorba, nem túl nagy újság a zord északon, ám a féltetők alatt éjszakázó skandináv autóknál az elektromosság az előmelegítést, s a reggeli könnyebb hidegindítást szolgálja. A Volvo konnektoros C30-as modellje teljesen másról szól.

„A Volvo ReCharge érdekes koncepció, mivel nagy hatósugarat biztosít akkumulátorhajtással, és tartalékként számíthat a belső égésű motorra." – mondja Magnus Jonsson, a Volvo Cars kutató és fejlesztő részlegének alelnöke.

Rövid távra praktikus

A Volvo ReCharge Concept olyan autótulajdonosok számára a legmegfelelőbb, akik kis távokon közlekednek naponta. Azok ingázók, akik otthonuk és munkahelyük között naponta száz kilométernél kevesebbet autóznak, az egész utat elektromos energiával tehetik meg. Az autó tulajdonosának mindössze egyetlen feltételt kell biztosítania, hogy otthonában vagy munkahelyén legyen egy konnektor a kocsi közelében. A teljes töltés három óráig tart, de már egy órás gyorstöltés is elegendő energiát ad 50 kilométer megtételéhez.
Az elektromos üzemmódban elérhető hatótávolsága miatt a Volvo ReCharge Concept fogyasztás szempontjából kedvez tulajdonosa pénztárcájának. A számítások szerint elektromos módban a kocsi üzemeltetése sokkal olcsóbb, mint egy – összehasonlítható – benzines autóé. Az akkumulátor száz kilométeres hatótávolságán túl az üzemanyag fogyasztás 0-tól 5,5 liter/100 kilométerig változhat, attól függően, hogy mennyit üzemel a motor.

A Volvo ReCharge Concept a benne alkalmazott úgynevezett soros hibrid megoldásnál a kerék és a motor között nincs mechanikus kapcsolat. Az akkumulátorok élettartama a tervek szerint meghaladja az autóét. A kerékben elhelyezett villanymotorok egymástól függetlenül hajtják a kerekeket. Az 1,6 literes, négy hengeres Flexifuel motor generátort hajt.

Elvileg a Volvo ReCharge Concept olyan akkumulátoros villanyautó, melyet egy külső tápegység (APU, Auxiliary Power Unit) lát el elektromossággal, amennyiben az akkumulátorok töltöttsége nem megfelelő a haladáshoz. Mivel a belső égésű motornak csak az APU-t kell töltenie, ezért ideális üzemállapotban tud működni.

Nulláról százra 9 másodperc

„A többi hibrid csak a belső égésű motor támogatására, rövid ideig használja az akkumulátort. A mi megoldásunk az állandó elektromos hajtást helyezi előnybe, miközben a tartalék belső égésű motor másodlagos elektromos forrásként extra biztonságot ad." – mondja Ichiro Sugioka, a Volvo ReCharge Concept menedzsere, és hozzáteszi: „Ráadásul a konnektorról tölthető hibrid technológiás C30-as menettulajdonságai élénkek és sportosak. 0-ról 100-ra kilenc másodperc alatt gyorsul fel és 160 km/óra a végsebessége."
A motor automatikusan elindul, ha az akkumulátor töltöttsége harminc százalék alá csökken, de a műszerfalon elhelyezett gomb segítségével a vezető is beindíthatja a négyhengeres Flexifuel motort. Így a sofőr korábban tudja elkezdeni az akkumulátor töltését, ami például akkor lehet szükséges, ha autópályán halad, és szeretne kizárólag elektromos hajtással áthaladni a következő városon.

A kerekekbe épített önálló elektromotoroknak köszönhetően nem csak a súlyelosztás, hanem a mechanikus hatásfok és az útkapcsolat is a lehető legjobb. A mechanikus áttételek által okozott súrlódási veszteségeket is elkerülték. A kocsi öszkerékhajtású, méghozzá a szó legigazibb értelmében, hiszen a kerekekre jutó erő külön-külön szabályozható. A fékezés közben termelt energia nem vész el, hanem visszakerül az akkumulátorba. A maximális kihasználtságra tervezett rendszerben nincs helye hagyományos fékeknek, ezeket elektromosokkal váltották ki, melyek használata során minimális energia megy kárba a súrlódás miatt.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Frankfurtra figyel az autósvilág

A keddi és a szerdai sajtó és szakmai nap után csütörtökön a nagyközönség előtt is megnyitja kapuit… Tovább olvasom