Kisalföld logö

2018. 02. 20. kedd - Aladár, Álmos -1°C | 1°C Még több cikk.

Koleos, a Renault új, 4x4-es crossovere

A Renault legelső crossovere, a Koleos 2008. szeptemberétől kerül a kereskedésekbe. A Renault Koleos tökéletes partner a mindennapi rutintól való elszakadáshoz, kényelmes, könnyen vezethető és valódi terepjáró képességekkel rendelkezik.
Egyedi, kifejező vonalai a jól ismert 4x4-es formai elemeket vegyíti a
limuzinok világában honos dinamikus elemekkel, miközben a kezelhető
méretei és intuitív felszerelései segítségével a vezető pillanatok alatt
otthonosan érezheti magát a volánjánál.



Különleges, erős egyéniség

A Koleos orr-részét a márkalogó uralja, amelyet a levegőbeömlők
szegélyeznek, valamint a modern, elliptikus fényszóróegység, amely
magában foglalja a Xenon fényszórókat és a kiegészítő kanyarfényszórókat is.

A Renault Koleos oldalról szemlélve – a nagy hasmagasság és a hangsúlyos kerékjárati ívek ellenére – szakított a 4x4-es terepjárós
hagyományokkal. "A Koleos erős egyéniséggel rendelkezik. A kategória
autói közt különleges modellnek számít, amely kitűnik riválisai közül,
különösen a döntött hátsó ablakfelület lendületet kölcsönző formájának
köszönhetően," mondja a Renault Formatervezési Igazgatója, Patrick
Le-Quement. A hátfal egyedi kiképzése is olyan mozgást mintáz, amely az ablakkeret aljától indul, és megszakítás nélkül folyik át a logóig,
amely fényes fekete alapra került.

Az utastér és a vezető környezete igazán ösztönösen került kialakításra,
és a belső tér vezérmotívumai néhány elegánsan ívelő vonal mentén
rajzolódnak ki. A műszerfal alja hullámvonalszerű, ami azt az érzetet
kelti, mintha a borítás lebegne a műszerfal felett. A középkonzol
formája, amely a leglényegesebb kapcsolókat tartalmazza, szintén
hozzájárul a jólétet sugárzó érzethez. Ezt csak tovább fokozza a
felhasznált anyagok minősége, amelyeket kifejezetten a Koleos számára
választottak, valamint az a kitüntető figyelem, amellyel az egyes
panelek és elemek illesztéseinek beállítását végezték az autó
összeszerelésekor.



Könnyű kezelhetőség

A Renault Koleos ugyanazt a kényelmet nyújtja, mint a limuzinok, a
kompakt egyterűekével vetekedő helykínálat mellett. Ellentétben a
kifejezetten terepre szánt modellekkel, a Koleos tömve van kényelmi
berendezésekkel. A Koleos utasterében pillanatok alatt otthon érezhetjük
magunkat. A praktikus műszerfal dizájn, és az egyszerűen kezelhető
ergonomikus kezelőszervek kialakításának köszönhetően a sofőr gyorsan eligazodik a különböző kapcsolók között, így a navigáció, a rádió, a
hűtés/fűtés és a klímaberendezés használata szinte ösztönös feladat. A
navigációs rendszer, a szabadkezes Bluetooth telefon-kihangosító, az
audio-rendszer és az elektromos parkolófék kezelőszervei mind a
kormányra vagy a vezető keze ügyébe kerültek.

A navigációs rendszerrel és a rádióval kapcsolatos információk a
műszerfal felső részén elhelyezett központi kijelzőn jelennek meg, ahol
mind a sofőr, mind az utasok jól láthatják azokat.

Osztottan nyitható hátsó ajtaja, egy mozdulattal lehajtható hátsó
üléssora és 70 liternyi rakodóhelye kiemelik a Koleos moduláris
belterének praktikusságát. A modularitást elősegítő felszerelések közé
tartozik az ún. ‘easy break' rendszer, amely lehetővé teszi a 60/40
arányban döntő hátsó üléssor lehajtását a csomagtartó felől, köszönhetően az ott elhelyezett két karnak, amelyek meghúzásával, a
hátsó ajtók kinyitása nélkül ledönthető a hátsó üléssor. Lehajtott hátsó
ülésekkel teljesen sík padlófelület keletkezik, ami tovább egyszerűsíti
a rakodást. A csomagtér 450 l-es (VDA) mérete, ötüléses verzióban,
egészen a hatalmas, 1380 l-es (VDA) értékig növelhető lehajtott hátsó
üléssorral. A rendelkezésre álló teret akár több részre is oszthatjuk a
számos csomagtéri rögzítőfülnek köszönhetően, amelyek a többfunkciós
csomagtérháló többféle elrendezését teszik lehetővé. A Koleos szabadidőautós mivoltát erősítendő a hátsó üléssorok síléctartó
kialakítással is rendelkeznek. Az első utasülés támlája szintén lehajtható, egyrészt asztalként funkcionálva, másrészt akár 2,60 m
hosszú tárgyak szállítását elősegítendő.

A számos utazást könnyítő felszerelés is példa arra, hogy a Koleos
milyen tökéletesen egészíti ki a Renault modellpalettát. Ilyen megoldások a szabadkezes Automata Renault kártya, az automatikus fényszóró- és ablaktörlő vezérlés, a guminyomás-ellenőrző rendszer és a sebességtartó automatika (verziótól függően), míg az elektromos ablakok, az elektromosan állítható külső tükrök és a központi zár kapcsolói mind
a vezető oldali ajtóra kerültek.

A vezetési élményt számtalan kényelmet növelő tényező erősíti, az első
és hátsó parkolóradartól kezdve az elektromos parkolófékig, ami minden
alkalommal reteszel amikor a motort leállítják, és automatikusan old, a
gépkocsi indulásakor.



Kényeztető kényelem

A Renault Koleosnak mindene megvan ahhoz, hogy átlagon felüli
kényelemmel kényeztesse utasait, és különösen nagy figyelmet szenteltek az egyik leglényegesebb, kényelmet befolyásoló tényezőnek: a mechanikus és a gördülési zajok csökkentésének.

A dízelmotorokon használt kiegyenlítő tengely és kettős tömegű lendkerék mérföldkövet jelent a vibrációk és a zajok csökkentésében.
Ezzel egy időben a gördülési zajokat is jelentősen csökkentették a
különleges hangszigetelő elemek segítségével, amelyek közt megtalálható az akusztikus szélvédő- és motor segédalvázkeret-szigetelés csakúgy, mint a motortér és az utastér között bőségesen alkalmazott hangszigetelő anyagok, amelyekből a padlólemezre és a kerékjáratokba is jutott. Ezek a megoldások együttesen kimagasló akusztikus komfortot eredményeztek a Renault Koleos utasai számára.

A Renault Koleos utasai az utastér méreteinek szempontjából is el
lesznek kényeztetve, hiszen SUV/4x4/Crossover rekordnagyságú fejtér (946 mm) várja őket az első üléseken, míg a hátsó utasok számára a rendkívül széles és tágas hátsó üléssor jelenthet felüdülést. Figyelembe véve a Renault Koleos méreteit, az első és a hátsó ülésekre való bejutás
meglepően egyszerű, rengeteg hellyel a lábak és a csípő tájékán.Egy
olyan járműként, amely hosszú utakra éppoly alkalmas, mint a terepen
való barangolásra, a Koleos kimagasló kényelmet nyújt az első és a hátsó utasok számára egyaránt. Az ülések kialakítása és az anyagválasztás
megkönnyítik a hosszú utakat, miközben a hátsó üléstámla dőlésszöge is
változtatható, ami ritka különlegesség a kategóriában (változattól
függően).



Az autóhoz tervezett Bose-hangrendszer

A zene szerelmeseit azonnal meggyőzi majd a Renault Koleoshoz rendelhető audio-rendszerek széles választéka, melyek közt egy csúcskategóriás Bose® rendszer is megtalálható. Az utastér akusztikus jellemzőire hangolt rendszer egy digitális erősítőből, hét hangfalból és egy aktív mélynyomóból áll. Az egyedülálló hi-fi minőség segítségével az utasok tökéletes minőségben hallgathatják kedvenc zenéiket, attól függetlenül, hogy a rádióból, a 6 CD-s/MP3-kompatibilis CD-váltóból, avagy egy külső csatlakozóról hallgatnák azokat, mint pl. a műszerfal csatlakozójára kötött iPod.

A Bose® méltán híres audio rendszerei most először jelennek meg egy
Renault-ban. A Renault és a Bose mérnökei közösen dolgoztak ki egy olyan Hi-Fi rendszert, amely kifejezetten a Koleos utasterének tulajdonságai szerint készült. Ennek érdekében részletesen elemezték az utastér elrendezését, hogy csúcsminőségű Hi-Fi hangzást érjenek el. A rendszert az ún. Tiszta Lappal Elv (Clean Sheet Approach) alapján tervezték.

Ahelyett, hogy az autó elkészültét követően kezdtek volna a rendszer
kialakításához, műszereik segítségével nagyjából ezer helyen vettek
mintát az utastérben, átfogó akusztikus modellt kialakítva így a
karosszériáról. Még mielőtt az első autó elkészült volna, a Bose mérnökei közösen egyeztettek a Renault tervezőivel, hogy meghatározzák a hangszórók végső helyeit. A gyakorlatban minden, az audio rendszert érintő döntés akusztikai analízisek alapján hoztak, a különböző hangszórók specifikációjától és elhelyezésétől, a jelátalakításig és
hangszínszabályozásig egyaránt. Ennek eredményeként a hangzásvilág
nagyon közel áll az elméleti maximumhoz. A zene tisztán és
részletgazdagon szól, az élő hangzást megközelítő minőségben.




Minden terepen magabiztos

Miközben a 4x4-es modelleket a legtöbben darabos formavilágúnak és
nehezen használhatónak tartják, a Renault Koleos hossza és szélessége
4,52 m ill. 1,85 m, és ezen méreteknek köszönhetően ugyanolyan könnyedén olvad bele a városi forgalomba, mint ahogyan terepen is mozog. Annak ellenére, hogy nem rendelkezik a 4x4-es autókra jellemző
stílusjegyekkel, a Renault Koleos egy valódi crossover, amelynél
tökéletes egyensúlyban vannak a dinamikus és harmonikus formai jegyek.

Mindezek mellett persze a terepjáró képességeit sejtetni engedi az
átlagosnál nagyobb hasmagasság és a védőborítások, melyek tovább
erősítik a Koleos robusztus kisugárzását. A Koleos ráadásul sokoldalú
is. Ugyanolyan magabiztossággal mozog a nagyvárosokban, az országúton vagy az autópályán, mint a járatlan utakon. Az utóbbi esetre a legfejlettebb, a Renault-Nissan Szövetség által fejlesztett négykerékhajtási rendszerrel rendelkezik. A 4x2 és 4x4 üzemmódokat
automatikusan kapcsolja az ‘All mode 4x4-i’ rendszer. A 4x2 és 4x4
üzemmódok természetesen manuálisan is választhatók maradtak (bizonyos sebesség alatt).

A MacPherson-típusú első felfüggesztéshez független, többlengőkaros
hátsó felfüggesztés társul, csakúgy, mint az új X-Trail esetében. Ez a
kialakítás garantálja a kényelmet és a pontos iránytartást minden
vezetési helyzetben, miközben a lengéscsillapítók és a rugók úgy lettek
hangolva, hogy igazodjanak a Koleos egyedi méreteihez, és a megcélzott
egyensúlyhoz a kényelem és a kezelhetőség között. A hátsó
lengéscsillapítókat olyan szögben szerelik be, hogy a lehető legtöbb
hely maradjon szabadon a kerékjárati dobok között (+100 mm a
függőlegesen elhelyezett lengéscsillapítókhoz képest). A 206 mm-es
hasmagasság (dízel verzió esetében: 188 mm) és a 27ş és 31ş első és
hátsó rámpaszögek további bizonyítékai annak, hogy a Koleosban valódi
terepjáróvér is csörgedezik.

A Koleos az első Renault modell, amelyet már a bemutatásától kezdve
négykerékhajtással kínálnak. ‘Auto’ üzemmódban az első és a hátsó
tengely közti nyomatékelosztás automatikus, és a tapadástól függ. Normál helyzetben a hajtás csak az első kerekekre érkezik, ám amennyiben csökken a tapadás, a nyomaték egy részét a hátsó kerekekhez irányítja a rendszer. Extrém helyzetekben ez az érték akár 50%-ot is elérheti. Álló helyzetből történő indulásnál pedig, a tapadástól függetlenül a rendszer mind a négy kereket hajtja. Ezt az első-hátsó nyomatékeloszlást egy elektronikus nyomatékelosztó biztosítja, amelyet a legújabb generációs 'All mode 4x4-i' rendszer vezérel, amelyet a Nissan fejlesztett ki az új X-Trail számára.

A Renault Koleos elsőkerékhajtású verzióban is rendelhető lesz azok
számára, akiket vonz a kalandvágyó, crossover formavilág, de nincs
szükségük a négykerékhajtás nyújtotta előnyökre.



Hegyre fel, hegyről le

A Renault Koleos Hegymeneti Elindulás Segítő rendszerrel is rendelkezik,
amely a mindennapi autózásban is hasznos segítséget nyújt. A rendszer
10ş-nál meredekebb emelkedőn automatikusan aktiválódik, hogy
megakadályozza az autó hátragurulását. Szükségtelenné teszi azt is, hogy a sofőrnek túl gyorsan kelljen váltania a fék- és a gázpedál között, ami a legtöbb autó esetében nehézséget okoz.

Ezen felül a Renault Koleost Lejtmeneti Ereszkedő Rendszerrel is
felszerelték, a minél biztonságosabb terepezés érdekében. Ez a funkció a
középkonzolra szerelt gomb benyomásával aktiválható, és automatikusan 7 km/órás sebességen tartja az autó ereszkedését, 10ş-nél meredekebb
lejtőn anélkül, hogy a fékeket használni kellene. Ez különösen hasznos,
amikor a Koleost terepen használják, hiszen az autó aktív biztonságát is
növeli meredek, csúszós ereszkedőkön. Ez a funkció hátrameneti
fokozatban is működik.

Legújabb generációs erőforrások

Az elegendő nyomatékról a Renault Koleos 150 vagy 175 lóerős 2.0 dCi
motorjai gondoskodnak, vagy pedig a 2.5 literes, 170 lóerős benzinmotor.
A sebességváltó manuális és automata kivitelben is hatfokozatú.
A legújabb generációs 2.0 dCi Euro 4 dízelmotor kétféle teljesítményszinttel áll rendelkezésre, egyrészt 110 kW-os (150 LE),
másrészt 127 kW-os (175 LE) verzióban. Alternatív megoldásként a 2.5
literes benzinmotor (TR25) is rendelkezésre áll, amely 126kW (170 LE)
teljesítményű. Az 1995 cmł-es erőforrást, amely már a felsőbb kategóriás Renault modellekben (Mégane, Laguna III, Nissan Qashqai, Új X-Trail és a Renault Samsung Motors QM5-je) már bemutatkozott a legújabb dízeltechnológiával szerelték fel, például az 1600 bar-os
piezo-elektromos szelepekkel felszerelt közös nyomócsöves
befecskendezés, vízhűtéses változó geometriájú turbófeltöltő, vagy a
periodikusan regenerálódó részecskeszűrő, amivel a leghatékonyabb
négyhengeres dízelmotornak számít a kategóriájában.

A 2.0 dCi motornak két kiegyenlítő tengelye van, így alacsony
vibrációval és halkan jár, a benzines motorokhoz hasonlatosan. Emellett
automatikusan megújuló részecskeszűrővel is felszerelték, így adalékok
nélkül képes a regenerálásra. A szűrőben felgyülemlett koromrészecskéket a rendszer a motor igénybevételének mértékétől függően 300-1200 km-ként automatikusan elégeti.

A 2.0 dCi 150 lóerős (110kW @ 3,750rpm) változata 320 Nm-es maximális forgatónyomatékkal rendelkezik, amely már 2,000-es percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll. Hatsebességes sebességváltóval szerelik (ND típusú) és rendkívül széles fordulatszám tartományban használható, elsőrangú vezetési élményt, dinamizmust és akusztikus teljesítményt nyújtva. A Renault Koleos 2.0 dCi 150 lóerős változata 7,2 liter/100 km-es átlagfogyasztást produkál 4x2 változatban, és 7,4 liter/100 km-t 4x4-esként, amely 191 illetve 194g/km CO2-kibocsátást jelent.



A 2.0 dCi 150 LE-s motor hatsebességes automataváltóval is rendelhető
(AJ8 típusú a 4x4-es változatokhoz), amelyet a Renault-Nissan Szövetség
keretein belül fejlesztettek. Legújabb generációs technológiájának és
hat sebességfokozatának köszönhetően kifinomult sebességváltásokra és
azonnali gyorsításra képes. A 2.0 dCi erőforrás és az AJ8 váltómű
párosításának köszönhetően a Renault Koleos vegyes ciklusú üzemanyag
fogyasztása mindössze 8,3 liter/100 km, ami 221 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg.

A motor 127kW-os (175LE)/ 360Nm verzióban is rendelhető, amely a 150
lóerős változattal megegyező fordulatszámnál képes ezekre az értékekre,  rendkívüli vezetési élményt nyújt. Szintén hatsebességes, manuális váltóval párosítva a Renault Koleos 2.0 dCi 175 mindössze 7,7 liter/100 km fogyasztással rendelkezik, 209 g/km CO2-kibocsátás mellett.
A Koleos kínálat harmadik darabja a 2.5 literes Euro 4-es erőforrás (a
Nissan TR25-ből), amely 126 kW (170 LE) teljesítményt produkál 6,000-es percenkénti fordulatszámnál, és 226 Nm-es forgatónyomaték maximummal 4,400 1/min. értéken. Magyarországon hatsebességes manuális sebességváltóval lesz elérhető.

Biztonság Renault-színvonalon

Mint minden Renault modell, a Koleos is kategória-vezető aktív és
passzív biztonsági berendezésekkel készül. A négykerékhajtású erőátvitel szintén hozzájárul az aktív biztonság növeléséhez, hiszen még azelőtt
korrigál megcsúszás esetén, mielőtt az ESP működésbe lépne. A Renault Koleos Magyarországon három felszereltségi szinttel rendelhető
és igény szerint személyre szabható, köszönhetően az opciók és
tartozékok széles skálájának.

Mint a márka felsőkategóriás járművei, a Renault Koleos is hároméves,
vagy 150.000 km-es garanciával kerül forgalomba Európában.
A Koleos Busanban, Koreában készül és egyúttal az első Renault modell,
amelyet a Renault Samsung Motors gyárt, amely 80,1%-ban Renault tulajdon.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A megújult Peugeot 308 CC: még kabriósabb!

A lehajtható tetejű autók úttörőjeként, a harmincas évek elegáns 401, 601 és 402 “Eclipse"… Tovább olvasom