Kisalföld logö

2017. 12. 11. hétfő - Árpád 4°C | 13°C Még több cikk.

©koda: megújult Octavia RS és Scout

Az Octavia sorozat múlt év végén bemutatott modernizálását követően most az RS és az Octavia Scout is ráncfelvarráson esett át. Formai változásai mellett mindkét modell műszaki fejlesztéseket is tartogat vásárlói számára, mint például a „Climatronic" légkondicionáló berendezés légminőség-érzékelőjét, vagy a világítástechnika új elemeit.

A megújult Octavia RS megjelenésén az „RS" logóval díszített, átszabott hűtőrács és a markáns fényszórók tűnnek fel azonnal. Utóbbiak az RS-modellekhez első ízben rendelhetők xenon-, illetve a kanyar irányába elforduló változatban is. A szélesebb és markánsabb légbeömlő nyílásokkal megformált lökhárító két további újdonsággal is szolgál, a kanyarodófény-funkcióval kiegészített ködfényszórók mellett ugyanis az Octavia RS nappali világítását is LED-technikával kínálja. A hátsó lámpatestek szintén tetszetősebb formákkal készülnek. Új a palettán az „Anthracite" metál árnyalat, valamint a 18-colos „Neptune" könnyűfém keréktárcsa. A karosszériát 127 milliméteres szabadmagasságig süllyesztő sportfutómű, a mérsékelt saját tömeg (a benzines modellváltozatok esetében 20, a dízeleknél 15 kilogrammal), valamint a csökkentett légellenállási együttható egyaránt kedvező hatást gyakorolnak a menetteljesítményekre: növekedett a végsebesség, de a rugalmasság és a gyorsulás paraméterei is kedvezőbben alakulnak.


Az Octavia RS motorjai egyaránt kielégítik az EU 5 kipufogógáz-szabvány előírásait. A 2.0 TSI (147 kW) benzines erőforrás átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 7,5 liter, míg széndioxid-kibocsátása kilométerenként 175 gramm. A 2.0 TDI CR (125 kW) aggregát esetében ezek az értékek 5,7 literre, illetve 150 grammra adódnak. Mindkét motor hatfokozatú manuális, vagy ugyancsak hatfokozatú DSG sebességváltóval rendelhető.

Az Octavia RS 2000. óta több mint 60 ezer példányban talált gazdára, amelyek 70 százalékát kombi karosszériával rendelték a vásárlók.


A Scout változat mára szilárd pozíciót vívott ki magának a ©koda-modellek palettáján, s az Octavia Scout a Roomster Scout és Fabia Scout mellett a kínálat igazi különlegességének számít. Immár e modell átdolgozott körvonalai is a teljes Octavia család közös arculatát idézik: a megújult hűtőrácsot markáns fényszórók fogják közre. A kanyarodófény-funkcióval kiegészített ködfényszórókkal szerelt, robusztus lökhárító a terepjárós karaktert erősíti, a karosszéria külső védőelemei pedig az új „Rosso Brunello metál" színárnyalattal is harmonikus kontrasztot alkotnak.


A kiváló terepes adottságok – 179 milliméteres szabadmagasság és masszív alsó védőlemezek – a műutaktól távol is problémamentes autózást biztosítanak. Az összkerékhajtási rendszerben a Haldex-tengelykapcsoló negyedik generációja dolgozik, amely adott esetben a nyomaték akár 85 százalékát is az egyik tengelyre irányíthatja. A bőséges erőtartalékokról az egyaránt hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozó két erőteljes motor – a benzines 1.8 TSI (118 kW) (EU 5), illetve a dízel 2.0 TDI PD DPF (103 kW) (EU 4) – valamelyike gondoskodik.


Az Octavia Scout modell mellett eddig összesen több mint 22 ezer vásárló döntött.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gazdaságos autózás az Audi új technikáival

Az Audi két új gazdaságossági technikával jelenik meg: az automatikus motorleállítás- és -indítás… Tovább olvasom