Kisalföld logö

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

Kia Sorento: Amerika kedvence

Az Egyesült Államokban több mint 31 000 új autótulajdonos körében végzett közvélemény-kutatás alapján, mely a középméretű SUV (Sporty Utility Vehicle – szabadidőautó) tulajdonosok elégedettségét vizsgálta, a Kia Sorento megosztott első díjat kapott.
A Sorento Európában is óriási népszerűségnek örvend, és továbbra is rekordeladásokat produkál, miközben a Rio, a Carnival, a Carens és a Magentis is egyre nagyobb számú vásárlót vonz. Az első öt hónap eladásai 51 százalékkal magasabbak a 2002. évinél, így a Kia a legdinamikusabban fejlődő márka a régióban.

A „2003. évi Teljes Minőségi Mutatót" egy olyan közvélemény-kutatás eredményeként kapták, ami-nek keretében az új autótulajdonosokat 90 nappal a vásárlást követően hívták fel telefonon. A közvélemény-kutatás, amit a Strategic Vision végzett, arra kérte a tulajdonosokat, hogy vessék ösz-sze előzetes elvárásaikat, érzéseiket valamint hogy mire számítottak az autóval kapcsolatban annak megvásárlása előtt, az autó megvásárlása óta eltelt időszakban szerzett tapasztalataikkal.


Az amerikai piacon múlt ősszel megjelenő Sorento először 2003-ban kaphatta meg ezt a díjat, tehát már egyből a debütáláskor nyert.
A Kia autógyár igazgatója, Yong-Hwan Kim szerint a Strategic Vision díja nemcsak kitűnő ered-mény a Sorentonak, hanem jelentős mértékben növeli a Kia hírnevét, mint egy olyan autógyár, ami kitűnő autókat gyárt elérthető áron.

A Kia világviszonylatban a Sorentoból ad el a legtöbbet; 2003 első négy hónapjában 53 300 darabot. A Sorento igényes vonalvezetése, valamint az, hogy megtalálható benne az összes széria komfort és műszaki jellemző, illetve hogy közúton és off-road autóként is használható, rend-kívül vonzóvá teszik az autót a vásárlók számára.

„Ez az első olyan termékünk az új és igényes felsőbb kategóriába tartozó autók közül, melyeket a Kia három éven belül bevezetésre tervezett" – kommentálja Kim Úr. „A Sorento lenyűgözte az autósokat, és a Kia márka sok vásárló listájára felkerült. A Strategic Vision díja a bizonyíték, hogy a Kia munkatársainak erőfeszítései – akik keményen dolgoztak, hogy a Sorento versenyképes legyen a középméretű SUV-ok között – nem voltak hiábavalóak".

Ez a díj csak a legutóbbi azok közül az elismerések közül, amiket a rendkívüli népszerűségnek ör-vendő Sorento eddig kapott. A díjak között szerepel még az Egyesült Királyságban kiadott Diesel Car magazin „a 2003. év négykerék-meghajtású dízelautója" díja, és az amerikai Észak-nyugati Autós Újságírók Társaságának díja a „Legjobb árú SUV" kategóriában, valamint az AutoPacific „Legjobb SUV" díja, amelyet a 2003. évben a vevők körében végzett elégedettségi felmérés alapján végeztek.

Az amerikai székhelyű Strategic Visiont 1986-ban alapították, és a cég 1995 óta adja ki az általa összeállított Teljes Minőségi Mutatót. A Teljes Minőségi Mutató (TQI) alapján a középméretű SUV osztályban az osztott első díjat a Sorento a Toyota gyár 4-Runner-jével közösen kapta.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Százéves a Ford

A Ford Motor Company június 16-án ünnepli 100 éves jubileumát. A cég alapítója, Henry Ford aligha… Tovább olvasom