Kisalföld logö

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 17°C Még több cikk.

Kerámiafék a 12 hengeres A8-hoz

A tizenkét hengeres A8-ast a jövőben külön megrendelésre speciális kerámia-fékkel szállítja a gyár.

Az Audi-gyár új fék-technológia sorozatgyártását indítja el. A márka zászlóshajóját, a 12 hengeres A8-ast a jövőben külön megrendelésre kerámia-fékkel szállítják.

Amellett, hogy a hagyományos acél féktárcsáéval összehasonlítva élettartama négyszeresre nő, az új fék az autó dinamikai határhelyzetében is kimagaslóan nagy fékezési teljesítményt biztosít, és kiváló a fading-jelenséggel szembeni ellenállása. A sokkal kisebb tömeg szintén jókora előnyt jelent a menetkényelem és a vezethetőségi paraméterek terén, mivel csökkenti a rugózatlan tömeget.
A high-tech anyag alkalmazása egész sor előnnyel jár. Ezek közül a leglátványosabb, hogy a korrózióval szemben érzéketlen: a kerámia-féken soha nem lehet korróziós nyomot felfedezni.  Előny még a szemet vonzó stílus, a sportos látvány, amit csak fokoz a perforált kivitel és a piros színű féknyergek kontrasztja.

A műszaki előnyök hatása még nagyobb: a kerámia-fék alkalmazása kerekenként 50 százalékos, mintegy 5 kg-os tömegcsökkenéssel jár, ami a még tökéletesebb rugózási kényelemben nyilvánul meg. Az autó vezethetőségi jellemzői is javulnak a fékszerkezet kisebb tömege révén.
A kerámia-fék nagyobb kopástűrése a szokásos napi használati körülmények között akár 300.000 km-es élettartamot is jelenthet, ami az acél féktárcsától elvárhatónak a négyszerese.

A kerámia-féktárcsás rendszer nagy előrelépést jelent a fék teljesítőképességét illetően is. A tárcsák még az autó szélsőséges menetdinamikai igénybevétele során is óriási fékezőerő kifejtésére képesek. A fékpedál nyomáspontja sokkal határozottabb bármely üzemi körülmény közepette.

Az első kerekekhez – 19 colos tárcsamérethez – 380 mm átmérőjű kerámia-féktárcsát szerelnek be, a hátsó féktárcsák átmérője 356 mm. A fék optimális hűtését a belső szellőzésű féktárcsák hűtőlevegőjét vezető, optimalizált alakú levegőcsatorna biztosítja. Elöl 6 dugattyús monoblokk-kivitelű alumínium féknyergek, hátul pedig úszó féknyergek állítják elő a satu-szerű súrlódást a féktárcsákon.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Benzinárak a világ országaiban

Dublinban, Genfben, de még a világ legdrágább városának számító Tokióban is olcsóbb a benzin, mint Budapesten - derül ki abból a 36 nagyváros benzinárait összehasonlító listából, amelyet az AirInc tanácsadó cég állított össze. Egy másik benzinár-listából az is látható, hogy kelet-közép-európai régióban változatlanul Magyarországon a legdrágább az üzemanyag. Tovább olvasom