Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

JAZZ: a Honda-kisautó még jobb lett

A Honda többszörösen díjnyertes kisautója, a sokoldalú Jazz kívül-belül számos változáson esett át.

A Honda többszörösen díjnyertes kisautója, a sokoldalú „varázsülésekkel", illetve gazdaságos benzinmotorokkal felvértezett Jazz kívül-belül számos változáson esett át. A felfrissített külső megjelenés, a fejlettebb és tetszetősebb műszerfal, illetve az immár rendelhető menetstabilizáló elektronika a legfontosabb újítások.

Minden negyedik

Ezekkel a módosításokkal egyidőben az 1,2 literes motorral szerelt modellek most többféle felszereltséggel kaphatók: az 1.2 S és az 1.2 Cool megtartotta a 2004-es Jazz számos felszereltségi tételét, s így elsősorban a kedvezőbb árat szem előtt tartók számára lehet vonzó ajánlat.
A Jazz népszerűsége egyre nő, bemutatása óta már több mint 115 ezer darab talált gazdára Európában, azaz minden negyedik eladott Honda egy Jazz. 2003-ban összesen 54 ezer példány kelt el, ami 23 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Felfrissített megjelenés

A Jazz innovatív, az egyterűekre emlékeztető dizájnja a rövid orral és a hangsúlyos kerékívekkel masszív, stabil megjelenést kölcsönöznek, míg az oldalsó ablakok emelkedő alsó éle, valamint a hátrafelé lejtő tetővonal a kupék stílusára emlékeztet. A Jazz-en végrehajtott változtatások célja az volt, hogy még inkább hangsúlyozzák a modell minőségét, dinamizmusát és masszivitását. A lökhárítókat elöl-hátul átdolgozták, a 14 colos acélfelnikkel szerelt modellek új, hatküllős dísztárcsákat kapnak, az 1.4 ES változatok esetében pedig a szériafelszerelés része az új, kilencküllős, 15 colos könnyűfém felni.
Az 1.4 Sport modellek különleges megjelenését a nagyobb légbeömlő nyílással készült elő lökhárítók, a különleges hűtőmaszk és az oldalsó díszítőelemek garantálják. Hátul a lökhárító enyhén fölfelé ível, hogy még jobban kiemelje a Jazz „elöl lapos – hátul magas" formáját. A lökhárítóhoz illő oldalsó küszöbdíszlécek a hátsó kerékív előtt kiszélesednek, a tízküllős, 15-ös könnyűfém felnik szériában járnak ehhez a modellhez.

Látható különbség

Az LS és annál jobban fölszerelt modellek tetszetős, hengeres kiképzésű, krómozott fényszórót kapnak, s a helyzetjelző is jobban belesimul a lámpaegységbe. A lámpatest belső felülete fekete az LS modellek esetében, ezüst színű az ES változatokon és a karosszéria színére fényezett az 1.4 Sport kivitelnél. A külső változtatások során az irányjelzők jobban belesimulnak a karosszéria vonalaiba, s így kevésbé törik meg a karosszéria első részének lendületes kiképzését. A hátsó lámpatestben az irányjelző színes lett.
A más Honda-modelleken már korábban megismert, a külső visszapillantó tükrökbe integrált LED-es irányjelzőket a Jazz LS vagy gazdagabb felszereltségű változatai is megkapják.

Takarékosan tágas

Az ötajtós Jazz, 3,8 méteres hosszával a kiskategória tetején helyezkedik el, a belső tér nagysága azonban vetekszik a kompakt autókéval. Amellett, hogy akár öt felnőtt számára is kényelmes utazóeszköz, hátsó üléseinek variálhatósága révén a Jazz a sokoldalúság bajnoka: a raktér padlója az ülések lehajtása után is teljesen sík, ám az ülőlapok felhajtásával két, egymástól elválasztott csomagtartó is kialakítható a beltérben.
A Honda globális kisautó-padlólemezének kulcsfontosságú eleme az újszerű, középre helyezett üzemanyag-tartály. Ez a megoldás – a H-alakú hátsó csatolt lengőkaros megoldással együtt – nagyon alacsony padlószintet tett lehetővé.
A Jazz elöl is takarékoskodik a térrel: orr viszonylag rövid, ami a kompakt, de gazdaságos és nagy teljesítményű motoroknak, az egyszerű szerkezetű, de magabiztos első futóműnek, illetve az első hossztartók kialakításának köszönhető. Modern, egyterű dizájnjával, messze előretolt szélvédőjével a Jazz saját kategóriájában szokatlanul tágas utasteret kínál.

High-tech műszerek

Ami a belső teret illeti, az LS vagy a jobban fölszerelt változatokba új, sportosabb, fémhatású betétekkel szerelt volán került, amelyen az audiorendszer vezérlőgombjai a bal oldalra kerültek. A CVT-7-tel, azaz a Honda fokozatmentes automatikus váltójával szerelt kocsikban a volánon gombok helyett karokkal válthatunk. A bal oldali karral vissza, a jobb oldalival fölkapcsolhatunk – azaz teljesen úgy, mint a Formula 1-ben –, a jobb oldalon elhelyezkedő „Hétfokozatú üzemmód" kapcsolóval pedig a szekvenciális és az automatikus üzem között választhatunk. A padlóra szerelt váltókar körüli takarólemez az új modellen fémszínű fényezést kapott a minőség hangsúlyozása érdekében.
Az új rádió/CD lejátszó egység minden LS vagy jobb felszereltségű modellhez szériában jár. A fiatalosan dizájnolt audiorendszert teljesen a műszerfalba integráltuk, a digitális kijelzőt egy nagy, kerek, a rádió-, CD-funkciók, illetve hullámhossz választására szolgáló, valamint egy a ki- és bekapcsolásra és a hangerő-szabályozásra szolgáló gomb fogja közre. A digitális kijelző alatt a finomhangolás és a CD kezelőgombjai találhatók.

Tanult az Accordtól

A 2005-ös modellévben az 1,4-es motorral szerelt modelleken széria a teljesen automatikus klímaberendezés. A klíma gombjainak stílusa harmonizál az audioberendezés stílusával, része a jellegzetes szárnymotívum, a könnyen leolvasható központi folyadékkristályos kijelző, illetve az ezt közrefogó hőmérséklet- és ventilátor-sebesség állító gombok. A manuális klímaberendezéssel szerelt modelleken a most futó modell központi kör alakú gombjait tartottuk meg, ám fémes hatású borítással.
Az LS vagy gazdagabb felszereltségű modelleken az Accordéhoz hasonló megvilágítású műszereket alkalmaztunk. Az ezüstszínű keretbe foglalt három különálló műszer teljesen elsötétül, amikor a gyújtást levesszük. Amikor a zár kinyílik, a műszerek automatikusan háttérvilágítást kapnak, amikor pedig a gyújtást is ráadjuk, a megvilágítás még élénkebbé válik. A remekül leolvasható műszereken a számok fehérek, a mutatók vörösek, s a külső hőmérsékletet mutató kijelző is része a műszeregységnek. Az 1.2 S és 1.2 Cool modelleken az eredeti Jazz műszereit tartottuk meg.

Az utasteret érintő változások továbbá az LS modellek új kárpitozása: az ülésekre kék mintás, műszálas huzat került.
Az 1,4 literes motorral szerelt ES és Sport-modellek fekete Double Russell és fordított bőr kombinációjú kárpitozást kaptak a még sportosabb hangulat kedvéért. Az 1.2 S és az 1.2 Cool változatok a jelenlegi Jazz sötétkék kárpitozását tartották meg. Négy új fényezés is felkerült a palettára: a Szíriuszkék metál, a Vénusz narancssárga metál, a Macha krém metál, valamint a Napsárga gyöngyházmetál.

Még nagyobb biztonság

A Honda által fejlesztett négycsatornás menetstabilizáló rendszer (VSA) első ízben lesz rendelhető a Jazz-hez: az 1,4 literes motorral szerelt, kézi váltós modellek esetében. A VSA-t úgy hangolták, hogy segítsen megtartani a vezető uralmát a jármű fölött kanyarban, heves gyorsításkor, illetve hirtelen manőverek során. A rendszer a különböző kerekek fékezésével, illetve a gyújtás és a pillangószelep szabályozásával végzi el a szükséges beavatkozást.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Teszt: Mazda5, az új mérce

A Mazda új kompakt egyterűje mesterien egyesíti a belső tér kényelmét a kiemelkedő funkcionalitással és a vezetés élményével. Menetteljesítményei főképpen az élénk gyorsítások iránti igény és az irányíthatóság közötti egyensúlyt célozzák, ami természetesnek és megnyugtatónak hat. Nagyméretű tolóajtói elsőként jelentek meg a kategóriában. Tovább olvasom