Kisalföld logö

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 8°C | 11°C Még több cikk.

Itt az új Ford Focus

A következő nemzedék Focus-modelljében jobb lett a minőség, a kidolgozás és a helykihasználás is.

Négy év és világszerte eladott négymillió darab után még mindig Európa egyik bestsellere az eredeti Focus, egyben a vezethetőség és a problémamentes autótartás etalonja a kategóriában. A következő nemzedék ennél is többet kínál: még jobban partnerré teszi és motiválja a vezetőjét, miközben valamennyi utasnak előnyére válik a javított minőség, kidolgozás, helykihasználás és általános kulturáltság.

Karcsú, nemes vonalak

Az új Focus karcsú, nemes vonalai az egész típuscsaládban érvényesülnek, valamennyi modell ugyanazokat a géneket hordozza. Az új modell félreismerhetetlenül Focus, megőrizte az eredeti modell szellemét és individualitását, amellyel kiemelkedik a mezőnyből – ez ugyanúgy érvényes a három- és ötajtós kivitel kupészerű profiljára, mint a sportos új kombira.

Az elődjénél kissé nagyobb új Focus izmosabb kiállású lett – kerékívei markánsabbak, mégis jobban illenek a formaterv egészébe. Álló helyzetben is látni rajta, milyen jól fogja az utat, ugyanakkor pragmatikus személyiséggé teszik a határozott családi vonások, mint a Ford-hűtőmaszk, a fényszórók és a légbeömlől.
A minden egyéb Ford típusénál alacsonyabban elhelyezett jellegzetes orr-rész meredeken áll. Innen lendülnek a legfőbb vonalak a kocsi hátulja felé – ugrásra kész, atlétikus profilt eredményezve. A széles, alacsony fronttól erőteljes ívek emelkednek a szélvédőkeret felé – ezek is valamennyi Focus közös vonásai közé tartoznak.

A szélvédőoszlopot 100 milliméterrel előbbre helyezték, és meredekebbre állították, így tágasabb teret hoztak létre, és növelték az ütközésvédelmet. A legnyilvánvalóbb különbség hátulról vehető észre a Focus és vetélytársai között. A szerkezeti elemek ügyes elrendezésével sikerült lendületessé tenni a formát, miáltal kupénak tűnik a háromajtós kocsi, holott teljes értékű ötüléses autóról van szó.
Ugyanezt az elegáns körvonalat kapta az ötajtós modell. Sportos a kombi is, amelynek célszerűsége és eleganciája rendkívül hatékony térkihasználásra utal.

Belső prémium-környezet

Az eredeti Focus belsőtér-filozófiája érettebben, kecsesebben érvényesül. A látvány, a hangok és a felületek mind részt vesznek ebben, ugyanakkor vibráló, színekkel teli is az új Focus belső világa. A dús, világos kék a Sport és a Titanium modellek belsejének jellemzője. Az alsó részek világos kőszürke árnyalatával együtt barátságossá és levegőssé teszi az autót. A fekete valamennyi modellen opció marad.
Ötféle felszereltségi szint készül: Ambiente, Trend, Sport, Ghia és Titanium. Az új Focus tervezőinek részletekbe menő figyelme érhető tetten az érintőzónák anyagválasztásán is. Valamennyi utastéri anyag teljesíti a TÜV szigorú allergológiai követelményeit – akárcsak a Focus C-MAX.

Korszerű, megfizethető technika

Az új Focus egész sor új műszaki megoldást hoz magával, amelyeket a megfizethetőség szempontját figyelembe véve fejlesztettek ki. A KeyFree (kulcsnélküli) ajtónyitás lehetővé tesz a zárnyitást babrálás nélkül. A hővisszaverő szélvédő ötször annyi napsugárzást nyel el, mint a színezett üveg, jelentősen fokozva a légkondicionáló hatását. Az adaptív fényszóró a kormányzott kerekekkel együtt fordul el. Mivel halogénizzós, szélesebb vevőkör számára érhető el. A bluetooth kihangosítást és drótnélküli kapcsolatot teremt a mobiltelefonnal, a PDA-val és a laptoppal, kompatibilitási problémák nélkül. A hangvezérlés a rádióra, a telefonra, a klímaberendezésre, a szórakoztató rendszerre és a navigációs készülékre hat. Valamennyi változathoz kaphatók az optimalizált Ford készülékek, vagy Sony csúcsberendezések, műszerfali hatlemezes tárral, vagy egylemezes CD-játszóval és mp3 lehetőséggel, illetve négy darab 20 wattos prémium hangszóróval, amelyek a jellegzetes „Sony-hangzást" biztosítják. A hátsó szórakoztató berendezés egy mp3-as, független audiokészülék, a kombiban magasan elhelyezett DVD- és játék-képernyővel.

Sikeres alapokon

Az új Focus dinamikája az eredeti modellére épül – az ultra-merev karosszériára, a tökéletesített Control Blade hátsó futóműre és a szilárd, új első bölcsőre – csakhogy közben még komfortosabb, csendesebb és kifinomultabb lett az utazás a tágas kocsiban. A típuselődénél 25 milliméterrel hosszabb tengelytáv és a 4 centivel szélesebb nyomtáv stabillá teszi az új Focust, és tágasabb belső teret eredményez. Nőtt a lábtér és a válltér, sőt, a sportos tetővonal ellenére megmaradt a tekintélyes fejmagasság, és a 385 literes csomagtartó nagyobb lett tíz százalékkal.

A Focus tervezői kizárták a nemkívánatos zajokat. Az oldalablak 20 százalékkal vastagabb lett, dupla ajtótömítést alkalmaztak, a motorházban és a karosszéria üregeiben könnyű habszigetelés nyeli el a hangokat.
A motor beindításának pillanatától feltűnik, mennyire nem rezeg az ülés, a volán és a váltókar. Ez érvényes mind a  benzinmotorokra, mind a TDCi dízelekre. A jó szigetelésnek, a szívócső, a kipufogó és a motorbakok hangolásának köszönhetően azonnal beáll a halk alapjárat. Menet közben a jócskán lecsökkentett futómű-hang társul a kellemes motorhanghoz, és ez nem változik rossz, gödrös úton sem.
A jó vezethetőség kezdettől egyike volt a Focus erényeinek. Az új Focus ezt terjeszti ki még jobban.

Euro NCAP: 5 csillag

Az Euro NCAP biztonsági tesztjeinek legutóbbi fordulójában az új Ford Focus kategóriáján belül a legmagasabb pontszámmal 5 csillagos minősítést érdemelt ki az utasok biztonsága terén. Az új Ford Focus lett az eddigi egyetlen olyan gépjármű, amelynek az Euro NCAP szervezet részleges átfedésű frontális és oldalirányú ütközéseknél is 100 százalékos utasbiztonsági minősítést, illetve a 1,5-3 éves gyermekeknél a dinamikus sérülésvédelem esetében is 100 százalékos osztályzatot adott. A teszt időpontjáig egyetlen másik autó sem ért még el ilyen kitűnő minősítést az Euro NCAP tesztjein.

Hét évnyi tapasztalatot sűrítettek a Control Blade hátsó futóműbe és a merev első bölcsőbe, amely a gondosan hangolt felfüggesztést tartja. E tulajdonságokban jelentős szerepet játszik a Focus karosszériája. Csavarásállósága tíz százalékkal múlja felül a kategória legjobbjának számító típuselődét. Az 1.4-es és 1.6-os benzinesek kivételével mindegyik változat megkapta az elektrohidraulikus szervokormányt (EHPAS), amely megkönnyíti a lassú manőverezést, de precíz irányítást tesz lehetővé nyílt úton. A nagy átmérőjű fékek jobban érezhetők, vészhelyzetben erősebben lassítanak, és még a fékbetétek élettartamát is megnövelik.

Robusztus karosszéria

A kiváló gyártási minőségű karosszéria, amellyel annyi elismerést aratott a Focus C-MAX, jellemző az egész Focus családra. Aprólékos figyelemmel konstruálták az autót, elemző gonddal építették fel a digitális modellt és a valóságos kocsikat, finomították a gyártástechnológiát.
A németországi Saarlouis és a spanyolországi Valencia üzem már eddig is hárommillió Focust állított elő díjnyertes minőségben. Lézeres bemérés és hegesztés, korszerű robotok, valamint a legmodernebb módszerek, például a hegesztési varratok röntgenezése játszanak közre az új Focus példás minőségében: a résméretek például az egész járművön 3,5 milliméteresre csökkentek.

Kompromisszum nélkül

Az új Focus valamennyi karosszéria-változatában könnyű, nagyon hatékony túlélőcella gondoskodik az utasok biztonságáról. Gondosan tesztelték az iparág legnagyobb teljesítményű számítógépén és a Volvo korszerű biztonságtechnikai laboratóriumában.
A karosszéria ütközési erőbevezető útvonalait úgy optimalizálták, hogy mind részleges-, mind teljes átfedésű frontális ütközés során, az utastéren kívül nyelje el az energiát az autó. Az alakváltozó zónát azáltal növelték meg, hogy egyes merev futómű-részek kontrolláltan válnak le a karosszéria-struktúráról. Ezáltal csökken az utasokra ható lassulás, és kevésbé sérül a padlólemez.
A Focusban alapfelszerelés a két frontlégzsák, illetve opció az oldal- és az utastér teljes hosszában védő függönylégzsák.

Hajtóművek bőséges választéka

Elsőként az új Focusban jelent meg a Ford új, 115 lóerős, 1.6-os Duratec Ti-VCT motorja  két állítható vezértengellyel (Twin Independent Variable Camshaft Timing – Ti-VCT) amely javítja a gázcserét, növeli a nyomatékot, és öt százalékkal csökkenti a fogyasztást. A 16 szelepes benzinesek között szerepel még az 1.4-es (80 LE), az 1.6-os (100 LE) és a 2.0 literes (145 LE) kivitel.
Kapható a Focus korszerű, közös nyomócsöves Duratorq TDCi motorokkal is. Ilyen az 1.6-os (109 LE) és a 2.0-literes (136 LE) Duratorq TDCi, amely a Focus C-MAX modellben mutatkozott be.
E könnyűsúlyú, kis súrlódású motorok optimális egyensúlyt teremtenek az alacsony fordulatszámon kifejtett nagy nyomaték, az élvezetes vezethetőség és a szerény fogyasztás között – a kétliteresnek ráadásul előnyére válik a Ford hatfokozatú manuális sebességváltója. A környezetvédelmi követelmények betartása, sőt túlteljesítése érdekében mindkét motorhoz lehet koromszűrőt rendelni. A Ford új folyamatosan változó áttételű Durashift CVT (Continuously Variable Transmission) erőátvitele az 1.6-os Duratorq TDCi motorral felszerelt modellekben áll rendelkezésre. Használható teljesen automatikus üzemmódban, vagy hétfokozatú szekvenciális váltóként is. A hagyományos négy- vagy ötfokozatú automatákhoz képest nyolc százalékot elérő mértékben mérsékli a fogyasztást. Ezen kívül lehet még választani az öt- vagy hatfokozatú Durashift manuális sebességváltó, illetve a négyfokozatú Durashift automata közül.

Sportmodell: Focus ST

A teljesítményrajongóknak már nem sokáig kell várniuk a Ford Team RS új speciális modelljére. A 220 lóerős Focus ST 2005 vége felé jelenik meg. A Duratec ST 2.5 literes, öthengeres turbómotorral és hatfokozatú sebességváltóval felszerelt Focus ST új magaslatokra emeli a típust a vezetés rajongóinak szemében.  Már a formája is gyorsnak mutatja, de még inkább azzá teszik műszaki megoldásai. A Focus ST 225/40-es gumija és 18x8 colos ötküllős alufelnije sportos autózást és stabil útfogást ígér. Az egész design a teljesítőképességet hangsúlyozza, ugyanakkor megmaradt a finom kidolgozás és a célszerűség is. A Focus ST mindennapi családi közlekedésre is komfortos autónak számít.

 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új BMW 3-as

Az immár 30 éve kategóriája legjobbjaként emlegetett BMW 3-as új változata még magasabbra helyezte a mércét innovatív megoldásaival. Tervezői részben könnyű, részben nehéz helyzetben voltak: építhettek a világ egyik legelismertebb középkategóriás sportlimuzinjának műszaki alapjaira, másrészt el kellett érniük, hogy az új 3-as az elődjénél is szebb és erősebb legyen. Tovább olvasom