Kisalföld logö

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 21°C | 31°C Még több cikk.

Ismét az AMG adja a Formula 1 biztonsági- és orvosi-autóját

A hivatalos biztonsági-autót akkor hívják a pályára, ha baleset, rossz időjárás vagy egyéb veszélyhelyzet akadályozza a futam biztonságos lebonyolítását. A különleges SL 63 AMG kormányánál Bernd Mayländer (német, 37 éves) egykori DTM-versenyző ül.

Idén is a Mercedes-Benz SL 63 AMG az Official F1 Safety Car. AMG 6,3 literes V8-as motorjának teljesítménye 386 kW/525 LE, ezzel 4,4 másodperc alatt gyorsul százra az autó. Nagy átmérőjű, és különleges hangtompítóval ellátott kipufogónak köszönhető, hogy szabadabban lélegzik a motor – és szebben is szól. A menetdinamika a hétfokozatú, tizedmásodperc alatt kapcsoló AMG SPEEDSHIFT MCT sportváltónak is köszönhető, amelyet a kormánykeréktől lehet kezelni.


Állítható futómű, különleges hűtő

Versenypályára való a külön e járműhöz fejlesztett, csavarmenetekkel állítható futómű. A minden körülmények között optimális útfogás érdekében háromfokozatú menetstabilizálót és 30 százalékos differenciálzárat építettek be. Trópusi körülmények között a motor, a váltómű, az olaj és a szervokormány nagyméretű hűtője előzi meg a túlmelegedést.


Nagyteljesítményű fékrendszer

Az extra-könnyű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák átmérője 19 col, szélességük elöl 8,5, hátul 9,5col. A gumiabroncsok formátuma 255/35, illetve 285/30. A filigrán duplaküllős kerék előnyös a nagy igénybevételnek kitett fék hűtése szempontjából, de azért külön hűtőlevegő-vezetéket is felszereltek. Mind a négy féktárcsa belső szellőzésű, kompozit anyagú. Elöl hatdugattyús nyereg szorítja a 390 x 36 milliméteres tárcsát, hátul négydugattyús a nyereg, és 360 x 26 a méret.


220 kilóval könnyebb a szériánál

A következetes súlycsökkentés jóvoltából könnyebb a széria-autónál az SL 63 AMG Safety Car – holott különleges hűtő, világító- és kommunikációs berendezés van benne. A motortetőt, az első és a hátsó kötényt, az első sárvédőt és a csomagtartó-fedelet a versenysportban bevált CFK kompozit anyagból készítik. Mivel a Safety Car mindig csukott tetővel szerepel, elhagyhatták a Vario-tetőt. A menetkész súly teletankolva, 1750 kilogramm, azaz 220-szal kevesebb a széria-autóénál.
Eltér a sorozatgyártmánytól a nagy hűtőnyílásokkal kialakított első kötény is. Hátul a módosított diffúzor tűnik fel, amelybe beleillesztették a nagy igénybevételnek kitett differenciál hűtőjét. Bevetéskor állandóan működnek az első és a hátsó fehér villogók, és 700 fénydióda világítja meg a Safety-Car feliratú rendszámtáblát, hogy esőben is jól látható legyen a jármű.


Versenyautós berendezés

Bernd Mayländer és a kísérő munkahelyét AMG sportülésekkel, négypontos biztonsági övekkel, fekete bőrkárpittal, és alul lapos, 365 milliméter átmérőjű, váltóbillentyűs AMG kormánykerékkel rendezték be. A verseny eseményeinek figyelemmel kísérésére két monitor van a középkonzolon, ezenkívül beépítettek egy rádió adóvevő készüléket is, amely a versenyigazgatósággal biztosítja az állandó kapcsolatot.


C 63 AMG T-modell, mint Official F1 Medical Car

A biztonsági-autó mellett minden Formula 1-es verseny állandó résztvevője a C 63 AMG T-modell Official F1 Medical Car, azaz orvosi-autó is. Ez az első körben követi a mezőnyt, amikor még veszélyes közelségben vannak egymáshoz a versenyzők. Balesetkor elsőként érkezik a helyszínre, hogy gyors első segélyt nyújthasson.


Az AMG Performance Studio végezte a fejlesztést

A biztonsági-autó és az orvosi-autó kifejlesztése, versenykörülmények közötti kipróbálása, és elkészítése két-két példányban – esetautó és tartalékautó – az AMG Performance Studio munkáját dicséri. Negyvenévnyi autósport-tapasztalatukat éppúgy felhasználták, mint a nagyteljesítményű autók építésében szerzett tudáskincset. A futóműveket és a fedélzeti rendszereket több Formula 1-es pályán csiszolták készre. Mind a 17 futamon két, kiválóan képzett AMG-szerelő gondoskodik a kocsikról.

Tizenkét éve egyfolytában az AMG bocsátja az autósport királykategóriájának rendelkezésre az Official F1 Safety Cart és az Official F1 Medical Cart. Alkalmanként már 1984-től alkalmaztak V8-as motorú AMG E-osztályú kupét orvosi-autónak, ezáltal hosszú időre nyúlik vissza a Mercedes-Benz elkötelezettsége a Formula 1 iránt.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az Audi Q7 új generációja

Három évvel ezelőtti bemutatkozásakor az Audi Q7 nagyteljesítményű SUV-modellsorozat extra méretű… Tovább olvasom