Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

Ilyen lesz a Fiat Grande Punto

Megérkeztek az első hivatalos képek és információk a Fiat új modelljéről, a Grande Puntóról.

Kattintson a képre!
Megérkeztek az első hivatalos képek és információk a Fiat új modelljéről. A harmadik Punto generációt a Fiat a grande, azaz nagy jelzővel látta el, ami az autó méreteit látva nem is csoda: az új Punto 18,5 centiméterrel hosszabb, mint az elődmodell, azaz 4,03 méteres. Az autó szélessége a korábbi 1,66-ról 1,68 méterre, a magassága 1,48-ról 1,49 méterre, a tengelytávja pedig 2,46-ról 2,51 méterre nőtt, így nem sokkal kisebb, mint a néhány évvel ezelőtti alsó középkategóriás típusok.

Divatos megoldások

Kattintson a képre!
A három- és ötajtós karosszériával készülő modell terveit az Italdesign és a Fiat Centro Stile közösen alakította ki, és bár a sajtóközlemény szerint az autó az olasz tervezés mintapéldája, a képek alapján inkább azt mondanánk, hogy a formaterv egy mai átlagos B-kategóriás autóé, viszonylag kevés egyéni vonással, de nagyon sok, manapság divatos megoldással. Ilyen a C-oszlopokba integrált lámpasor, vagy az erősen domborított sárvédőívek. Egyedül az autó orra lehet feltűnő, amelyen felfedezhető a Maserati GT néhány arcvonása.

Szerény motorválaszték

Kattintson a képre!
A motorválaszték igazán meglepő: a Fiat mindössze két benzinmotort kínál, nem is túl nagy teljesítménnyel: az alapváltozatban 1,2 literes, 65 lóerős nyolcszelepest találunk, de az erősebbik motor is csak hengerenként két szelepes. Ez 1,4 literes lökettérfogatból 77 lóerőt képes kipréselni, ami manapság azért már inkább kevés, mint elég. Dízelfronton teljesen más a helyzet. A megszokott 1,3 literes, 70 lóerős JTD-motor mellett ugyanennek a motornak a változó geometriájú turbóval felszerelt 90 lovas változata is bemutatkozik a Grande Puntóban, a gyorsabb kocsik szerelmesei pedig 120 és 130 lóerős, 1,9 literes turbódízelekkel is megrendelhetik a nagy Puntót.

A régit is tovább gyártják

A hivatalos bemutató Frankfurtban lesz szeptemberben, és még ugyanebben a hónapban meg is kezdik a forgalmazást, de ez nem jelenti a második generáció életciklusának végét. A kisebbik modellt tovább gyártják, és várhatóan az eddigieknél is alacsonyabb áron kerülhet forgalomba.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ford SAV: gyártásba kerül

A Ford SAV nevű, a Mondeo és a Galaxy közötti koncepcióautója hamarosan realitássá válik. Tovább olvasom