Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Hyundai Portico: keleti jövőkép

A jövő családi autóját megtestesítő Hyundai Portico sokoldalú autó, amely alkalmazkodik a változó igényekhez.

A Portico a családi autók új generációját képviseli, és a Hyundai dél-koreai dizájnközpontjában alkották. E modell is jó példa arra, hogy a Hyundai jelentős erőfeszítéseket tesz új járműkategóriák megteremtésére az egyre inkább szakosodó autóiparban.

Kattintson a képekre!
Ebben az esetben a családi autók következő generációjáról van szó. A Portico sem nem lépcsőshátú, sem nem buszlimuzin, ám mindkét karosszéria előnyeit ötvözi. A tanulmány lényege, hogy egyszerre nyújtja a sportos vezethetőség, a tágas utastér és a méretes csomagtartó előnyeit.

A Portico tanulmányautó betekintést enged a Hyundai jövőképébe a fejlett piacokon, megmutatja, hogy a márka egy, a hagyományos besorolásokat nem tűrő modellpaletta kialakításán dolgozik.
A jövő családi autóját megtestesítő Hyundai Portico sokoldalú autó, amely alkalmazkodik a modern családok változó igényeihez.
A Portico nem lépcsőshátú, de nem is buszlimuzin, ám mindkét karosszéria előnyös jellemzőit egyesíti: vezetése személyautós, utastere nagy, variálható és családbarát. A Portico a jelenlegi családi autók használati értékét ötvözi az élvezetes menettulajdonságokkal és stílusos formatervvel.

A Portico látványa tiszta és esztétikus, erőt és komoly belső értékeket sugároz. A formatervezők különleges, panoráma üvegtetőt alakítottak ki, amely elsötétíthető, ha túl erős a napfény. A különleges üléselrendezés révén könnyebb a ki- és beszállás az autóba, a háromsoros elrendezéssel összehasonlítva a hat utasnak nagyobb a lábtere is.

Műszaki adatok

Hajtáslánc: Hibridrendszer, összkerékhajtás
Tengelytáv: 3,070 mm
Teljes hossz: 5,000 mm
Teljes szélesség: 2,000 mm
Első túlnyúlás: 960 mm
Hátsó túlnyúlás: 970 mm
Benzinmotor: Lambda V6
Első villanymotor: AC lítium-ion akkumulátor, 100 kW
Hátsó villanymotor: AC lítium-ion akkumulátor, 60 kW
Váltómű: hatfokozatú Shiftronic automatikus
Gumik: P255/60 R-18

A Porticoban nem találunk B-oszlopot. Ha mindkét ajtó nyitva van, a Portico látványos beltere szinte hívogatja az utasokat. A Portico koncepcióautót a Hyundai dél-koreai dizájnközpontjának csapata alkotta.
A jármű széles nyomtávja és hosszú tengelytávja hatalmas belső teret garantál. Az újszerű koncepció legfontosabb eleme, hogy a tágas, kényelmes és jól variálható utastérben egy sorban hárman ülnek, az ülések mindkét sorban tologathatók, így tovább növelhető a válltér.
Az újfajta üléskonfiguráció révén sokkal nagyobb csomagtartó alakítható ki a hátsó ülések mögött – ezt a háromsoros elrendezés nem teszi lehetővé. Az első és a hátsó ülések mozgatása egyaránt villanymotorral történik. A DVD-alapú szórakoztató egység műsorát a hátsó sorban utazók élvezhetik. Elöl a vezető és az első utasok számára a navigációs rendszer képernyője és a mennyezetre szerelt kijelző szolgáltatja az útról és a járműről az információkat.

A Portico-t a Hyundai új Lambda V6-os benzinmotorja mozgatja. Ez az erőforrás huszonnégy szelepes, két felülfekvő vezérműtengelye van, a blokk és a hengerfej alumíniumból készült, a kapcsolódó váltómű pedig hatfokozatú Shiftronic automatikus egység, amely hamarosan bemutatkozik a Hyundai sorozatgyártású modelljeiben is. A Portico-ba beszerelhető a Hyundai hibridhajtási rendszere is.
Ebben a konfigurációban két villanymotor van; az egyik az első, a másik a hátsó kerekeket hajtja, s így hatékony összkerékhajtás valósul meg. Az első tengelyen 136 lóerős, míg hátul 83 LE teljesítményű villanymotor dolgozik.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem fogy a Peugeot 1007

Nem a várakozásoknak megfelelően fogy az új… Tovább olvasom