Kisalföld logö

2017. 02. 28. kedd - Elemér 7°C | 15°C Még több cikk.

Hol tart műszakilag a felső-középkategória?

Világpremierjét tartja a jövő tavasszal érkező BMW 5-ös Limousine. A sorozat immár hatodik generációja jól mutatja, hol tart ma műszakilag, biztonságilag az autógyártás a felső-középkategóriában, hogyan ötvözi a bajor gyártó fejlesztési tudását és tapasztalatait.

Minden motor megfelel az EU 5, a BMW 530d opcióként rendelkezésre álló BMW BluePerformance technológiával készülő változata pedig az EU 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak. Az intelligens könnyűszerkezetes építés alkalmazása többek között a futómű számos elemében, de a motorházfedél, az első sárvédők és ajtók alumíniumkonstrukciójában is megjelenik.


  • Az új BMW 5-ös piaci bevezetésekor egy nyolc-, illetve három hathengeres benzines, valamint két hathengeres dízelmotor áll rendelkezésre. A csúcsmodell BMW 550i hajtásáról a kettős turbófeltöltővel (TwinPower Turbo) és a második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection) működő V8-as erőforrás (300 kW/407 LE) gondoskodik. Ezután következik a BMW 535i modellben a világ első, egyidejűleg TwinScroll turbófeltöltővel szerelt, második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection) és VALVETRONIC változó szelepvezérléssel készülő soros hathengeres benzines aggregátja (225 kW/306 LE).


  • A motorpalettát a BMW 528i (190 kW/258 LE) és a BMW 523i (150 kW/204 LE) motorházfedele alatt két, a szegénykeverékes második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel működő erőforrás egészíti ki. Az alumínium forgattyúházzal és common-rail közvetlen befecskendezéssel szerelt, soros hathengeres dízelmotorok legújabb generációja a BMW 530d orrában 180 kW/245 LE, míg a BMW 525d esetében 150 kW/204 LE teljesítményt produkál. A modellcsalád közeljövőben érkező újabb tagja a BMW 520d, amelynek továbbfejlesztett négyhengeres dízelmotorja 135 kW/184 LE teljesítménnyel szolgál. A BMW 520d szériakivitelében kínálja az automatikus start-stop funkciót, s az EU-tesztciklus során mért, 100 kilométerenként mindössze 5,0 literes átlagos üzemanyag-fogyasztásával és kilométerenként 132 grammnyi széndioxid-kibocsátásával új mérce szegmensében.

    A menetdinamikai és kényelmi tulajdonságokról kettős kereszt-lengőkaros első, illetve az „Integral-V" hátsó felfüggesztés kettőse gondoskodik. További jelentős gazdaságossági előnyt képvisel a BMW 5-ös sorozatában első ízben megjelent elektromechanikus szervokormány, amit a „Servotronic" funkció egészít ki. Az extraként rendelhető integrál aktív kormányzás (Integral Active Steering) az első kerekek kormányzását a pillanatnyi menethelyzet függvényében vezérelt, maximum 2,5 fok bekormányzási szöggel működő hátsókerék-kormányzással teszi teljessé. Az új BMW 5-ös Limousine karakterének egyedi hangolását teszi lehetővé a menetdinamikai szabályzórendszer (Dynamic Drive Control), amely a sport-automata sebességváltó, a dinamikus lengéscsillapító-szabályzás (Dynamic Damper Control) és az aktív kormányzás opcióival együtt rendelhető.



  • A „Black-Panel" technológiát is felvonultató, vezetőre összpontosító műszerfal, a szériakivitelhez tartozó multifunkciós kormánykerék, a kormányoszlop két bajuszkapcsolója, valamint a vezetői illetve a kényelmi funkciók egyértelmű szétválasztása szintén a vezetés élményét támogatja. Extrafelszerelésként az információi, felbontása és mérete tekintetében egyaránt továbbfejlesztett Head-Up-Display (HUD) is rendelkezésre áll. A modell már alapfelszereltségében kínálja az iDrive kezelési rendszer legújabb generációját. A széria és opcionális audio-, navigációs és kommunikációs funkciók sora a középkonzolon elhelyezett központi kezelőgomb (iDrive Controller) és a műszerfalba integrált, 10,2- illetve 7-colos központi kijelző (Control Display) segítségével vezérelhető.

    Első ízben jelenik meg az új BMW 5-ös modelljeiben a parkoló-asszisztens (Parking Assistant), a Stop & Go funkcióval kiegészített aktív sebességszabályzáshoz (Active Cruise Control; ACC) csatlakozó, a ráfutásos baleset veszélyére figyelmeztető és fékezési funkció, valamint a „Surround View" berendezés és a sebesség határoló funkció (Speed Limit Device). A további extrafelszerelések között szerepel a sávelhagyás figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), a sávváltás figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning), a sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), a fényszóró-asszisztens (High-Beam Assistant), a BMW éjjellátó rendszer (BMW Night Vision) személyfelismerő funkcióval, a parkolássegítő rendszer (PDC) és a tolatókamera.

  • Az új BMW 5-ös magas torziós merevségű karosszériaszerkezettel rendelkezik. A nagyszilárdságú acélfajták célzott alkalmazásával átlagos szilárdsága mintegy 55 százalékkal haladja meg elődjéét, miközben saját tömege mérséklődött. Szériafelszereltségében a minden üléshelyen hárompontos automata biztonsági övek éppúgy megtalálhatók, mint az első és oldallégzsákok, illetve a vezető és az első utas ütközésbiztonsági szempontból aktív fejtámlái, az oldalsó függönylégzsákok, a gumiabroncs-nyomásellenőrző berendezés, illetve a gyalogosvédelem céljait szolgáló aktív motorházfedél. A nappali világítás, a ködfényszórók, a kétfokozatú féklámpa és a fékezési funkcióval kiegészített sebességszabályzó berendezés ugyancsak már az alapfelszereltségben megtalálható, míg a Bi-Xenon kettős fényszórók, a változó fényeloszlású adaptív kanyarvilágítás (Adaptive Headlights), az adaptív fényszórómagasság-állítás (Adaptive Headlight Range Control), illetve a kanyarodófény (Bending Lights).

    Folytatás és további érdekes információk az autopro.hu oldalon >>
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új Audi A8-as győri motorral

Az új A8 két motorváltozattal mutatkozik be, a 4.2 FSI 273 kW (372 LE), míg a 4.2 TDI 258 kW (350… Tovább olvasom