Kisalföld logö

2017. 09. 23. szombat - Tekla 9°C | 18°C Még több cikk.

Hírek az autók világából

A Renault kutató-fejlesztő központot létesít a Bukaresthez közeli Tituban, amely 2009 végére tervezett megnyitása után várhatóan 3 ezer mérnököt fog foglalkoztatni.

Renault fejlesztőközpont Romániában

A Renault kutató-fejlesztő központot létesít a Bukaresthez közeli Tituban, amely 2009 végére tervezett megnyitása után várhatóan 3 ezer mérnököt fog foglalkoztatni. A Tituban megépülő létesítmény a Renault legnagyobb fejlesztő és tesztelő központja Franciaországon kívül.

Az új központ része a 450 millió eurós beruházási programnak, amelynek keretében a Renault regionális kutatási-fejlesztési központot hozott létre Romániában Renault Technologie Roumanie (RTR) néven. Titu mellett Bukarestben és a Pitesti Dacia gyárban is vannak fejlesztő egységek.
A Renault eddig 1,4 milliárd eurót fektetett be Romániában, s a tervek szerint a beruházások hamarosan elérik a 2,2 milliárd eurót, és 22 500 embernek adnak munkát.

A világ első 12 hengeres dízelmotorja

Az Audi Hungaria megkezdte a 12 hengeres (V12) dízelmotorok sorozatgyártását Győrött, a világ első 12 hengeres dízelmotorját először az Audi Q7-be építik be - tájékoztatta az Audi Hungaria Motor Kft. szerdán az MTI-t.

Az új motorok gyártási feltételeinek megteremtéséhez 1 milliárd forintos beruházást hajtottak végre a győri gyárban.

A V12-es motort speciálisan képzett munkatársak szerelik össze, akik a szükséges szakmai tudást az Audi neckarsulmi gyárában sajátították el. Egy motort egy munkatárs szerel össze az első mozzanattól a szerelési folyamat utolsó lépéséig. A Győrött készült 12 hengeres dízelmotorokat a Volkswagen konszern pozsonyi gyárában építik be az Audi modellekbe.
Az Audi Hungaria Motor Kft. korábbi közlése szerint az idén mintegy 200 millió eurót fordítanak fejlesztésre, főként olyan területeken, amelyeknek az új motorok gyártásában van szerepük.

A győri gyár több mint 1,023 millió motort gyártott az első félévben, csaknem 10 ezerrel többet mint a tavalyi év hasonló időszakában. Az első hat hónapban összesen több mint 32 ezer jármű hagyta el a gyártócsarnokot, félezerrel több, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
Az első félévben mintegy egymilliárd forintos beruházással elkészült az M1-es autópályát a gyárral összekötő út, amelynek költségét egyharmad-egyharmad arányban vállalta a város, a kormány és az Audi.


Európában ismét kevesebb autó fogyott

Európában augusztusban átlagosan 15,6 százalékkal kevesebb új autó kapott rendszámot, mint tavaly augusztusban. Elsősorban a drága üzemanyag riasztja el a vásárlókat az autószalonoktól. Júliusban 7,3 százalékkal, az év első nyolc hónapjában még csak átlagosan 3,9 százalékkal csökkent az értékesítés mennyisége az egy évvel korábbihoz mérve.

Az európai járműgyártók szövetsége (ACEA) szerint a múlt hónapban a kontinens nyugati felében csupán Portugáliában nőttek az eladások. Egyes országokban, például Írországban vagy Spanyolországban a csökkenés meghaladta a 40 százalékot. Nyugat-Európában az új autók regisztrációjában augusztusban 16,5 százalékos, az év első nyolc hónapjában 4,4 százalékos volt a csökkenés, 9 612 774 autóra.
Az új EU-tagországokban augusztusban csak 8,7 százalékkal kevesebb új autó fogyott, mint tavaly augusztusban, az első nyolc hónapban pedig még 2,7 százalékos növekedést mértek, 798 642 kocsira. Az első nyolc hónapban az új autók értékesítése a legjobban Lettországban csökkent, 34,9 százalékkal az egy évvel azelőttihez képest, a második helyezett Észtország mínusz 14,1 százalékkal, a harmadik Magyarország mínusz 4,9 százalékkal, a negyedik Románia mínusz 3,5 százalékkal. Ellenben Litvániában 23 százalékkal, Szlovákiában 19,2 százalékkal, Bulgáriában 17,2 százalékkal Lengyelországban 9,1 százalékkal, Csehországban 8,2 százalékkal több új autó kapott rendszámot, mint a tavalyi első nyolc hónapban.

Ebben az évben a Volkswagen az európai eladásokból az első nyolc hónapban 19,8 százalékkal részesedett, a Peugeot-Citroen 13,1 százalékkal, míg a harmadik helyen a Ford csoport (Ford és Volvo) végzett 9,8 százalékkal.

+ + + +

Elektromos Mercedes
Legkésőbb 2011-ben megjelenik az első elektromos hajtású Mercedes modell.
„Hamarosan teljesen elektromos Mercedes autóval járhatunk. A kocsit 2010-2011-ben dobjuk a piacra" – nyilatkozott Dieter Zetsche a Mannheimer Morgen című lapnak. A német Daimler elnöke azt is elmondta, hogy az autógyártók közül először cége vezeti be az újgenerációs lítium-ion akkumulátorokat. Az első modell egy S-osztályú Mercedes lesz, amely jövőre jelenik meg. A hagyományos nikkelalapúnál nagyobb teljesítményű és hosszabb élettartamú akkumulátorral „rendkívül hatékony hibridautót tudunk építeni, amelynek széndioxid-kibocsátása egy kisautóéhoz fogható" – mondta Zetsche.
A Daimler 2010-re hozza ki a Smart kisautó elektromos változatát. Az egyik nagy rivális, a Volkswagen is több villanyautó-modellt tervez piacra dobni a következő években, a cég szerint azonban a technológia gyors terjedésére nem lehet számítani. „20-25 év is eltelik még, mire kétszámjegyű piaci részesedést szereznek az elektromos autók" – áll Jürgen Leohold, a Volkswagen fejlesztési igazgatójának egy július végi nyilatkozatában. A szakértő szerint még sok problémával kell megküzdeni az akkumulátorok hatótávolságával, a költségekkel és a gyártási kapacitással kapcsolatban.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A megújult 3-as BMW

A 3-as BMW hátsókerék-hajtásának, kiegyensúlyozott tömegeloszlásának, kiemelkedően pontos irányíthatóságának és a lehető legigényesebb futómű-technikájának köszönhetően jelentős előny birtokában emelheti még magasabbra a mércét kategóriájában. Tovább olvasom