Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Hétfokozatú duplakuplungos

Új TSI-motor és új dupla kuplungos váltó a Volkswagentől.
Tovább folytatja hajtáslánc-offenzíváját a Volkswagen: A Bécsi Nemzetközi Motorszimpózium keretein belül Európa legnagyobb autógyártója egy új TSI-benzinmotort (90 kW / 122 LE) mutatott be és egyúttal leleplezte a világ első hétfokozatú dupla kuplungos (DSG) váltóművét, amelyet a kompakt- és a középkategóriába szán. Mindkét műszaki csemege az év második felében kerül majd piacra.

Minimális fogyasztás mellett maximális teljesítmény - ezt jelenti a TSI. Mindezt a közvetlen befecskendezés és a feltöltés kombinációjával, ám egyúttal lökettérfogatcsökkentéssel érik el. Már többször kitüntetették a 103 kilowatt és a 125 kilowatt teljesítményű, jól ismert TSI-motorokat, amelyek többek között a Golf és a Touran kínálatában is megtalálhatóak. Az új 90 kilowattos TSI-vel 2007-ben a TSImotorcsalád harmadik teljesítményszintje is megérkezik.

Az 1.6 FSI-hez képest az 1,4 literes turbós motor forgatónyomatéka közel 30 százalékkal nagyobb, immár 200 newtonméter 1500-as percenkénti főtengelyfordulatnál. Ráadásul az alsó fordulatszám-tartományban a TSI akár 66 százalékkal nagyobb nyomatékot ad le. A jobb teljesítmény- és forgatónyomaték- karakterisztika ellenére is sikerült a fogyasztást kereken hat százalékkal csökkenteni. Műszakilag az új TSI a 103 és 125 kilowattos kompresszoros testvéreire épül. A kettős feltöltésű motorokkal szemben a „kis" 90 kilowattos TSI kizárólag turbófeltöltőt használ, kiegészítő kompresszorra nincs szükség.

A világ első hétfokozatú DSG-váltója tömegmodellekbe További világújdonság a hétfokozatú DSG-váltó. A hatfokozatú DSG-vel szemben az új váltó kuplungjai immár nem olajfürdőben működnek. A megoldás előnye: még nagyobb hatékonyság. Az automaták körében már a hatfokozatú DSG-vel is szenzációsan alacsony fogyasztást ért el a Volkswagen.

A DSG ennek a hatékonyságnak és a sportos váltási karakterisztikának köszönhetően a kompakt- és a középkategóriában valóságos DSG-robbanást idézett elő. A Touran esetében például már ma 25 százalék a DSG aránya. Az új hétfokozatú DSG-váltó tovább bővíti a Volkswagen kínálatát egy újabb vonzó variánssal. A kínálat Polótól Passatig terjedő járműveibe szánják. Akár 250 newtonméter forgatónyomaték átvitelére is képes.

Mindkét új szerkezet együttes használatával kiemelkedő fogyasztási eredményekre számíthatunk, ám a komfort és a vezetési élmény sem csorbul: a Golf esetében a fogyasztás például mindössze 5,9 liter száz kilométerenként. A két új hajtáslánc-elem hétfokozatú DSG és a 90 kilowattos TSI - ismét megmutatja, hogy Volkswagen a leginnovatívabb technológiákat minden autóvezető számára elérhetővé teszi.

Olvasóink írták

  • 1. f.t. 2008. március 16. 02:41
    „Jelenlegi autom egy VW Transporter, mely egy 6 sebessegu automata valtot hasznal. Hadd mondjam, nagyon idegesitonek talalom az orokos valtas/bugas hangjat kb. 70-80km ig. Hat akkor meg 7 sebesseg??? Mondjuk, nekem soha!Ezt is megbantam!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

V. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra

Június 1-jén 9-11 óra között különleges jelenségnek lehettek szemtanúi a XI. kerület Hunyadi János út 6. szám környékén elhaladó autósok és járókelők. Reggel 9 órakor percenként rajtolt az V. Mercedes- Benz Classic Csillagtúra 70 Mercedes- Benz klasszikautója. Tovább olvasom