Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Hamarosan érkezik a Mercedes-Benz CLS új nemzedéke

Még vonzóbbá tette a Mercedes-Benz a CLS-t, a páratlan, négyajtós kupét. Az új belépő motor, a korszerű V6-os, teljesítménye 231 LE, a 19 colos AMG könnyűfém kerekekkel, új AMG sportkipufogóval és 6,3 literes V8-as AMG motorral ellátott CLS 63 AMG csúcsmodellé pedig változatlanul 514 LE.
Külső változások
 
Visszafogott, de sikeres – így írhatjuk le a CLS látványának megújítását. Elölről a négy helyett kétlamellás hűtőmaszk tűnik fel: a légbeömlő rombusz-alakú, háromdimenziós, atlasz-szürke elemei még öntudatosabbnak és szélesebbnek mutatják az autót. A tükörházba foglalt, nyilazott alakú, fénydiódás irányjelző különösen sötétben kelt sajátos hatást, a 32 százalékkal megnövelt tükörfelület viszont a jobb hátrapillantást, és ezáltal a biztonságot szolgálja.



Látványos, 17 (CLS 280, CLS 320 CDI és CLS 350 CGI) illetve 18 colos (CLS 500) könnyűfém kerekek uralják az oldalnézetet, míg hátulról az új kötény, lámpa és kipufogóvég hívja fel magára a figyelmet. A hátsó lökhárítót középen mélyebbre húzták, jobban kiemelve az autó teljes szélességén végighúzódó fényvonalat. Az ovális helyett trapéz-alakú kipufogóvégek erősítik a hatást. A lámpaegységben különösen gyorsan felvillanó fénydiódák vannak, a tükörházhoz hasonlóan nyílszerű elrendezésben. Szintén mutatós a tompított fényszóróval egyszerre világító oldalfény. Az autó energiaháztartását a gyújtás kikapcsolásakor elalvó tompított fényszóróval tökéletesítették.



Az új részletek nagyszerűen illenek a CLS többszörösen díjazott formájához – hatásukra mintha ugrásra készülne a négyajtós kupé, amely még négy évvel a bemutatása után is egyedülálló és összetéveszthetetlen.
 
Belső újdonságok
 
Belül is gondosan dolgozták ki a részleteket, erre vall például a kezelőgombokkal ellátott háromküllős volán és az átrajzolt, fehér számlapos kombinált műszer cizellált környezete. A matt „Laurel" díszítéseket gesztenyefa-betétek váltják fel.

A tájékoztató-szórakoztató berendezés új, NTG 2.5 nemzedékének kezelése egyszerű, menüje logikus. MP3-ra alkalmas CD- és DVD-lejátszó, valamint Bluetooth-kihangosító tartozik hozzá. Az Audio 20, a CD-váltós Audio 20 CD, az Audio 50 és a DVD-váltós, LINGUATRONIC hangvezérlésű Audio 50 APS ötcolos, színes képernyőt kapott. A COMAND APS-hez nagyfelbontású, 6,5 colos színes képernyő, az audio-, navigációs- és telefon-funkciókat felügyelő LINGUATRONIC, zenetároló és SD-kártya tartozik.


 
CLS 280: új belépő-motor, 231 lóerővel
 
Az alapszintű CLS 280 korszerű V6-os motorja 2996 köbcentis, teljesítménye 231 LE, nyomatéka 300 newtonméter. Százra ezzel az erőforrással 7,7 másodperc alatt gyorsít és 245 km/órát ér el a CLS, kombinált fogyasztása 9,8-10,0 liter. V6-os a CLS 350 CGI is, piezo-porlasztós közvetlen befecskendezéssel és sugárvezérelt égésszabályozással (292 LE, 9,1-9,3 liter/100 kilométer). A CLS 500 5,5 literes V8-asa 388 LE kifejtésére képes. A CLS 320 CDI V6-os dízelje különösen húzós és takarékos (224 LE, 540 Nm, 7,6-8,1 liter/100 km).
Valamennyi CLS-modellben alapfelszerelés a hétfokozatú 7G-TRONIC automata. Kézi váltásra az opcióként rendelhető kormánybillentyűk adnak lehetőséget – ez 0,2 másodperccel rövidíti le a százra gyorsulás idejét.


 
Csúcsmodell: CLS 63 AMG
 
A CLS csúcsváltozatát, a CLS 63 AMG-t, az AMG 6,3 literes V8-as motorja hajtja (514 LE, 630 Nm). E nagyfordulatszámú szívómotornak még tüzesebb lett a hangja: az AMG új, ovális végekkel ellátott sportkipufogója vérpezsdítően muzsikál. Az AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC automata most már gázfröccsöt ad visszakapcsoláskor, egyrészt jelentősen fokozva az autózás élvezetét, másrészt a szinte rántásmentes visszaváltás csökkenti a terhelésváltási reakciókat. Ennek különösen a versenypályán, kanyarok előtti fékezéskor érezni az előnyét. A CLS 63 AMG 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, csúcssebességét 250 km/órára korlátozza az elektronika.

Új az AMG-stílushoz pompásan illő kétlamellás, fekete hűtőmaszk, és a 18 helyett 19 colos, titánszürke, fényesre esztergált, triplaküllős AMG könnyűfém-kerék is. A gumiméret elöl 255/35 R 19, hátul 285/30 R 19. A háromküllős AMG sportkormányt a kézhez alakították, és perforált bőrrel vonták be, ahol fogja a vezető. Kézi sebességváltásra az AMG alumínium kormánybillentyűi adnak lehetőséget. 
 


Különleges extrák az AMG-től
 
Külön a CLS 63 AMG-hez készített néhány csemegét az AMG PERFORMANCE STUDIO. Ilyen a kisebb, alul lapos kormánykerék, ezüstszínű kormánybillentyűkkel, valamint a kovácsolt, polírozott, titán-szürke, duplaküllős 19 colos AMG könnyűfém-kerék. Kapható hangsúlyos első kötény, nagy belépőnyílással, izmos hátsó kötény, fekete betéttel, illetve küszöbburkolat is. Választható még 19 colos AMG alufelni, esztergált felülettel, 255/35-ös vagy 285/30-as gumiabronccsal.
Az új CLS már megrendelhető, piaci bevezetése 2008. márciusában kezdődik. 
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új Volkswagen Passat CC Detroitban

Mindössze néhány nappal újév után a Volkswagen máris egy új modellel kápráztatta el az Észak… Tovább olvasom