Kisalföld logö

2017. 08. 16. szerda - Ábrahám 17°C | 30°C Még több cikk.

GM: saját kínai márka

A General Motors,a Kínában működő legnagyobb külföldi autógyártó vállalat bemutatta első modelljét újonnan létesített kínai márkaneve, a Baojun alatt.

A kínai piacon értékesített Chevrolet Sail modellen alapuló márka már hazai pályán támaszt közvetlen kihívást a kínai autógyáraknak a GM egyre kisebb városokat célba vevő vidéki terjeszkedési stratégiájának keretében. A kisebb kínai városokban a piacot a hazai gyártók, mint például a BYD és a Geely Automobile Holdings uralják olcsó modelljeikkel.
„A partvidéki nagyvárosokra hamarosan már alig egy negyede jut majd eladásainknak, igazán nagy növekedési ütemre a harmadik és negyedik kategóriásnak nevezett kisvárosokban számíthatunk" - mondta Terry Johnsson, a GM kínai üzletért felelős alelnöke a Reuters hírügynökségnek adott interjúban.

A GM és kínai partnere, a SAIC Motor már a Sail, a Kínában kapható legolcsóbb külföldi modell bemutatása előtt megkezdte a munkát egy új kínai márkanevet viselő modell kidolgozásán. A Sail 8600 dollárba kerül és januári bemutatása óta az autót ahogy érkezik, úgy viszik el a vevők a kereskedőktől.


Az első Baojun 630-as modell november 22-én gördült le a szerelőszalagról. Ára még nem ismert. A Baojun jelentése „nemes vagy becses paripa".

Kína a GM legnagyobb külföldi piacává nőtte ki magát. A GM kínai partnereivel, a SAIC Motor és a FAW Group cégekkel együtt az idén már több mint kétmillió autót adott el, ez több mint amennyit egész évre tervezett. A tehetősebb partvidéki városokban a GM továbbra is sikerrel értékesíti viszonylag drága Buick és Cadillac modelljeit, de folyamatosan bővíti értékesítési hálózatát Chevrolet modellcsaládja legnagyobb felvevő piacán, a kínai belföldi régiókban is. A GM jelenleg 550 Chevrolet márkakereskedővel rendelkezik Kínában. Számuk az elkövetkező 3-5 év alatt akár meg is duplázódhat és a növekedés legnagyobb része a kisvárosokra jut majd.


A többi külföldi autógyártó is hasonló cipőben jár: saját kínai márkát hoznak létre és egyre inkább a kisvárosi vevőkört veszik célba. A Nissan Motor és kínai partnere a Dongfeng Motor Group például Venucia néven fejlesztette ki saját kínai márkáját.

Olvasóink írták

  • 1. elemér 2010. november 25. 13:44
    „Kinában és Indiában közös cégek vannak és hazai cég tulajdona min. 51% vagyis többség. Amcsi multik rugalmassak és profitálnak. Nekik kedvez a globalizmus. Tökéhez és melosokhoz olcsón jutnak. Ennek semmi köze az USA állami adósságaihoz. A versenyképességhez tartozik az ipari termelése a hazai cégeknek a nagyvilágban nemcsak otthol. Igy már egész máskép néz ki a Kinai világhatalom.;))”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zongora által ihletett 7-es BMW

A Steinway & Sons hangszerei által inspirált modell a BMW Individual 7 Composition nevet kapta. Tovább olvasom