Kisalföld logö

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 20°C | 33°C Még több cikk.

Gazdaságos autózás az Audi új technikáival

Az Audi két új gazdaságossági technikával jelenik meg: az automatikus motorleállítás- és -indítás rendszerével (Start/Stop System) és a fedélzeti számítógépre telepített gazdaságossági szoftverrel. E megoldások hatékonyan egészítik ki a már jelenleg is számos Audi alapkiviteléhez tartozó fékenergia-visszanyerés (rekuperáció) rendszerét, amely a lassítási fázisok során a jármű mozgási energiáját elektromos energiává alakítva táplálja vissza a hálózatba.

Az automatikus motorleállítás- és -indítás rendszere (Start/Stop System) elsősorban városban fejti ki előnyös hatását, ahol jelentős fogyasztáscsökkenés mellett a vezetőt is nagyban tehermentesíti. Amikor az autó már megállt, a sebességváltókar pedig üres állásba kerül, s a vezető felengedi a tengelykapcsoló-pedált, a rendszer leállítja a motort. Amint a sofőr ismét kinyomja a kuplungpedált, az erőforrás azonnal újraindul. Az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Start/Stop System) rendkívül csendesen, gyorsan és a vezető számára kifejezetten kényelmesen dolgozik. Miközben a sofőr kinyomja a tengelykapcsoló-pedált, hogy bekapcsolja az első fokozatot, a motor szinte máris újból elérte alapjárati fordulatszámát.


A szabvány szerinti menetciklus során a Start/Stop rendszer 100 kilométerenként akár mintegy 0,2 literrel is mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, ami a széndioxid-kibocsátás kilométerenként nagyjából 5 grammos csökkenésének felel meg. Az új berendezés elsőként a manuális sebességváltóval szerelt Audi A3 1.4 TFSI, illetve a kétliteres erőforrásokkal és szintén manuális váltóművel készült Audi A4 és A5 kivitelekben jelenik meg, azonban a tervek szerint még az idén számos további modellváltozatba is várható.


A gazdaságossági megoldások modulrendszerű csomagjának másik újdonsága a gazdaságossági programmal ellátott fedélzeti számítógép, amely tulajdonképpen az Audi vezetőinformációs rendszerének egyfajta bővítése. A fedélzeti számítógép a központi kijelzőn az üzemanyag-fogyasztás szempontjából minden lényeges információt megjelenít a vezető számára, s különböző üzemanyag-megtakarítási ajánlásokkal segíti a gazdaságos közlekedést. Eme útmutatások akár 30 százalékos üzemanyag-megtakarítás lehetőségét kínálják a sofőr számára, pusztán egyéni vezetési stílusa megfelelő alakítása révén. Az Audi gazdaságossági programja ennek érdekében folyamatosan elemzi a teljes jármű energiafelhasználását, s a pillanatnyi szituációnak megfelelően a vezetési stílushoz és a menethelyzethez igazodó megtakarítási útmutatásokkal segíti a vezetőt.


Az Audi tervei szerint 2012-ig – a 2007-es évhez viszonyítva – 20 százalékkal kívánja mérsékelni a teljes modellpalettájára számított átlagos üzemanyag-fogyasztás mértékét, miközben a négykarikás márka tovább erősíti sportosan progresszív karakterét. A gazdaságosság és a sportosság ugyanis az Audinál továbbra is szétválaszthatatlanul összetartozó fogalomként jelenik meg.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az Ezüstnyíl-mítosz születése

75 esztendeje a berlini Avus versenypályán álltak először rajthoz az Auto Union „Ezüstnyíl" (Silberpfeil) versenygépek. Ezek az autók 1936-ban az Avus hosszú egyeneseiben már akár 380 kilométer/óráig is felgyorsultak. Legenda született. Tovább olvasom