Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Formában van az új Octavia

A méretével mindig is kategóriahatárokat feszegető Skoda Octavia sikerének egyik titka a jó ár/értékarány - erre most is figyelt a márka.
Amikor a hétvégi teszt után visszavittem az új ©koda Octaviát a márkakereskedésbe, éppen egy felmatricázott másik után álltam sorba a sorompónál. Csodálkoztam rajta, hogy kettőt is befogtak, de gyorsan kiderült, a Rapid volt előttem. Már a bemutató kapcsán is azt írtam, hogy a márka "vízhordója", az Octavia mennyire hasonlít kistestvérére.

Laikusnak tényleg kétszer oda kell nézni, hogy megkülönböztesse a modelleket, én is szépen beleszaladtam. Letisztult formavilágát lehet szeretni, meg kevésbé rajongani érte – hátul van benne egy kicsi az Audi A6-ból – de egységes benyomást kelt és úgy tűnik, hosszabb távra tervez ezzel a frontkialakítással és az egész formavilággal a ©koda. Markáns élek, határozott felületek – egy potenciális flottaautónak ennél nem kell feltétlenül sokkal izgalmasabbnak lennie, de azért a márka szerintem túl óvatos.

Határozott élek, nagy felületek. A szerző fotói (képgaléria)

Az Octavia mindig is tágas és kényelemes autó volt, most erre rátettek egy lapáttal. Négy 190 centis ember minden gond nélkül és hosszabb távon is utazhat az autóval, el fognak férni. És lesz hely az úti holminak is, az 590 literes befogadóképességű, óriási nyílású, jól pakolható csomagtér igazán elismerésre méltó – ez az osztva dönthetős hátsó üléssor előre hajtogatásával 1580 literig bővíthető. Sok praktikus rakodóhely és számos apró figyelmesség várja az utastérben az Octaviával autózókat. És korrekt minőség: az Elegance felszereltségű tesztautóban nagyon tetszett az ajtókilincsnél induló, hátrafelé csökkenő szélességű, krómhatású betét, a maga finom sávozásával nagyon kellemes meglepetés volt, és szépen oldotta a máskülönben nem túl mozgalmas belső színvilágot.

Határozott élek, nagy felületek. A szerző fotói (képgaléria)

A külső forma és a belső kialakítás persze ízlés kérdése, a motor már nem feltétlenül. Az általunk próbált modellben a 140 lóerős 1,4 literes TSI dolgozott kifogástalanul, kulturáltan, csendesen, de nagyon meggyőzően. Ezzel a motorral 8,4 másodperc alatt gyorsul százas tempóra a az 1256 kilogramm saját tömegű Octavia, végsebessége pedig 215 km/óra. 250 Nm-es maximális nyomatékát 1500 és 3500-as fordulatszám-tartományban produkálja, ami nagyon jó vezethetőséget kölcsönöz az autónak.

Mondjuk, hajnali egy órakor keresztül lehet menni egy nagyvároson, hogy 60-ra állítjuk a tempomatot, s így 1300-as fordulat mellett is szépen megmássza a kocsi a vasúti átjárókat vagy a hidakat. Mindeközben pillanatnyi fogyasztásmérő szépen beáll 3,6-3,7 literre, kivéve persze a kaptatókat, ahol átmenetileg 9 liter fölé is szalad. Nem feltétlenül használ ez a motornak, de ha kell, ezt is tudja.

Határozott élek, nagy felületek. A szerző fotói (képgaléria)

Ha már fogyasztás szóba került, az Octavia gyári étvágya országúton 4,6, vegyes üzemmódban 5,3 liter száz kilométerenként. A gyakorlatban 90-nél 1900-as fordulat mellett 4,5, 110-nél 5,8, 130 km/óránál, 2800-as fordulat mellett 6,8 liter mutat a pillanatnyi fogyasztásmérő. Ez utóbbi már nem feltétlenül kategóriarekord, de korrektnek mondható. A fogyasztást egyébként egy jól sikerült, időben és szinte észrevétlenül reagáló start/stop rendszer segíti, s a piros lámpánál vagy forgalmi akadálynál leállított motor a tengelykapcsoló-pedál benyomására azonnal újraindul.

Az Octavia jó vezethető, felfüggesztése is telitalálat, a sebességfüggő szervókormány korrekt visszajelzést ad. Az autó egyenesfutása, kanyarstabilitása méltó kategóriájához, forszírozott tempójú körforgalomban időben avatkozik be a menetstabilizáló rendszer, de nem túl korán, azaz enged egy kis gumihangot, ha a sofőr úgy akarja. Mindeközben teljesen kiszámítható és szépen íven tartható az Octavia.

Határozott élek, nagy felületek. A szerző fotói (képgaléria)

A méret tekintetében mindig is kategóriahatárokat feszegető Octavia sikerének egyik titka a jó ár/értékarány. 2004-es tesztünket itt, a 2007-es sportosat itt nézhetik meg, de volt egy tartós is, amit szintén elolvashat. Az árra most is figyelt a márka, a valamivel 4 millió forint alatti indulóár tényleg nem sok a 86 lóerős 1.2 Tsi motorral szerelt Octaviáért. Ezzel 12 másodperces százas gyorsulást és 181 km/óra végsebességet tud az autó. Dízelbe kicsivel 5 millió forint alatt ülhetünk. Az ár/értékarány mellett szól, hogy szériában 7 légzsákkal, menetstabilizáló elektronikával, klímával, első elektromos ablakokkal és tükörállítással, CD-s rádióval és USB-bemenettel és sok más egyébbel szerelik a modellt.

Sok minden ott van az alapban, de a teljesíthető kívánságlista is igen hosszú. Csak néhány példa: LED-es nappali fény, illetve hátsó lámpa, normál, sport, eco vezetési stílus választás, hátsó ülésfűtés, 8 colos navigáció, adaptív tempomat, automata távfény, vészfékező baleset-megelőző rendszer, táblafelismerés, sávtartás, fáradságérzékelés, parkolóautomatika, okoskulcs, okostelefon-kompatibilis multimédia.

Határozott élek, nagy felületek. A szerző fotói (képgaléria)

Az általunk próbált, 5,4 millió forintba kerülő modell az Elegance felszereltségen túl teljes értékű pótkereket, ülésfűtést, parkolóradart és telefonelőkészítést is tartalmazott, s akárhogy is nézem, nem nagyon találok olyan tételt, amit hiányoltam volna belőle.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csaknem 400 ezer autót kénytelen visszahívni a Volkswagen Kínában

A német vállalat több mint 384 ezer, 2008 decembere és 2013 márciusa között gyártott gépjárművet hív… Tovább olvasom