Kisalföld logö

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 18°C | 30°C Még több cikk.

Ford Transit Connect X-press, a száguldó szállító

Milyen lenne a praktikus alacsony tetős Ford Transit Connect és a Focus RS nagy teljesítményű csúcsmodell párosításának gyümölcse? E kérdésre a Transit Connect X-Press adja meg a választ.

Az izgató Focus RS és a strapabíró Transit Connect könnyű haszonjármű alapelemei tökéletesen ötvöződnek az X-Pressben. Az X-Press főtervezője, Paul Sluimer így magyarázza el a lényeget: „A Transit Connect olyan fantasztikusan erős és dinamikára termett jármű, hogy kezdettől biztosak voltunk a projekt megvalósíthatóságában. Bizonyos hajtómű- és futóműelemek közösek a Ford Focusszal, úgyhogy műszaki szempontból meglehetősen egyszerű volt az átalakítás. Az eredmény egy példa nélkül álló haszonjármű lett, amely úgy megy, mint a rakéta. Becslésünk szerint 7 másodpercen belül van százon, és megfutja a 210-et. Ahogy egy Fordtól elvárható, vezethetősége, kormányzása és lassulása sportkocsihoz méltó."

215 lovas turbó

Kattintson a képre!
A Transit Connectet kifejlesztő elkötelezett mérnökcsoport mindenekelőtt azt szerette volna emlékezetes módon demonstrálni, hogy mennyire masszív és sokoldalú az alapjármű. Magától értetődik, hogy szóba sem jöhetett volna egy 215 lóerős turbómotor amúgy minimális átalakításokkal járó beépítése, ha nem lenne ennyire robusztus a jármű.

A Focus RS-ből származik a szelídítetlen, nagyszerű, kétliteres, 215 lóerős Duratec RS turbómotor, töltőlevegő-hűtővel. 310 newtonméteres nyomatékmaximumát nagy igénybevételre méretezett AP versenykuplung, rövid kézmozdulatokkal kapcsolható, ötfokozatú sebességváltó és a versenysportból származó, részlegesen önzáró Quaife differenciál továbbítja az első kerekek felé. A Focus RS-ről ismerős a Brembo gyártmányú, 325 milliméter átmérőjű, hűtött első fék, amelynek munkáját 280 milliméteres tömör hátsó tárcsák segítik.

Csaknem eredeti

Az X-Press egyben igazolja azt is, hogy a Ford nem csupán személyautói esetében törekszik pozitív vezetési élmény kiváltására, hanem ugyanez a célja a haszonjárműveivel is. Mivel a sorozatgyártású Transit Connect számos elismerést kapott a menettulajdonságaiért, az X-press fejlesztőcsoportja minden probléma nélkül jórészt érintetlenül hagyhatta az eredeti futóművet.

Ült már ilyenben?

A belső tér félreismerhetetlenül a Transit Connecté, de az eredeti bútorzat fekete-fehér bőr-Alcantara kárpitozású versenyüléseknek és vezető-navigátor telefonnak adta át a helyét. Eltérő az X-Press volán és a középkonzol ismert indítógombja, a műszerek átrajzolt számlapja, valamint a turbónyomás műszere és a felkapcsolásra figyelmeztető jelzőlámpa is.

A végeredmény kétségkívül megborzongat mindenkit, aki közvetlen kapcsolatba kerül a járművel, de közben marad azért egy kis rejtelmesség is, amely alighanem abból adódik, hogy ennyire eltérő komponensek tökéletes kombinációja a Transit Connect X-Press.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lincoln Zephyr: luxus felsőfokon

A Ford bemutatta amerikai luxusmárkája következő szériamodelljének prototípusát. A Zephyr nevű… Tovább olvasom