Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 21°C Még több cikk.

Ford Flexifuel hajtásláncok – sikeres alternatíva

Európában a Ford a Flexifuel járművek vezető gyártója, az alternatív hajtásláncok már Európa 17 piacán, így Magyarországon is megrendelhetők.

A Flexifuel járműcsalád (FFV) révén a Ford tovább fojtatja kutatásait a fenntartható technológiák terén, és megerősíti a fejlett, környezetkímélő járművek egyik piacvezető gyártójaként megszerzett pozícióját.

A Flexifuel járműcsalád kibővített modellkínálatának (Mondeo, S-MAX és Galaxy Flexifuel-változatok) bevezetésével 2008-ban az előző évhez képest közel 8%-os növekedést elérve közel 19.000 Ford FFV jármű talált gazdára Európában. A legnagyobb piacot tavaly Svédország jelentette 7.456 FFV-eladással, Németországban pedig 2007-hez képest megháromszorozódott az FFV-értékesítés: itt 5.277 Flexifuel jármű kelt el. A 2009-es évre európai szinten az FFV járművek értékesítésének hasonló arányú növekedése prognosztizálható.

A Ford piacvezető és úttörő szerepet játszik Európában a bioetanollal is üzemeltethető járművek területén. A Ford hisz abban, hogy a megújuló forrásból származó bio-üzemanyagok valódi lehetőséget jelentenek a fenntartható mobilitás megteremtésére. Különösen nagy potenciál rejlik a második generációs, cellulóz-alapú bio-üzemanyagokban, amelyek fából vagy hulladékból állíthatók elő. A Ford Flexifuel járművek 17 európai országban kaphatók; ezek közül Svédországban, Németországban, Hollandiában, Spanyolországban és Franciaországban a legnagyobb irántuk a kereslet, a potenciál azonban Magyarországon sem elhanyagolható, tekintettel arra, hogy hazánk rendkívüli tartalékokkal rendelkezik a bioetanol előállításában, és már jelenleg is komoly szereplőnek számít európai szinten.

Ford Flexifuel hajtásláncok Magyarországon is megrendelhetők.

A Ford Flexifuel járműcsaládjának tagjai jelenleg a Focus, a C-MAX, a Mondeo, az S-MAX és a Galaxy. E paletta révén a Ford mondhatja magáénak Európa egyik legszélesebb FFV-kínálatát. E járművek működhetnek E85 üzemanyaggal (85 százalék bioetanol, 15 százalék benzin), vagy tisztán benzinnel is, illetve a két üzemanyag tetszőleges arányú keverékével; a keverék az üzemanyag-kínálattól vagy a működési feltételektől függően rugalmasan állítható össze ugyanabban a tartályban.

A hagyományos benzinmotor négy elemén kell változtatni ahhoz, hogy E85-tel is működjön. A szelepülést különösen kemény anyagból kell készíteni, az üzemanyag-ellátó rendszer elemei nem lehetnek érzékenyek a bioetanolra, nagyobb üzemanyag-szivattyúra és befecskendezőkre van szükség – mivel nagyobb átfolyást kell biztosítani, mint a hagyományos motorban -, és a motorvezérlő modult változó gyújtásvezérléssel kell kiegészíteni, amely automatikusan képes igazodni a bioetanol-benzin keverék arányához.

A bioetanol használata és a Ford Flexifuel technológia révén a teljes energia-körforgásra vetített CO2 emisszió 30 és 80 százalék közti mértékben csökkenthető – a teljesítmény és a vezetési élmény terén kötött kompromisszumok nélkül.

Az autóipari szektoron belül az E85-höz hasonló bio-üzemanyagok és az FFV-technológia jelentős szerepet játszhatnak a közlekedés CO2 kibocsátásának további csökkentésében, a nagyobb mértékű piaci részesedés ösztönzéséhez és a bioetanol szélesebb körű felhasználásához ugyanakkor kormányzati segítség, adókedvezmények is szükségesek, emellett pedig célszerű volna egy a bio-üzemanyagok fenntartható gyártására vonatkozó tanúsítvány-rendszer felállítása is – nemzeti és európai szinten egyaránt.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Ford csatlakozik a brit kormány zöld flottájához

A Ford zéró emissziójú, akkumulátoros, elektromos hajtású Focus prototípusai egy új, alacsony… Tovább olvasom