Kisalföld logö

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 5°C | 19°C Még több cikk.

Fiat Panda 100 HP és Panda Panda

Ezt a Pandát nem fenyegeti a kihalás veszélye: a Fiat annyira eltalálta a kisautó formáját és stílusát, hogy az autó nem csak szűkebb pátriájában, de egész Európában váratlanul jó fogadtatásra talált: 2005-ben 32%-os részesedéssel toronymagas első helyezett volt a szuperminik európai piacán. A napokban ráadásul két új Panda-családtag is bemutatkozott.


A gyártó jó 10%-kal alábecsülte a Panda iránti érdeklődést, az eredeti tervben kitűzött évente 200 ezres darabszám helyett eddig 660 ezer példány talált gazdára a piaci megjelenés óta eltelt három évben. A siker elsősorban talán a visszafogott formatervnek, a funkcionális és kényelmes utastérnek, és a kategóriában kifejezetten jónak mondható alapfelszereltségnek köszönhető, a Panda a gyártó szerint a jelenleg "leg-Fiatabb" Fiat típus. Így aztán a 2007-re előirányzott modellfrissítéssel nem is kellett sokat vacakolniuk: a jövő évi Pandákon nem kell átszabott lökhárítóért, vagy máshogy színezett lámpaburáért lelkesedni, a típus mindössze négy új külső fénnyel és néhány új belső kárpittal gazdagodott. És persze van két új modellváltozat, a szupertakarékos, metángázzal üzemelő Panda Panda, és a várva várt sportváltozat, a 100 HP.

Előbbi kettős üzemű környezet- és pénztárcabarát változat. A Panda

Panda alapját az autó négykerék-hajtású verziójához kifejlesztett padlólemez adja, ebbe rejtettek két darab 72 literes, metángáz tárolására alkalmas tankot. A tárolók elhelyezkedése biztonságos, és a 206 literes csomagtartó űrtartalmát sem csorbítják. Az 1,2 literes motorral hajtott autóban egy 30 literes benzintank is található, míg gázüzemben kb. 300 km megtételére alkalmas. Az autó CO2-kibocsátása nagyjából 23%-kal alacsonyabb, mint az egyenértékű benzineseké, gázzal hajtva pedig szinte egyáltalán nem távoznak szennyező részecskék az autóból. Olaszországban biztosan sikeres lesz a takarékos kismedve, nálunk, a metángáz-töltőállomások ritkasága miatt viszont biztosan nem fog elterjedni ez a különleges modell.

Erődemonstráció

Annál szebb jövő előtt áll a széria izomgolyója, a 2007-es modellévre előirányzott, de már most megvásárolható 100 HP. Az Emotion kivitelre épülő autóban bőrkormány és ködlámpa is található, de nem ezek teszik sportos modellé. Fontosabb alkatrészei a négy tárcsafék, az áthangolt futómű, az ekkora autón pályagumiknak tűnő 195/45 R15-ös abroncsok és a Grande Puntóból átemelt, plusz öt lóerővel felduzzasztott 1,4 literes 16 szelepes motor. Hengerűrtartalma és 100 lóereje révén persze még nem vérbeli sportmotor, de mivel csak 975 kg-ot kell vonszolnia, egész kellemes hajtást biztosít a Pandának. 0-ról 100 km/óráig 9,5 másodperces sprint és 185 km/órás végsebesség számszerűsíti képességeit, a motor szorgalmasan pörög, de korántsem vérmes, s egy pillanatig sincs olyan érzésünk, hogy ne férne el még 30-50 lóerő a motortérben. A sportfutómű hangolása legalábbis olyan jól sikerült, hogy ezt feltételeztük. Talán majd később, egy Abarth-változatban megkapjuk...

zóval a Panda 100 HP igazán kellemesen vezethető, kiküszöbölték a magas kasztni billegését, visszafogták az alulkormányzottságot, és a négy tárcsafék is szépen, rángatás és fenékrázás nélkül lassítja az autót. Hangélmény nem jár ehhez a változathoz, még magasabb fordulaton sem erősödik fel a krómozott kipufogóvégből érkező motorhang. Annál jobban sikerült a 100 HP ruhája, pont a kellő mértékben morcosodott az új lökhárítóval felvértezett orrkiképzés, jól néz ki a nyolcküllős alufelni, és hátulról is jól mutat a "diffúzorparódiával" átszabott hátsó lökhárító. A sportos megjelenést a Pandemonio fantázianevű csomag megrendelésével lehet még hangsúlyosabbá varázsolni, mely vörös féknyergeket, krómozott (fehér fényezés esetén vörös) oldalbetéteket, ezüstszínűre festett 15-ös alufelniket és visszapillantó tükröket, sportos pedálokat és különleges szőnyegeket tartalmaz. Dögös kis törpe, amely vagány megjelenésével minden bizonnyal itthon is sokak fejét elcsavarja majd. Bár ő a leggyengébb a gyárilag felpiszkált apróságok (Citroën C2 VTS, Ford Fiesta ST, Suzuki Swift Sport) közül, a 3,3 milliós árcédula nyomós érv lehet, ha valaki egy kicsi, de az alapmodelleknél élvezetesebben vezethető típust keres.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Világhódító útra indulhat az STI

A Subaru házi tuningcége hasonló szerephez juthat, mint az AMG a Mercedesnél vagy a Motorsport Gmbh… Tovább olvasom