Kisalföld logö

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 12°C | 17°C Még több cikk.

Felszálló ágban a Saab

Merész külső és egyedi erőátviteli csomag jellemzi a frissebb, dinamikusabb új Saab 9-5-öt.

Saab 9-5
Merész külső, egyedi erőátviteli csomag, és a továbbfejlesztett test együttese gondoskodik arról, hogy egy frissebb, dinamikusabb új Saab 9-5 sorozat érkezhessen a csúcsra.

A merőben új 2006-os 9-5 Sedan és SportCombi modellek elegánsabb vonalai és sportosabb kiállása hangsúlyozzák a skandináv márka elsőrangú ajánlatát, és kísérettel szolgálnak a háromtípusú üzemanyag, illetve a teljes-turbómotoros választéknak.
 
Hangolás kívül-belül

A külső jegyek változásait az egész sorozaton átívelő beltéri fejlesztések visszhangozzák a Linear, Arc, Vector és Aero vonalakon, karöltve az új műszerezéssel és infotainment rendszerrel. A vezetési élmény kedvelőinek a futó- és kormányművek finom újrahangolása jelent majd élvezetet, melyek az utazás minőségének veszélyeztetése nélkül biztosítanak sportosabb reakciókat.

Saab 9-3
Az új Saab 9-5 Sedan és SportCombi sorozat fejlesztései három fő területre összpontosítanak. A „Progresszív Design" jegyében: merész orrkialakítás és letisztult vonalak a Sedan és SportCombi esetében is. Megújult külső a teljes A oszlop előtti részen, új hűtőrács szárnymotívummal a Saab 9X koncepcióautó nyomán, amelyek a jövő Saab designjának irányába enged pillantani. Sportosabb kiállást adnak az új lámpatestek, a színre fújt lökhárítóelemek és szegélyek. A szélesebb hátsó nyomtáv és a külső harmonikus színösszeállítású részletei fokozzák a tetszetős megjelenést. Az új, fényvetős fényszórók, és a hátsólámpa együttesek modern hatást kölcsönöznek.

Teljes turbóválaszték

Az új 150 lóerős 1.9TiD common-rail turbódízel az Euro 4 előírásoknak is megfelel, gazdaságos és lenyűgöző teljesítményre képes továbbfejlesztett  többszöri közvetlen befecskendezéssel, változó geometriájú turbófeltöltővel. A kimagasló húzóerőt jelzi a 320 Nm maximális nyomaték, melyet csak az Aero motorja képes felülmúlni. A motorhoz ötsebességes kézi, vagy automatikus váltók választhatók, a kipufogóban karbantartást nem igénylő részecskeszűrőt találunk.
A továbbfejlesztett Aero motorja a benzines választék csúcsa: a kizárólag az Aero-ban elérhető 2.3 Turbómotor most 260 lóerőt teljesít, a Superboost funkció a nyomatékot 370 Nm-re tornázza fel. Ezeken kívül 150, 185 és 220 lóerős benzines turbómotorok teszik teljessé a lenyűgöző sorozatot.

Egyedi 2.0t BioPower

A Saab a prémium szegmensben egyedülálló módon megújuló energiaforrást használ a csökkent CO2-kibocsátás érdekében. „Zöld módszerrel" autózni az etanolnak köszönhetően még sportosabb élmény: a 180 lovas BioPower motor 30 lóerővel emeli meg a benzines változat által elért értéket, és automatikusan alkalmazkodik etanol (E85) és benzin bármilyen arányú keverékéhez
 

Kattintson a képre! Saab 9-3
Vezetői élmény

Az új Saab 9-5 sorozat még közvetlenebb viselkedésű a sportosabb vezetési élmény elérése érdekében. Újrahangolt rugók, keresztmerevítők gondoskodnak a pontosabb kezelhetőségről, az eredmény jobb úttartás és pontosabb kormányzás, változatlanul magas utazási minőség mellett. Az Aero részére sportosabb alvázat fejlesztettek ki.

Kategóriaelső biztonság

A 9-5 modelleknek a svéd és Egyesült Államokbeli baleseti tanulmányok alapján csúcsminősítést adtak. Az utasokat a minden részletre kiterjedő (SAHR) biztonsági berendezések óvják, a stabilitást szabályozó ESP program alaptartozék minden modellben. A Saab ComSense dinamikus koncentráció-védelmi rendszer a vezető figyelmét megzavaró tényezők csökkentését teszi lehetővé.

Az új Saab 9-5 Sedan és SportCombi sorozatot arra tervezték, hogy megerősítse a márka alapvető értékeit a határozott vásárlók körében, akik saját önkifejezésüknek eszközeként egyedi termékre vágynak. Ezek a vásárlók jellemzően független gondolkodású emberek, akik az esztétikai minőséget és az eredeti külsőt helyezik előtérbe, ami erőteljes stílust, teljesítményt és biztonságot hordoz. Piackutatásokból kiderül, hogy az évi átlagosan 100.000 eurót meghaladó bevétellel rendelkező háztartások esetében az egyetemi diplomával rendelkező Saab 9-5 tulajdonosok száma messze meghaladja a kategória egyéb átlagait.

Az új 9-3 Aero

Saab 9-5
Ezentúl hathengeres Turbo Power motor kölcsönöz a Saab 9-3 Aero gépkocsinak kategóriavezető vonzerőt. A Saab 9-3 Sport Sedan Aero az új 2.8V6 Turbo motorjával egészen egyszerűen a legjobb gyorsulású gépkocsi, amely valaha is a Saab emblémát viselte. A gépkocsi a turbófeltöltés terén szerzett mesterségbeli jártasságban elismerten vezető Saab gyárban közel 30 év alatt összegyűlt tapasztalat gyümölcse. Jellemzői: könnyű, szilárd, teljesen alumíniumból készült motor kettős csigakerekes turbófeltöltővel az egyenletes reagáláshoz, változtatható vezértárcsa szinkronizálás a tökéletesített levegőztetéshez, rozsdamentes acél kipufogócsövek az alacsonyabb károsanyag kibocsátáshoz hidegindításkor, hangolt iker-kipufogó a motor sportos hangneméhez.
A megbízható vonóerőnek (350 Nm) a motor fordulatszám tartományán keresztül történő egyenletes elosztásával a 250 lóerős 2.8V6 Turbo motor a Saab 9-3 kategóriájában bármely más hathengeres benzinmotornál nagyobb nyomatékot hoz létre. Az új 9-3 Aero 2.8V6 Turbo nagy lendülettel halad az utakon, és a vezető is azonnal észre veszi az egyenletesen leadott teljesítményt. A műszerfalban lévő nyomásmérőtől eltekintve, a turbófeltöltő jelenlétének egyetlen jele a hátborzongatóan könnyed gyorsulás.

Árával is meggyőző

A Saab köztudottan biztonságos márka, és et megerősíti, hogy az összes, NCAP által tesztelt autó 5 csillagot kapott! Az új Saab 9-5 egyébként már kevéssel 8,6 millió forint alatt elérhető, a dinamikus családapák számára lenyűgöző 9-3 Sportkombi alapverziója most alulról súrolja a 6,3 millió forintot, míg a nagy SUV-ok skandináv interpretációját nyújtó 9-7X a 4,2 literes hathengeressel 14,5 millióért gurítható haza. A jövőbeni árak a forgalmazó jóslata szerint a változó regisztrációs adótábla miatt még kedvezőbbek lehetnek.

Álló helyzetből 100 km/h sebességre pontosan 6,9 másodperc alatt gyorsul fel, de a forgalomban mért rugalmassága még lenyűgözőbb: a legmagasabb fokozatban 80-ról 120 km/órára 8,3 másodperc alatt gyorsul: ez  igen előkelő helyet biztosít a kategóriájában.
A motor hatsebességes manuális- vagy automata sebességváltóval választható. Az „intelligens" Asin AW automata sebességváltómű alkalmazkodik a vezető kezelési szokásaihoz és a fennálló útviszonyokhoz. Annak érdekében, hogy a sofőr a vezetés aktívabb részese legyen választható egy szekvenciális manuális sebességváltó is, a Saab Sentronic.

9-3 SportCombi: erő és sokoldalúság

Az egyéni designt a sportos dinamikával kombináló, és a hagyományos kombi alternatíváját kínáló új Saab 9-3 SportCombi révén először jelenik meg a márka a prémiumkategóriájú, közepes méretű kombik piacán. Erőteljes, kompakt arányai a Saab hagyományainak szellemében egyesítik a sportos karaktert a sokoldalú használhatósággal.
A 9-3 SportCombi azokat szólítja meg, akiknek a kombik variálhatóságára, ésszerű poggyászkezelési megoldásaira és nagy térfogatára van szükségük, de nem szívesen alkudnának meg a vezetés élményét illetően.

Saab 9-3
A 9-3 SportCombi karosszériája teljesen új a B-oszloptól hátrafelé, beleértve az ajtókat, a hátsó ülést és a rakteret. Megmaradtak viszont a Sport Sedan elejének és belsejének design elemei, a futómű kimagasló dinamikájával együtt.

A nagyteljesítményű, 250 lóerős Aero modell hathengeres turbómotorja egyedülálló a szegmensben, és hatféle benzines-, illetve kétféle Euro 4-es dízelmotorból áll a kínálat. Jellegzetesen saabos részleteivel meglepően tágas csomagteret (419/1273 liter) és hasznos poggyászkezelő megoldásokat rejt a 9-3 SportCombi tetszetős karosszériája. A Saab hagyománynak megfelelő „hokiütő" övvonal, kupészerű hátsó oldalablakok, meredeken lefelé ívelő hátsó lámpák, fénykibocsátó diódákkal jellemzik. A TwinFloor (IkerPadló) tárolórendszer fokozza a praktikumot. A repülőgépekére emlékeztető. krómozott fogantyú meghúzásakor keresztirányban felhajtható a csomagtér padlója, és így hozzáférhetővé válik az alsó szint. A pótkerék mélyedésében opcionális mélynyomót lehet elhelyezni.

A SportCombi egyébként a Sport Sedan kimagasló futómű-dinamikáját viszi tovább, élvezetes vezethetőséggel, amely azonban mit sem csorbítja a variálható, ötüléses kocsi célszerűségét. A Sport Sedantól átvett Saab ReAxs hátsó futómű sajátkormányzási hatása kiváló visszajelzést és kontrollálhatóságot biztosít. Az autó kiváló kezelhetőséggel rendelkezik, és nagyon stabil. A merev ötajtós karosszéria szilárd alapot képez a sportos menettulajdonságok, a kifinomult rugózás és a kimagasló biztonság részére. A 2.8V6 Turbo változatok alapfelszerelése az ESP Plus, a manuális sebességváltóhoz járuló, a visszagurulást megakadályozó Dombasszisztenssel (Hill Start Assist).

Saab 9-7X

Az új 9-7X a sajátos Saab jellemzőket hozza be e kategóriába: a kifinomult külső és belső designt, a prémium-minőséget, a sportos, élvezetes autózásra termett futóművet és a középen, a váltókarnál elhelyezett gyújtáskapcsolót. Olyanoknak való, akik örömautót keresnek, egy SUV sokoldalúságával.

A Saab 9-7X nagyteljesítményű változatának 5.3 literes V8-as motorja a becslés szerint 300 lóerővel csábítja a vásárlókat. Gazdag alapfelszerelésébe bőrülés, 18 colos könnyűfém kerék, összkerékhajtás és nívós hangrendszer tartozik.
A Saab 9-7X külső és belső designja összhangban áll az autó dinamikus viselkedésével, sokkal inkább illik a Saab sportos kifinomultságához, mint a hagyományos szabadidő-terepjárók nyersességéhez. Belül már Saab-ikonnak számít például a karakterisztikus, csúszkás szellőző, a Saab 9-5-öséhez hasonló pohártartó, vagy a középalagútra helyezett gyújtáskapcsoló.

A 9-7X egész külső designja a Saab sportos, funkcionális márkakarakterét tükrözi. Kulcselemei, a jellegzetes, háromnyílásos hűtőmaszk, a tetőoszlopot körülölelő hátsó ablakok és a sajátos kerekek, egyetlen pillantásra felismerhetővé teszik. Általában nagyon sima, áramvonalas, sportos a megjelenése, mivel alacsonyan lapul a nagy, 18 colos kerekein.

Profilja letisztult, egyöntetű, nincs rajta kiálló lökhárító vagy egyéb kidudorodás. A függőleges hátsó világítóegység átlátszó akril és polikarbonát burája, tükrös optikája és precíziós kivitele háromdimenziós, ékszerszerű hatást kelt.

A Saab 9-7X műszerfala és középkonzolja a vezető felé fordul. Akárcsak kívül, itt is a Saab hagyományos, markáns design-elemei érvényesülnek.
Mint minden Saab, a 9-7X is a „vezető autója". Komfortos, kontrollált viselkedése a finoman hangolt, csavarrugós, két keresztlengőkaros első futómű és az ötlengőkaros, elektronikus felügyeletű légrugózással ellátott hátsó híd érdeme. Menettulajdonságai európai jellegűek, főképp az alacsony állásnak, a feszes rugózásnak, az erős első stabilizátornak és a kemény hátsó gumiperselyeknek köszönhetően. A lengéscsillapítókat megnyugtató érzést keltő feszes viselkedésre hangolták. A P255/55 R 18 négy évszakos radiál-gumikat különösen jó útfogásra fejlesztette ki a Dunlop. 18.5:1-re csökkentett áttétel és kemény gumiperselyek teszik élénkké az autó viselkedését. A rendszert úgy hangolták, hogy középen is érzékeny legyen, a váz első részét megerősítették, hogy még élénkebb és precízebb legyen a kormányzás.

A Saab 9-7X alapfelszerelése a szükség szerint működő összkerékhajtás. Útfogását és viselkedését tovább javítja az előfeszített súrlódó lamellás, részben önzáró hátsó differenciálzár. A blokkolásgátlós fékrendszer négy, 322 milliméter átmérőjű tárcsája belülről hűtött, az első alumínium féknyergek négydugattyúsak. Az elektronikus felügyeletű, négyfokozatú automatikus váltóműhöz kétféle teljesen alumíniumépítésű motor közül lehet választani: a 4,2 literes soros hathengeres gép teljesítménye 275 lóerő, nyomatéka 372 newtonméter, míg az 5,3 literes V8 adatai 300 lóerő és 447 newtonméter.
A Saab 9-7X  2.870 mm tengelytávjával és 4.912 mm hosszúságával az autó bőséges teret kínál az útitársaknak. Csomagtere 1.161 liter a hátsó üléstámla mögött, illetve 2.268 liter, lehajtott üléssel. A 60/40 arányban osztott hátsó ülés éppúgy alapfelszerelés, mint a fedlappal takart vonóhorog-fészek. A V8-as változat közel háromtonnás utánfutót vontathat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem fogy a Peugeot 1007

Nem a várakozásoknak megfelelően fogy az új… Tovább olvasom