Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Ez a csillag nem fakul

Kipróbáltuk a Mercedes új C-osztályát. Autó az alapáron – és a második legerősebb dízelmotoron – túl még további 3,8 millió forintnyi kényelmi és biztonsági pluszszolgáltatással bírt, így tényleg nem volt okunk panaszra.
Annál nagyobb csillag nem kell, mint amekkora a Mercedes új C-osztály Elegance változatának motorháztetején díszeleg, ebből is összetéveszthetetlenül azonosítható a márka – továbbá visszahozza a kisgyermekkor állólámpás modelljének már-már tökéletes elérhetetlenségét. És szimpatikusabb is, mint például a tányérnyi megoldás az Avantgarde ritka bordázatú hűtőmaszkján, de ez már ízlés kérdése. Jól adagolt krómdíszítések, szolid, mégis magabiztosan harmonikus csillogás – ez az új C-osztály. Mindehhez jött a próbált modell világosbarna, sötétvajszínű, páratlanul elegáns belső tere, amely gyermeknevelés szempontjából is előremutató: jó alkalom, hogy egyszer s mindenkorra kitiltsuk a kólát a csokis kekszet autóból.



Olyan nincs, hogy fapados

A Mercedesnél nem ismerik a fapados modellt, a C 220 CDI szériában tartalmazza az ESP+ASR+BAS hármast, az Agility Control csomagot szelektív lengéscsillapítóval, a hét légzsákot, a kétzónás automata klímát, az elektromos ablakokat és tükröket, a multifunkcionális kormányt, a távirányítású központi zárat, az automatikus fényszóró-aktiválást és az Assyst Plussz szervizrendszert. Mindezért 9 millió 150 ezer forintot kérnek a Mercedesnél, ami kategóriájában jó ár/értékaránynak minősíthető. Az új C-osztály belépőmodellje a kétliteres, 136 lóerős dízelmotorral fut, 8,6 millió forintért, a csúcs a C 350 4Matic 272 lóerővel és 14,7 milliós árcédulával.  
A forma kívül is, belül is telitalálat:
szép, letisztult és funkcionális. Nem lehet nem észrevenni a visszapillantó tükrökbe integrált elegáns irányjelzőt, már csak azért sem, mert az általunk próbált modell minden bezárkózás után magára is hajtotta a tükröket. A kocsinak van eleje, közepe és vége, s különösen a hátsó traktus vonalvezetése minősíthető letisztultnak, s itt a lámpák is karakteresebbek – vízszintes tagolásukkal mercédeszesebbek –, mint az első fényszórók. A szépség mellett szerencsére csomagtartó is maradt, a 475 liter ugyan nem fenyegeti a kategóriahatárokat, de korrekt. Ami viszont nem illett a Mercedeshez: nyitásra olyan hebehurgyán pattant fel a csomagtartó, hogy annál még az elsőgenerációs Astra is szebben tárulkozik fel.

Belül egyszerűségében is nagyon elegáns a műszerfal, amelyet a kilométeróra ural, minden a helyén van a középkonzolon is. Hosszú a kormányról vezérelhető funkciók sora, de a többi kezelőszerv is logikus kialakítású – nem nagyon kell tanulni az autót, csak beleülni és vezetni.

Egyébként ezzel a kocsival nem lehet sietni. Tempósan menni igen, sietni nem, az valahogy idegen a karakterétől. A C-osztállyal a vezető külső kényszer nélkül beengedi az alárendelt útvonalról érkező autóst, nem tapossa le a komótosan álkelő gyalogos sarkát a zebrán, minden kisimul, s érthetetlen lesz, hova rohan a világ.

Persze azért szedi a lábát a 220 CDI, ha kell, de 135 km/h tempónál még csupán két és fél ezret fordul a motor, amely 500-zal magasabb régióban már bőven a hazai sztrádatempó felett, 160-nal utazik. Teszi mindezt kitűnő úttartással, alacsony menetzajjal, a csillagos márkához méltóan.

Tempomat

Ha akarom jó játék, ha kell, hasznos a tempomat, s megfelelő előrelátással alig kell a gázpedálhoz érni a Budapest-Szeged sztrádaszakaszon. Kilométerenként is léptethető a beállított sebesség, nagyobb pöccre pedig 10 km/h-val változik a tempó. Van annak valami varázsa, ha százról öt hosszú és gyors pöcköléssel 150-ig állítjuk a sebességtartó automatikát, s ahogy elegánsan, de dinamikusan "felhúzza magát" az autó a kívánt tempóra. Uras, mit ne mondjunk, s elűzi a szombat délutáni sztráda szürke egyhangúságát. 
Annak sem áll ellent, ha a vezető kicsit kivetkőzik magából, s úgy tesz, mint fotós kollégám, aki a téli kikötőből jövet hatvan-hetven körüli tempónál tesztelte az úttartást, előzetesen be nem jelentett, hirtelen kormánymozdulatok közepette.

Balról a sövény, jobbról az árok – elég sűrűn váltakozva, ám a C-osztály nem jött ki a sodrából, csak az anyósülésre száműzött újságíró, aki azonnal fel is ajánlott a kollégának egy rövid, de kiadós, fotós táskával nehezített sétát az új sajtóházig.

Persze, nem volt igaza, csak a meglepetés, a kicsit nyálkás-fagyos út, és az anyósülés szólt belőle, az autó maximálisan kézben tartható volt, nem akart kitörni, mint ahogyan a nagyobb tempóval vett körforgalmakban is mindig tökéletesen az íven maradt.


De nézzük kicsit alaposabban a motort. A 2148 köbcentis soros négyhengeres dízel 170 lóerős, maximális, 400 Nm-es forgatónyomatéka kétezres fordulatszámtól áll rendelkezésre. Ezzel 8,4 másodperc alatt van százon az 1,6 tonnás C-osztály, maximális sebesség pedig 227 km/h. Átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 6,7 liter száz kilométeren, fajlagos CO2-kibocsátása is dicséretes: 175 g/km. A motorhoz jól illett a kulturált kapcsolású ötfokozatú automata sebességváltó, amely partner volt akkor is, amikor egyszer-egyszer sietősre fogtuk.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rolls-Royce – rekord áron

Rekord összegért, mintegy 3,5 millió fontért (1,246 milliárd forintért) kelt el a legöregebb… Tovább olvasom