Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

EU: júliusban is a Golf a nyerő

A JATO Dynamics legfrissebb júliusi európai új autó eladási jelentése szerint a Volkswagen Golf listavezető pozíciója töretlen, mindannak ellenére, hogy a kisautók szegmense egyre nagyobb teret hódít az újjáéledő európai új autó arénában.

Ötödik hónapja tartja vezető pozícióját a Volkswagen Golf, méghozzá úgy, hogy ismét sikerült túlszárnyalnia tavaly ilyenkori eladásait, 15,5%-kal az év első hét hónapjában a tavalyi év azonos időszakához képest, 26,9%-kal pedig 2008 júliusához viszonyítva, bár előnye a konkurensekkel szemben csökkent a 2008-as számokhoz képest.

Tovább növelte eladásait európaszerte az új Ford Fiesta, 37,1%-kal az év első hét hónapjában, valamint egy figyelemreméltó 55,9%-kal júliusban 2008 júliusához képest. A német, olasz és brit roncsprogramok nagyot lendítettek a Fiesta sikerén, ám a francia top 10-es listába is sikerült beküzdenie magát egyedüli idegenlégiósként, csak franciákkal körülvéve. A Fiesta-t a növekedési listán a Fiat Panda (abszolút darabszámban a Peugeot 207-es) követi (+32.6% az év első 7 hónapjában, és +47% júliusban), míg a Punto a +2.5%-os első hét hónapban-, valamint +38%-os júliusban produkált eladási növekedésével hozta egyensúlyba a hazai olasz piacot is.

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf

Igazából az össz-európai júliusi piacnövekedés (+3.3%) nagymértékben köszönhető az egyre nagyobb teret hódító kisautó szegmens erősödésének, míg az éves szinten elszenvedett lemaradás lassú felzárkóztatása (-8.5% 2008-hoz képest) is nagymértékben nekik köszönhető. Az elmúlt évek top 10-es listáival ellentétben a mostani sikerautók mind B és C szegmens modellek (kis- és alsó-középkategória).

A kormányok által támogatott kedvezményprogramok szintén látványosan befolyásolják a piacok teljesítményét. Jól bizonyítja ezt az LPG és CNG üzemű autók példája, melyek eladásai több mint duplájára emelkedtek a tavalyi év azonos időszakához képest. Egyértelműen az olaszok járnak élen az ECO üzemanyagok terén, míg a franciáknál az LPG-, a svédeknél és a németeknél pedig a CNG hódít. Eközben az eladott dízel autók aránya 50% alá esett 2007 május óta először, ugyanis a nagy, dízelüzemű autók iránt Európa-szerte láthatóan csökkent a kereslet.

Ford Fiesta
Ford Fiesta

˝A várva-várt alagút vége már látszik a kis autók piacán, mely szegmens egyébként a legszerencsésebb kedvezményezettje az Európa-szerte oly sokat emlegetett és időnként ellentmondásos roncsprogramoknak. A szegmens erősödését a válság is megsegítette, ugyanis az európai autóvásárló nem nyújtózott tovább, mint ameddig a takarója ért. Hogy a jövőben ez a trend folytatódik-e, ez most még nehezen megjósolható˝ – mondja David di Girolamo, a JATO Consult vezetője.


Márkák teljesítménye

Továbbra is a Volkswagen Európa sikermárkája. A tavalyi év első hét hónapjához képest egy szerény 0.9%-os növekedést is képest volt produkálni márkaszinten.

Szorosan a VW nyomában van a Ford, harmadik pedig az Opel, mind havi szinten, mind pedig az év első hét hónapjának számait tekintve. A Fiat szépen kamatoztatott a különböző kedvezmény programokból, ezzel sikerült kivívnia magának a negyedik helyet az idei év első hét hónapjában.


Top 10 Márka (darabszám, 2009. július)

Volkswagen 137.985
Ford 113.358
Opel/Vauxhall 98.634
Fiat 92.287
Renault 93.882
Peugeot 93.584
Citroen 80.132
Toyota 61.427
Audi 56.810
Mercedes 50.998


Országos bontás

Az éves szinten még mindig csökkenést mutató össz-európai számok mögött érdemes megvizsgálni a roncsprogramok eltérő hatásait az egyes piacokra. Az európai Nagy Ötök (Nagy-Britannia, Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország) közül csak a franciáknak és a németeknek sikerült kikerülni a piros zónából, az utóbbinak egy figyelemreméltó 26.6%-os eladási növekedéssel éves szinten. A júliusi eladási eredmények alapján már láthatók a piacerősödés jelei Ausztriában, Olaszországban, Nagy-Britanniában, Lengyelországban és Szlovákiában is – ha a 2008-as számokhoz hasonlítjuk az idei júliust, azonban az erősödő tendenciának tartósnak is kell bizonyulnia, hogy ezen piacok is visszatérjenek a hosszútávú fejlődés útjára.


Országonkénti értékesítések (2009. július)

Németország 339.981
Olaszország 206,014
Franciaország 188.534
Nagy-Britannia 157.149
Spanyolország 108.979

Belgium 35.906
Hollandia 33.289
Ausztria 32.694
Görögország 32.261
Lengyelország 24.644
Svájc 24.411
Portugália 16.164
Csehország 14.762
Svédország 14.551
Szlovákia 10.718
Norvégia 9.394
Dánia 6.974
Finnország 6.736
Szlovénia 5.083
Luxemburg 4,317
MAGYARORSZÁG 3.806
Írország 3.759
Ciprus 1.493
Észtország 714
Litvánia 560
Lettország 454
Izland 385

Összesen 1.283.732
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új Volvo C70: magabiztos elegancia

Szeptember közepén, a frankfurti autószalonon mutatkozik be a megújult Volvo C70, mely ugyanazt a… Tovább olvasom