Kisalföld logö

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 9°C | 16°C Még több cikk.

Érzelmek és felelősség

A mobilitás különböző formáira – a kétkerekű járműtől a négykerék-hajtásig – kiterjedő gazdag márkahagyomány alapján a fenntartható globális közlekedés kulcsszereplőjének tartja magát a Peugeot.
Újragondolva a ma és a holnap közlekedését, a Peugeot célja Frankfurtban nem más, mint bebizonyítani: messze nem összeegyeztethetetlen a kreativitás a felelősségérzettel.

Az idei Frankfurti Autószalonon a Peugeot ismét fel akarja mutatni szándékát és képességét arra, hogy összehangolja az élvezetes autózást a környezeti hatékonysággal.

Elegancia, alkotókészség, műszaki tökély és koncepciózus újítás: e szavak írják le legtalálóbban azt a 28 sorozatgyártású modellt, koncepcióautót és kiállítási darabot, amelyek megtöltik a 2900 négyzetméteres standot.


A környezetvédelem éllovasa

Az idei Frankfurti Autószalon alkalmat ad a Peugeot-nak, hogy kihangsúlyozza termékpolitikájának lényegét: a fogyasztás és a CO2-emisszió csökkentéséért érzett felelősséget. Már ma is attraktív, versenyképes a választéka, csekély CO2 kibocsátással, amelyet a „Kék Oroszlán" jelképez, közben radikálisan új technikával készül a jövőre.

A Peugeot a dízel részecskeszűrő feltalálója és piacvezetője: az évtized kezdete óta több mint 2.1 millió HDi járművet adott el, ilyennel felszerelve. Ma a Peugeot egyike Európa vezető autógyártóinak a csekély emissziójú és kis fogyasztású járművek terén. Ezeket az eredményeket szemléltetik a frankfurti standon kiállított, különösen mérsékelt emissziójú autók: 207 „99 g", 107 „106 g", 308 lejtőshátú „120 g", 3008 „130 g" és 407 „129 g".

Peugeot a 63. Frankfurti Autószalonon

… holnap pedig jön a HYbrid4

A 2010 vége előtt megjelenő „teljesen elektromos" városi jármű és a „Stop & Start" rendszer második nemzedékével ellátott, 2011-ben kihozni szándékozott sorozatgyártású autók mellett a Peugeot dolgozik a távolabbi jövő érdekében is, amennyiben két éven belül nagymértékben csökkenti az emissziót és a fogyasztást, miközben megújítja a vezetés élményét. Az újszerű, HYbrid4 nevű dízel-hibridtechnika, amely főképp a dízelmotort favorizáló európai piacon jut érvényre, elsőként hasznosítja a márka tudáskincsét a HDi motorok, a villanyautók és az eddigi fődarabok (hatfokozatú robotváltó, Stop & Start) tökéletesítése terén.

Megvalósul a párhuzamos felépítés is: a HDi motor és a villanymotor váltakozó működtetése mindig a pillanatnyi haladási viszonyoknak megfelelő, optimális hatékonyságot biztosít – városban és országúton egyaránt. Ha pedig egyszerre dolgoznak, nő a teljesítmény. Eredményképpen körülbelül 35 százalékkal csökken a kombinált ciklus szerinti fogyasztás és CO2-emisszió, azonos teljesítmény mellett.

A HYbrid4 esetében további előnyök adódnak abból, hogy hátul építik be a villanymotort – például összkerékhajtás, mechanikus kapcsolat nélkül és az, hogy különféle motorok alkalmazhatók az első motorházban.

Mivel csak akkor értékes igazán egy fejlesztés, ha a lehető legnagyobb sorozatnagysággal valósítják meg, a Peugeot egész sor HYbrid4 jármű létrehozását szándékozza, amelyek a teljesítményen és az útfogáson túl a hajtáslánc automatikus, zavartalan működésével is szolgálják az élvezetes, környezetkímélő autózást.

Ezt az elkötelezettséget két koncepcióautó is igazolja, amelyeket Frankfurtban állít ki először a Peugeot: a 3008 HYbrid4 egy olyan, sorozatgyártású modellről ad előzetes képet, amely majd 2011 tavaszán jelenik meg, míg a kísérleti RCZ HYbrid4 a teljesítmény és a környezetbarátság egyesítésére ad javaslatot.


Peugeot, látványos „elsők"

A Peugeot több új modell bemutatásával tesz ki magáért 2009-ben: előbb az erős személyiségű crossover, a 3008 jelent meg, sikerrel hódítva meg új területet, és kereskedelmi sikerével felülmúlva a várakozásokat, majd az 5008 világbemutatójára kerül sor Frankfurtban. Az 5008 áramvonalas formájával a márka első kompakt személyszállítója. Fényűző és tágas, komfortos és variálható utasteret kínál, osztályelső hasznos térrel, miközben új magasságokba emeli a vezetés élvezetét is. Az 5008 biztonságtechnikája is fejlett (vetített kijelzés, Követési távolságfigyelő, Intelligens kipörgésgátló stb.), magas szintű menettulajdonságai pedig nem csorbítják az öt vagy hét utas kényelmét. Környezetkímélő motorok és a legújabb nemzedéket képviselő vezetőtámogató rendszerek teszik teljessé a képet.

Szintén Frankfurtban prezentálja a Peugeot a fedélzeti WIFI hozzáféréssel ellátott 5008-at. A tulajdonos SIM kártyáját fogadó egység álló helyzetben és menet közben is felcsatlakozhat az Internetre. Ez egyaránt megfelel az autójukat mobil irodaként használó profinak és az utasainak is, akik praktikus információkat keresnek, vagy online játszanának.


RCZ: az érzelmek kohója

Két évvel a 308 RCZ koncepcióautó nagyszerű fogadtatását követően a 2007-es Frankfurti Autószalonon, a Peugeot RCZ világpremierjére kerül sor. A 2+2 üléses kupé várhatóan 2010 tavaszától lesz kapható.

Gyorsan alakot öltött az autó gyártásának gondolata, noha nagy kihívás volt megvalósítani a lerajzolt elképzelést, és valóra váltani azokat a képességeket, amelyeket az RCZ külleme ígér. Meg kellett őrizni a koncepció stilisztikai hangulatát, figyelembe véve a sorozatgyártás korlátait. Különösen rövid idő alatt kellett kifejleszteni az autót.

Nagyon merész célokat kellett elérni a vezetési élmény és a termékminőség terén, ugyanakkor erős egyéniséget adva az autónak, olyan exkluzív járművé téve, amilyet a precízen megfogalmazott elvárásokkal jelentkező igényes vevők kívánnak.

Az RCZ elsősorban a dinamikus és elegáns, kiegyensúlyozott és energikus stílus kifejezője, jellegzetes dupla tetődomborulattal, amely a jármű nemes arányaival és mozgó hátsó spoilerével kiváló aerodinamikáról gondoskodik. Belül is újszerű hatást kelt az autó, utastere egy külön világ, amely azonban nem nélkülözi a praktikumot.

Három nagyteljesítményű, de csökkentett fogyasztású motorra bízták a hajtást, köztük az új 1.6 THP (200 LE) kivitelre.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dinamika, elegancia és stílus

Atraktív változatot hozott létre a C-osztályból a Mercedes-Benz. Tovább olvasom