Kisalföld logö

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 5°C | 16°C Még több cikk.

Eltűnnek a roncsautók

Országos figyelem középpontjába került a győri közgyűlés döntése, melynek alapján meghatározott rend szerint elszállítják a közterületet foglaló roncsautókat. Az eltelt két hét tapasztalatai biztatóak.
A győri közgyűlés döntése értelmében július 22-től elszállítják a közterületet indokolatlanul foglaló, a várost csúfító és sokakat bosszantó üzemképtelen autókat. Bár ilyesmiben még másoknak sem volt igazán jó gyakorlatuk az országban, úgy tűnik, már a kezdeti győri tapasztalatokra is sokan felfigyeltek.

Segít az eredetiségvizsgáló

A polgármesteri hivatalban az ország több nagyvárosa érdeklődött már. Ám hogy szűkebb régiónknál maradjunk: sok Győr környéki községből érkeznek jelzések, kérések a város közterület-felügyeletéhez, ugyan szállíttassák már el tőlük is a roncsautókat. Erre ugyan nincs lehetőségük, mondja lapunk érdeklődésére Cseh Ferenc, a felügyelet vezetője, ám kezdeti tapasztalataikat szívesen megosztják az érdeklődőkkel.

A megyeszékhelyen két hét alatt húsz autót szállíttattak a szerződés szerint az Alcufer telepére. Eddig 76 írásbeli felszólítást küldtek el a roncsok felderített tulajdonosainak, felszólítva őket a várható következményekre is. Ebből mindössze 25–26 maradt a közterületeken – a többit a tulajdonosok eltüntették. Ha nem roncstelepre vitették, hanem csak például áttolták egy másik utcába, az gyorsan kiderül. A közterület-felügyelők alapos nyilvántartással, fotókkal rendelkeznek. A tapasztalat szerint sokan igyekeznek eltávolítani az azonosító jelet (rendszám, alvázszám, motorszám), ám hiába, mert a tulajdonos felderítésében hivatalos eredetiségvizsgáló segít, aki egyéb trükköket is tud...

Az eladó is felelős

Milyen a győri rendelkezés visszhangja? Azt már említettük, sok feledékeny autós a fejéhez kapott és maga intézkedett. Nagyon megnőtt a közterület-felügyeleten a lakossági bejelentések száma az elhagyott autókról. Mi több, a környező községekből is sokan kérnének segítséget. Megtörténik nemegyszer, hogy jelentkezik a szóban forgó autó korábbi tulajdonosa, s igazolja, ő már eladta a járművet, a további felelősség nem az övé. Ha már itt tartunk, ez nem egészen így van. A jármű eladója is felelős: az illetékes okmányirodán neki is be kell jelentenie az eladás tényét. Meg persze a vevőnek is az átíratáskor. Nos, ezzel az átíratással van a legtöbb baj.

Kilóra is megveszik....

Egy évig őrzik a beszállított autót, illetve rövidebb ideig akkor, ha a tulajdonosa másként nem rendelkezik – mondta az Alcufer győri telepvezetője, Sebestyén Tivadar. Befogadják a tulajdonos által bevitetett roncs-

autót is (a cégnek nem mindig van kapacitása a beszállítási kérés teljesítésére). Ha úgy kerül oda egy roncs, hogy már megtisztították a szennyező és a nem fémes anyagoktól, akkor 10–11 forintot kaphat érte kilónként a tulajdonos. (Egy Trabant lecsupaszítva fémesre 4–500 kiló közötti.) Ha a telepen kell elvégezni a különféle anyagok szelektálását, nemigen jut pénz az autósnak a roncsért, de legalább megszabadult tőle. Az utcáról a telepre beszállított autót a tulajdonos csak megfelelő igazolások ellenében kaphatja vissza: már ha befizette tartozásait, melyek között szerepel a szállítási költség, az elmulasztott közterület-foglalási díj háromszorosa, és így tovább. Közterületen egy használaton kívüli autó maximum 30 napig állhat díjtalanul, aztán szerződést kell kötni rá. A győri útkezelő szervezetnél egyetlen ilyen engedélyt sem kértek.

Háromszorosan veszik vissza...

Ahogy Lúdas Matyi háromszorosan torolta meg a rajta esett sérelmet, úgy a győri önkormányzat is háromszorosan kéri meg az elmulasztott közterület-foglalási díjat. De maximum egy hónapét, a törvény ennyit enged. A díjtételek: a belvárosban 10, a lakótelepeken 8, az egyéb városrészeken 5 ezer forint plusz az áfa – illetve ezek háromszorosa.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem kellenek a keleti járgányok

A mosonmagyaróvári használtautó-kereskedőknél leginkább az egy-kétmilliós, alacsony köbcentiméteres… Tovább olvasom