Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Első képek az új Volvo C30-ról

Az éves cél 65 000 autó gyártása, melyekből a Volvo várakozása szerint 75 százalék Európában talál gazdára.

Megérkeztek az első képek az év legtöbbet emlegetett újdonságáról, az új Volvo C30-ról. A Volvo C30 különleges karakterét a sportos formaterv, a két ajtó, a négy különálló ülés és az üveg csomagtérajtó határozza meg, melyek segítségével új ügyfeleket is magához fog vonzani a kocsi. Az új Volvo C30-ast szeptemberben, a Párizsi Autószalonon mutatják be a nagyközönség számára, a gyártás pedig 2006 végén kezdődik meg.

„Az új C30 divatos kocsi. Egyedülálló fiatalok vagy párok autója, olyan városlakóké, akik intenzív életet élnek. Ők az izgalmas dizájnt és menettulajdonságokat szeretik, ezt az autót pedig úgy terveztük, hogy megfeleljen ízlésüknek és életstílusuknak" – mondja Fredrik Arp, a Volvo Cars elnöke és vezérigazgatója.
Az éves cél 65 000 autó gyártása, melyekből a Volvo várakozása szerint 75 százalék Európában talál gazdára. Várhatóan Olaszország, Németország, Spanyolország és Anglia lesznek a legnagyobb piacok.

Dinamikus orrész és gyors sziluett

A szériamodell formaterve szinte megegyezik a Volvo C30 Design

Concept-ével, melyet még az év elején mutattak be a Detroiti Autókiállításon. Maradt a dinamikus orrkiképzés, az egymással szöget bezáró első lámpákkal és az alacsony, széles hűtőráccsal. Oldalnézetből a kiemelt kerékjáratok és a lejtős tető teszik lendületessé az új C30 vonalvezetését. Ezt fokozza az oldalsó ablakok erőteljes, hajóformájú alakzata. Erősen lekerekítették, a patkó formában világító hátsó lámpákkal és az üveg csomagtartófedéllel pedig kiemelték a hátsó vállakat. A csomagtartófedél felső részére erősített légterelő kétféle kialakításban is kapható. „A C30 nem csak sportos és kompakt, hanem izmos is. Aki emlékszik a Volvo Safety Concept Car-ra, az fel fogja ismerni az exkluzív és kényelmes hátsó csomagtérajtót. A jellegzetes hátsó lámpák a biztosítékai annak, hogy senki sem fogja eltéveszteni, hogy milyen autó halad előtte" – mondja a Volvo Cars formatervezési igazgatója, Steve Mattin.

Individualista formaterv és négy felnőttnek elegendő hely
Az új C30-ban négy felnőtt fér el. Ez a két különálló hátsó ülésnek köszönhető, melyeknek igen nagy a fej- és lábtere. A hátsó üléseket enyhén középpontosították, ezáltal jobb lett a térérzet és jobban előre lehet látni belőlük. Az ülések közötti térnek köszönhetően az üveg csomagtartóajtón keresztül is láthatóvá válik a vizuálisan lebegő középkonzol. Az utastérhez választható kiviteleket a célcsoport igényeinek megfelelően tervezték. Már az alapváltozatban is három attraktív színű kárpitozás választható.
„A C30 a testre szabott funkcionalitásról szól. Sok lehetőség van a kocsi egyedivé tételére, mely tele van olyan jó minőségű és átgondolt megoldásokkal, amilyeneket az ilyen fajta autók vásárlói szeretnének" – mondja Hakan Abrahamsson, aki a C30-as projektet vezeti.

100-220 lóerősig terjedő motorpaletta

Az új Volvo C30 motorpalettája igen széles. Az alapváltozat 1,6 literes, négyhengeres benzinmotorja 100 lóerős, az azonos hengerűrtartalmú, tiszta és takarékos dízel 109 lóerős, az öthengeres D5 és T5 turbómotorok teljesítménye pedig 180 illetve 220 lóerő.
425 cm-es hosszával a C30 a Volvo modellsorozatának legkisebb tagja, 22 cm-rel rövidebb a Volvo S40-esnél.
„Egy olyan autónak, amely jó manőverezhetőséget sugároz, tartania kell ígéretét akkor is, amikor a vezető beül a volán mögé. Ezért a C30 futóműve sportos menettulajdonságokkal bír, függetlenül attól, hogy a vásárló az 1,6-os dízel vagy a T5-ös motor mellett dönt" – mondja Hakan Abrahamsson.
Már a Volvo C30 alapmodelljében is igen jó minőségű az audioberendezés – az igazi audiofilek pedig a Premium Sound rendszert választhatják, melynek Alpine® ICE Power digitális erősítője 5x130 Wattos, és Dolby® ProLogic II Surround redszerű. A tíz darab hangszóró szállítója a dán Dynaudio®.

Első osztályú biztonság

Biztonság szempontjából a C30 igazi Volvo. Egyebek közt rendelhető hozzá a BLIS (Blind Spot Information System/Holttér Figyelő Információs Rendszer), melynek segítségével a vezető képes felismerni, ha a tükör holtterében másik jármű közeledik. A kocsi első részében ugyanazt a szabadalmaztatott szerkezeti felépítést használják, mint az S40-esben és a V50-esben. A légzsákokkal és az övfeszítőkkel együtt a C30 első osztályú biztonságot nyújt. A biztonsági felszereltségnek természetesen része az ostorcsapás elleni védőrendszer, a WHIPS, az oldalütközés elleni védőrendszer az oldallégzsákokkal, valamint a függönylégzsák.
„Az új Volvo C30 fontos szerepet játszik abban, hogy elérjük az évi 600 000 autós kitűzött célt. Modellpalettánkat úgy szélesítjük, hogy a fiatalabb, városlakó, intenzív életstílusú vásárlóink a lehető legkorábban már a Volvo mellett dönthessenek" – mondja Fredrik Arp.

Olvasóink írták

  • 1. Bajnok 2008. március 25. 14:14
    „Xkafa!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lexus LS 460: Csendes offenzíva

Jövő év végére mintegy ötezer maradéktalanul elégedett autós lesz Európában – ígérte Karl… Tovább olvasom