Kisalföld logö

2018. 06. 19. kedd - Gyárfás 19°C | 28°C Még több cikk.

Elegáns élsportolók: Az új Audi A4, Avant és S4

Átgondolt és izgalmas az Audi A4, az A4 Avant és az S4 modellek új nemzedéke.

Átgondolt technológia, izgalmas vonalvezetés és önmagában is magas igényeket kielégítő luxus: mindez jellemzi az Audi A4, az A4 Avant és az „élsportoló" S4 modellek új nemzedékét.

Audi A4
A változás már az első pillanatban észrevehető. A limuzin és az Avant a márkára jellemző Singleframe hűtőráccsal nyert új formát. A farrész hangsúlyosan horizontális vonalvezetése, illetve az övvonal plasztikus kiemelkedése szintén az új generációt jellemzik.

A technika teljesíti, amit az új forma ígér: nem kevesebb, mint tíz nagy teljesítményű motorral debütál az A4, köztük négy teljesen új erőforrással, akár 255 lóerős teljesítménnyel. Az S4 modell V8-asa 344 lóerőt ad le.
Az új A4-est magas színvonalú technológiák jellemzik, amit mi sem bizonyít jobban, mint a dinamikus kanyarodási fénnyel felszerelt, külön rendelhető Xenon-Plus fényszórók vagy a fokozatmentes Multitronic sebességváltó és a quattro állandó összkerékhajtás. A széles körű utasvédelmi rendszer – kétfokozatú első légzsákokkal és aktív fejtámlákkal –, valamint az ESP elektronikus stabilitásmegőrző rendszer legújabb nemzedéke rendkívül magasfokú biztonságot jelent. Az utastérben használt anyagok minősége és kidolgozása bátran kelhet versenyre a luxuskategóriában. A vezetőülés és a műszerfal felépítése is iránymutató: az ergonómia, a funkció és a formatervezés tökéletes egységet alkotnak.

Audi A4
Rövid menetpróbára az egyik csúcsmodellt, a háromliteres, összkerékhajtású turbódízelt vittük el. Az A4 3.0 TDI V6 quattro tiptronic, ahogyan várható volt, fölényes menetteljesítménnyel kombinálta a robusztus minőséget: a 205 lóerő és 450 Nm különösen az automata „S" állásában röpítette nagyon gyorsan a limuzint, a legnagyobb csendben, dinamikus vezetési stílus mellett is 10 liter alatti átlagfogyasztással.
Kívülről a megváltozott első és hátsó lámpák adják meg a sportos változások lényegét. A belső térben alapvetően a szögletes felületekkel (szellőzők, hifi- és klíma kezelőszervei) megtört ívek teremtenek modern hangulatot. A felhasznált anyagok minősége a prémium kategória magas mércéjével nézve is kifogástalan.
Nagyon masszívan építették meg az új A4-est, vasúti síneken áthajtva például az utastérben néma csend jelzi a német összeszerelési minőséget.

Gyorsasági felhívás

A belső tér sportos alumíniumbetétjei szériában járnak, a kemény tartású sportülésekkel együtt alapvetően dinamikus vezetésre sarkallják a pilótát. Erre minden lehetőség meg is van, különösen ha a hatfokozatú tiptronic automataváltót a legalsó „S" állásba állítjuk. Ettől kezdve nincs más feladat, mint a forgalmi körülményekhez igazodva kezelni a gázpedált, a többit a fantasztikus útfogású futómű, a minden körülmények között a helyzet magaslatán álló quattro-hajtás és az okos elektronikák gyerekjátékká varázsolják: ettől kezdve az autó a lehető legsportosabb üzemmódban, mégis rendkívül biztonságosan halad. A kényelmes rugózás ellenére mindvégig a kellő mértékben érezzük az út és a kerekek kapcsolatát, a menetzajok is csak tompán szűrődnek be.

Tol, mint a mozdony

Audi S4
A tiptronic-váltó középső kijelzőjén kézi üzemmódban és teljes automatikával is látjuk, éppen hányadik fokozatot használjuk. A váltó normál „D" állásában lepadlózva a gázpedált szintén fergeteges gyorsulás veszi kezdetét, majd 4200-nál elvált a gép, de ha lehet, még vehemensebben folytatódik a megyőző erejű „katapultálás". A mai dízelekre jellemző könnyed, fölényes vezethetőség a háromliteres motor fő erénye a csendes működés mellett – mindez érvényes városban és országúton egyaránt. Gyorsítást kezdve a turbó finom sivításal adja tudtunkra, hogy munkába állt, majd elhallgat, csupán a döbbenetes tolóerő jelzi, hogy felépült a 450 Nm-es nyomaték, amely 1400-as fordulattól 3160-ig folyamatosan használható. A gyakorlatban pillanatok alatt el lehet jutni 80-ról 150-re, így nem árt figyelni a kilométerórát, nehogy a jogosítvány bánja az adrenalintermelő élményeket.

Intenzíven használva 10 liternél kevesebb

Az autóval összesen megtett hét és fél ezer kilométer alatt 12 liter körüli átlagfogyasztást produkáltak a tesztautó eddigi pilótái. Tesztünk során annak ellenére értünk el 10 liter alatti átlagot, hogy a hosszas fotózás alatt a motor mindvégig üzemelt, illetve alaposan kipróbáltuk, milyen gyorsításokra  képes a 205 lóerős motor, és a végtelenségig semleges, jóindulatú futómű miatt kanyarokban sem mindig lassítottunk...

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Autók elfelejtett törzskönyvei

Hatezer forintba kerül az új törzskönyv kiváltása, ha atulajdonosa eddig nem vette át a régit. Tovább olvasom