Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Dinamikus, tágas és praktikus

A Superb Limousine sikeres tavalyi piaci bevezetését követően a ©koda Auto a Frankfurti Nemzetközi Autószalon (IAA) alkalmával bemutatta a már sokak által várt Superb Combi-t. A sokoldalú középkategóriájú modell térkínálata és kényelme tekintetében egyaránt átlag feletti.

A jellegzetes ©koda arculattal megjelenített design, a markáns farkialakítás és a kifejezetten dinamikus oldalnézeti körvonalai révén a Superb Combi határozottan kiemelkedik kategóriája jelenlegi piaci kínálatából. Fellépése magabiztos és letisztult stílust, illetve magas fokú eleganciát sugároz, ám praktikuma és magas használati értéke is mindjárt az első pillantásra felismerhető. Hosszú tengelytávja és lendületes ívet leíró tetővonala kiegyensúlyozott arányokat és magas színvonalú minőségérzetet kölcsönöz a Superb Combi számára, miközben utasai és csomagjaik számára egyaránt optimális térkínálatot biztosít.


Cseh kombihagyományok

Immár több mint 100 esztendős autógyártói története során a ©koda Auto többféle, úgynevezett „kombinált gépjárművet" gyártott Mladá Boleslav-ban. Az 1920-as években – még a cégalapító Laurin és Klement márkajelzése alatt – született az L&K 100 és 110 kombinált karosszériás modell, amelyek tulajdonképpen cserefelépítményes konstrukcióval alakították a limuzint igény szerint rakfelületet is kínáló haszonjárművé, s kizárólag céges ügyfelek vásárolták őket. A Superb ősváltozatából az 1930-as években a luxuslimuzinok mellett ugyancsak készültek könnyű haszonjármű-kivitelek is. A második világháború utáni időszakban a ©koda Combi modellek nagyban hozzájárultak a paletta modernizációjához. Legismertebb képviselőjüknek a limuzinok kényelmét és a haszongépjárművek rakodókapacitását kombináló, 1961 és 1971 között készült ©koda Octavia Combi, illetve az 1973-ig gyártott 1202 STW számított.


Ahol a méret a lényeg...

Az új Superb Combi hosszúsága 4838, szélessége 1817, míg magassága 1481milliméter. Utóbbi az eloxált vagy fekete kivitelű, már szériafelszereltségben kínált tetősíneket is figyelembe véve, összesen 1510 milliméterre adódik. Az újdonság átlag feletti rakodókapacitásával csúcsértéket képvisel kategóriájában: csomagtartója már alaphelyzetben is 633 literes, ám a hátsó ülések lehajtásával akár 1.865 literesig is bővíthető. A szélesre méretezett csomagtér-ajtó terjedelmesebb tárgyak szállítását is lehetővé teszi, a talajtól mindössze 600 milliméterre húzódó rakodóperem kényelmes be- és kirakodást biztosít.
Az ötajtós Combi igényes felszereltsége a Limousine változatéval megegyező, a tervezők nagy gonddal és a részletek iránti fokozott figyelemmel válogatták össze anyagait. Mindezt ötletes megoldások egész sora egészíti ki:


KESSY: távirányító nélkül is használható

Első ízben jelenik meg valamely ©koda modell kínálatában a kulcsnélküli nyitás és indítás funkciót kínáló KESSY rendszer. Itt a kulcsdobozba épített transzponder veszi fel a kapcsolatot a jármű adóegységével, s a kilincsek érintésére működésbe hozza a zárszerkezetet. A jármű zárása szintén kulcs vagy rádióhullámú távirányító használata nélkül is lehetséges, elegendő ehhez csupán a kilincs gombját megnyomni. A motor a kormányoszloptól jobbra található gomb segítségével indítható és állítható le, ehhez manuális sebességváltó esetén ki kell nyomni a tengelykapcsoló-pedált, az automatikus váltóművel szerelt modellekben pedig a fékpedálra kell lépni.

Dinamikus, tágas és praktikus - Új ©koda Superb Combi

Könnyű hozzáférés, biztonságos rögzítés

Az új Superb Combi további igényes felszerelése a csomagtér-ajtó extrafelszerelésként rendelhető elektromos mozgatása. Ugyancsak opcióként szerepel a kínálatban az igényes anyagokkal borított csomagtér feletti roló elektromos mozgatása, amely a csomagtér-ajtó nyitásakor automatikusan középső állásába mozdulva kínál nagyobb szabad rakodófelületet. A magasított csomagtér-padlózat variálható kialakítású, s szintén a csomagtér-ajtó nyitását követően a terjedelmes és nehéz csomagok pakolását jelentősen megkönnyítve a hátsó lökhárító fölé is kihúzható. A biztonságos csomagrögzítésről a csomagtartó alumíniumsínjeinek, hálóinak és kampóinak együttese gondoskodik, így a poggyász menet közben sem mozdulhat el, illetve szóródhat szét. A ©koda Eredeti Kiegészítők kínálatában mindezeken túl a kettős csomagtér-padlózat felső szintjének eltávolítását követően az alsó padlóra szerelhető kerékpártartó is rendelkezésre áll.


Kivehető belső világítás

˝Egyszerűen nagyszerű˝: a csomagtér-ajtóba épített világítás nem csupán a csomagtartót árasztja el fénnyel, hanem az autó hátulja körüli területet is. A csomagtér bal oldalán további, ezúttal kivehető világítóegység kapott helyet, amely kis akkumulátorról működik, és igény szerint egyszerűen kiemelhető töltőként is funkcionáló aljzatából. Energiatakarékos LED világító egységeivel így sötétben praktikus zseblámpaként is használható, amely beépített mágnese segítségével – például kerékcsere során – a karosszéria felületén is rögzíthető. Nappal az extrafelszerelésként rendelhető, méretes panoráma üvegtető gondoskodik világos és levegős környezetről az utastérben, de erős napsugárzáskor a fényt hatékonyan kirekesztő naprolóval zárható le. Maga az üveg a sugárzott hőenergia csupán 10 százalékát ereszti át. Ugyancsak új a Superb Combi „cápauszony" tetőantennája, amely karcsú, szárnélküli formájával a tetővonal határozottan elegáns lezárásaként jelenik meg.


Többfunkciós hang- és navigációs rendszerek

Az infotainment csomagok szintén aligha hagynak kívánnivalót maguk után. A jármű hálózatába kétféle, MP3-olvasó CD-lejátszóval kiegészített, dupla-DIN méretű rádió integrálható, számos kényelmes és hasznos funkciót kínálva. Az elektronikus útvonaltervezés alapjául az „Amundsen" navigációs rendszer szolgál, amelynek érintőképernyőjéről minden funkciója ösztönösen vezérelhető. A merevlemezes tárolóval működő, érintőképernyős high-tech navigációs rendszertől egészen a nagyteljesítményű high-end hangszórókkal, igényes MP3-olvasó CD-lejátszóval, az első ülések közötti Jumbo Boxban a külső médiatárolók vagy kártyaolvasó csatlakoztatására szolgáló AUX-IN vagy MDI (Mobile Device Interface) aljzatokkal szerelt igényes audio berendezésekig a Superb és a Superb Combi egyaránt sokoldalú és funkcionális információs és szórakoztató rendszerekkel rendelhető.


Elektronikus sofőrtámogatás

Akárcsak a Superb Limousine, az új Superb Combi szintén kínál hegymeneti elindulási asszisztens funkciót (Hill Hold Control; HHC). Az elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESP) a vontatmánystabilizáló funkció (Trailer Stability Assist; TSA) bővíti tovább, mivel az új Superb Combi 2,0 TDI CR DPF/125 kW 4×4 és 3,6 FSI V6/191 kW 4×4 változata akár 2.000 kilogramm össztömegű utánfutót is vontathat. A negyedik generációs Haldex lamellás tengelykapcsolóval működő összkerékhajtás azonban korántsem csupán vontatáskor tesz jó szolgálatot. Az egyes tengelyek közötti változó nyomatékelosztás révén minden menethelyzetben – s nem csak síkos úton – a lehető leghatékonyabb vonóerő-átadásról és kiemelkedő iránytartásról gondoskodik.


Ötféle modern erőforrással

Az új Superb Combi motorválasztéka a Superb Limousine palettájának felel meg, amelyen három benzines és két dízelmotor sorakozik. Mindegyik erőforrás közvetlen befecskendezéssel működik, kifejezetten kedvező hajtóanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel szolgálva.

A 2.0 TDI PD dízelmotor teljesítménye 103 kW (140 LE), legnagyobb forgatónyomatéka az 1.800 és 2.500 percenkénti fordulatszám közötti tartományban 320 newtonméter, s hatfokozatú manuális vagy ugyancsak hatfokozatú, ám kettős tengelykapcsolós DSG váltóművel kombinálható. A dízel duó erősebbik tagja a közös nyomócsöves közvetlen befecskendezéssel szerelt 2.0 TDI CR, amely 125 kW (170 LE) teljesítményt, illetve 1750 és 2500 percenkénti fordulat között 350 newtonméter csúcsnyomatékot produkál. Ez az aggregát alapkivitelben ugyancsak hatfokozatú manuális sebességváltóval kapható, de a hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós DSG konstrukció opcióként ez esetben is rendelkezésre áll. A dízel részecskeszűrő minden EU-kivitel része.

A benzinesek választékát teljes egészében a közvetlen benzinbefecskendezés jellemzi. A négyhengeres, 1,4 literes TSI-erőforrás viszonylag szerény összlökettérfogata ellenére is 92 kW (125 LE) maximális teljesítményt, illetve 200 newtonméteres forgatónyomaték-csúcsot kínál, s utóbbi már az 1.500 és 4.000 percenkénti fordulatszám közötti tartományban megjelenik. Ez az aggregát hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik.

A benzinesek palettáján szerepel továbbá a 118 kW (160 LE) teljesítményű 1.8 TSI konstrukció is, amely 250 newtonméter maximális forgatónyomatékát 1.500 és 4.500 percenkénti fordulat között bocsátja a vezető rendelkezésére. A hatfokozatú manuális váltómű mellett az 1.8 TSI kínálatában már az ugyancsak hatfokozatú, ám kettős tengelykapcsolós, automatizált DSG technika is megjelenik. A Superb Combi csúcsmotorizáltságát a 191 kW (260 LE) teljesítményt produkáló 3.6 FSI V6 alkotja, a 2.500 és 5.000 percenkénti fordulatszám közötti tartományban 350 newtonméter csúcsnyomatékkal szolgálva. A 3.6 FSI V6 kizárólag a hatfokozatú, automatizált DSG sebességváltóval, s a tekintélyes teljesítmény mindenkori biztos továbbítása érdekében csakis összkerékhajtással rendelhető. Az első és a hátsó kerekek közötti nyomatékelosztás aránya a pillanatnyi menethelyzet függvényében változik, elektronikus szabályozását az immár negyedik generációját képviselő Haldex-tengelykapcsoló végzi. Normál tapadási feltételek mellett a motor forgatónyomatékának 96 százaléka az első kerekekre irányul. E kifinomult szabályozás mindenfajta – s nem csupán a téli havas, illetve jeges – útviszonyok közepette biztonságos és megbízható továbbjutást garantál. Az összkerékhajtás az 1.8 TSI, illetve a 2.0 TDI CR változatokhoz opcióként rendelhető.


Terhelhetőség és úttartás kompromisszumok nélkül

Az új Superb Combi futóműve a Limousine változatéra épül, paramétereit és hangolását a Combi magasabb terhelhetősége, illetve össztömege jegyében dolgozták át. A hátsó felfüggesztések speciális rezgéscsillapító elemekkel csatlakoznak a karosszériához. E fém és gumi kombinációjával kialakított elemek nagyban hozzájárulnak a magas színvonalú menetkényelemhez, a karosszériát a stabilitás és a pontos kerékvezetés kárára kötött kompromisszumok nélkül elszigetelve a nem kívánt akusztikai hatásoktól. E leválasztás a gördülési zajok és a kis amplitúdójú rezgések, illetve a nagyobb lengések átadását egyaránt mérsékelve, hatékonyan veszi elejét a további zajforrások kialakulásának. A hajtott első kerekek McPherson felfüggesztéshez csatlakoznak, amelynek háromszög-lengőkarjait a Limousine konstrukciójával egyezően alumínium házban ágyazták. E megoldás kedvezőbb kinematikai tulajdonságok mellett jelentősen mérsékli a felfüggesztés saját tömegét. A futómű hangolása tekintetében a mozgékonyság és a kényelem kiegyensúlyozott harmóniájára összpontosítottak a tervezők. A rugózás az egyenetlen útfelületeket is kiválóan kezeli, a karosszéria kanyarodási oldalirányú dőléseit pedig a széles nyomtáv és az egyes futómű-komponensek gondos konfigurálása mérsékli jelentősen. A Limousine változatokhoz hasonlóan elektromechanikus szervokormány is szolgálja a fokozott menetdinamikát, míg a kedvező sajátkormányzási adottságok, illetve a kiváló iránytartás mellett az útfelületről és a tapadási feltételekről mindenkor egyaránt pontos visszajelzések érkeznek a vezető felé.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutatkozott a Fiat 500C

Idén nyáron megkezdődőtt a Fiat 500C európai forgalmazása, amely hazánkban várhatóan 2010 év elején… Tovább olvasom