Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Chevrolet Volt

Az amerikai autógyártás történetében mérföldkő ez a modell, amelyet ha nem is kizárólag, de alapvetően elektromos üzemmódra terveztek .

Chevrolet Volt névre keresztelte vadonatúj fejlesztésű elektromos autóját a General Motors amerikai vállalat; a kocsi prototípusát Richard Wagoner elnök-vezérigazgató személyesen mutatta be a detroiti autóshow-n.

Az amerikai autógyártás történetében mérföldkő ez a modell, amelyet ha nem is kizárólag, de alapvetően elektromos üzemmódra terveztek – írta a hétfői The Washington Post. A lap hangsúlyozta: az amerikai autóipart is elérte a globális felmelegedés „szele", csökkenteni akarják az üvegházhatást kiváltó káros gázok kibocsátását, ezenkívül mérsékelni szeretnék az Egyesült Államok olajfüggőségét. A futurisztikus külsejű Chevrolet Voltról Ro - bert Lutz, a GM alelnöke elmondta, hogy 40 mérföldet képes megtenni benzin nélkül. Végsebessége 100 mérföld óránként (160 kilométer óránként), és háromhengeres benzinmotorja a telepek feltöltésére szolgál.

Az újság szerint a modell kézzelfogható bizonyítéka az amerikai autópiac átalakulásának és annak a téves szemléletnek, amellyel a GM vezetése korábban lesöpörte az alternatív hajtású autókkal kapcsolatos elképzeléseket. Azt nem tudni, mikor kerülhet piacra a modell, elsősorban azért, mert a kocsi erőforrását jelentő továbbfejlesztett lítiumion-telep, amely hasonló a mobiltelefonok elemeihez, még évekre van attól, hogy az autókban széles körben elterjedjen.Wa g o n e r mindenesetre arról biztosította a sajtót, hogy fejlesztési terveik között a jövőben kiemelt szerepet szánnak az elektromos hajtású autóknak. „A végén úgyis ilyeneket fogunk gyártani" – mondta az elnök-vezérigazgató. Az autóipar fejlődésének egyik motorja az üzemanyag-takarékossági normák szigorodása. A washingtoni kongresszusban több demokrata képviselő állítólag azt fogja kezdeményezni, hogy a személyautókra érvényes, a minimális 27,5 mérföld per gallonos előírást drasztikusan megemeljék. Az emlegetett 40 mérföld per gallonos mutató teljesítése azonban Wagoner szerint jelenleg teljesíthetetlen. A sorait szorosan záró amerikai autóipari lobbi amúgy sem engedne meg egy ekkora emelést – tette hozzá a lap.

A GM előző, teljesen elektromos modellje, az 1990-ben bemutatott EV1 teljes kudarcot vallott az amerikai autópiacon. A cég azután kényszerült rá arra, hogy ismét ilyen fejlesztésekre költsön, hogy a 2005-ös Katrina hurrikánt követően megemelkedtek az olajárak. Az üzemanyag-drágulás miatt visszaesett az azelőtt népszerű nagy fogyasztású városi terepjárók, az úgynevezett SUV-k forgalma. Harley Shaiken, a kaliforniai Berkeley Egyetem közgazdászprofesszora rámutatott: az amerikaiak számára a keveset fogyasztó hibrid autók rendkívül „szexisek". Sokan nem vásárolnak ugyan Priust, mégis tudják, hogy a Toyota ilyen modellt fejleszt és gyárt. Talán hasonló, imázsfényezési céllal mutatta be a sorozatgyártástól még igencsak messze levő új
elektromos modelljét a GM.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Német autós rekordév

A német autópiac, amelyet sokan tartanak európai barométernek is ilyen szempontból, hét éve nem látott ütemben bővült tavaly: a forgalomba került új járművek száma tavalyelőtthöz képest 4 százalékkal, 3,47 millióra nőtt. A német autóipari szövetség (VDA) közlése szerint a jó éves eredmény elsősorban a véghajrának köszönhető Tovább olvasom