Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Cadillac XLR - Luxus lopakodó

Amerika talán legpatinásabb autómárkája, a Cadillac 1902 óta a luxus egyik szimbóluma. Rengeteg szabadalommal, újítással járult hozzá az autóipar fejlődéséhez.
Az 1999-ben bemutatott Cadillac Evoq, a genfi szalonon is nagy figyelmet felkeltő koncepcióautó 2003-ban a Cadillac „XLR"-ben öltött testet. Mindkét autót a lopakodó repülőgépek formavilága ihlette, de az anyagfelhasználás illetve a karosszéria alatt megbúvó technika is ugyanezen gépeket idézi. Az XLR-t bátor vonalvezetés és sok technológiai újítás jellemzi, a Cadillac márka „Művészet és Tudomány" filozófiáját követve. Ez a Cadillac a GM legújabb-kifejezetten kabriók építésére fejlesztett- technológiájával épült, akárcsak a Corvette hatodik generációja. „A GM által a közelmúltban szabadalmaztatott karosszéria- struktúra ideális nagy teljesítményű nyitott kétüléses autók építésére." -mondta David Hill, a GM Perfomance Cars fejlesztő részlegének vezetője.

„Az XLR-t hidroformált acélkerete és alumínium kabinszerkezete kategóriájának legjobb vezetési komfortot nyújtó, legagilisabb és szerkezetileg leghatékonyabb autójává teszik." A belső, strukturális alagutakkal merevített hidroformált acél vázkeret és a balsafa-magvú kompozit padló páratlan merevséget biztosít a tömeg növekedése nélkül, így a méretes roadster csak 1654 kg. Az ideális 50-50%-os súlyelosztást a váltómű hátsó beépítésével érték el, egyúttal szokatlanul nagy lábteret engedve az utasoknak. A fényűző sportkocsi alapváltozatát nagyteljesítményű, teljesen aluminium DOHC 900 V8-as továbbfejlesztett Northstar motor hajtja folyamatosan változó szelepvezérléssel, 325 lóerő legnagyobb teljesítménnyel, 423 Nm maximális nyomatékot adva hátsó tengelyekre. Ez -a megbízhatóságáról és alacsony szervizigényéről híres- erőmű 5,9 másodperc alatt gyorsítja százra a meglehetősen nagyméretű roadstert az elektronikus vezérlésű 5 sebességes automata váltón keresztül. A 250 km/ h végsebesség körül az irányíthatóságról sebesség-érzékeny szervokormány gondoskodik.

Amennyiben ez nem lenne elég, akkor az -Európában szintén kapható- XLR-V modellel csatlakozhatunk az 5 másodpercen belüli klubhoz. Az erősebb verzió extra lóerőit a Northstar 4.4 literes superchargerrel és intercoolerrel ellátott erőműve adja le, literenként több mint 100-at, pontosan 448-at. Ez a motor 2200-as fordulattól egészen 6000-ig folyamatosan leadja a maximális forgatónyomaték (576 Nm) legalább 90%- át, amit egy szintén hátra épített 6 sebességes váltó továbbít a 19-es kerekekre.

Az XLR gyártásakor a világ legjobb beszállítóinak fejlesztéseit is felhasználták. A német Top Systems GmbH fejlesztette a teljesen automatikusan behajtható keménytetőt. Ez a német cég fejlesztette a világ legelismertebb kabrióinak mechanikáját is. Így az XLR ugyanúgy kínálja utasainak a roadster vezetési élményét, mint a coupék komfortját és biztonságát. A tető mindössze 30 másodperc alatt tűnik el a csomagtérben. Erről egy elektromotor által az öszszesen nyolc hidraulikus munkahengerbe préselt olaj gondoskodik. Maga a tetőszerkezet alumínium- magnézium ötvözet, amit kívülről kompozit anyagok borítanak. A tetőszerkezet egy egységként készül, ami a kocsiszekrény torziós stabilitását növeli. A laposan is irányítható PAX rendszerű gumik -a Michelin forradalmi újítása- szintén felkerültek az XLR-re. Ez a rendszer kiszámítható kormányozhatóságot biztosít akkor is, ha csökken vagy elillan a guminyomás. A Michelin PAX rendszer új mércét állít a kezelhetőség terén, mégis biztosítja a laposan is használható gumik kényelmét és biztonságát.

A luxusroadster szolgáltatásai között szerepelnek többek között a szélvédőre vetített vezetési adatok, a kulcsnélküli nyitás és indítás, és hangvezérelt DVD-alapú szórakoztató és navigációs rendszer, a 6 lemezes CD-váltó. A zenét egy 9 hangszórós kifejezetten erre a kocsiszekrényre hangolt és nagy teljesítményű BOSE(r) hangrendszeren hallgathatjuk. Az elekrtomágneses futómű-szabályozásnak köszönhetően a csillapítás karakterisztikája folyamatosan változik az útviszonyoknak megfelelően. Ezt a csillapító tagok folyadékában diszpergált apró ferritszemcsékre ható elektromágneses mező folyamatos változtatásával érik el.

Az ülések fűtése és hűtése egy termoelektromos kerámia-tárcsán átáramoltatott levegővel történik, ami jóval hatékonyabb, mint a hagyományos rendszerek. Az adaptív sebességtartó automatika egyszerű tempomatként működik, amíg a kocsi orrában elhelyezett radar nem észlel valamit a letapogatott területen. Amennyiben autó halad előttünk, a rendszer a vezető által beállított követési távolságot tartja. Álló akadály érzékelése esetén a rendszer hanggal és a szélvédőre vetített üzenettel figyelmezteti a pilótát a veszélyhelyzetre. A memóriás elektromos ülések, a többfázisú első, oldal- illetve függönylégzsákok szintén a szériafelszereltség részei.


Az XLR belseje összefoglalja a luxus mai értelmezését: A különleges eukaliptusz fa bőrrel és alumíniummal kombinálva hívogató környezetet teremt. A műszerek rajzolata a Bvlgari, a neves olasz luxuscikk- tervező ház alkotása. 24 millió forint alatti magyarországi listaárával ebben a kategóriában kifejezetten jó ár-érték arányt képvisel. Jó választás azoknak, akik nem egyszerűen egy nagy és erős kétszemélyest keresnek, hanem különleges megjelenésű XXI. századi luxusautót.

Forrás: Autóbazár Magazin
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutatkozik a Mercedes C63 AMG

A stuttgartiak sem maradhatnak ki a középkategóriában dúló teljesítményversenyből, ezért… Tovább olvasom