Kisalföld logö

2016. 09. 28. szerda - Vencel 10°C | 22°C

Bemutató: Renault Scénic II

A Scénic II a harmadik típus, amelyet az X84 program keretében lelepleznek. Etalon rangjára emelkedett típuselődje, az egyterűek sokoldalúságát és tágasságát a szedánok vezethetőségével kombináló Scénic révén a Renault jól elhúzott vetélytársaitól. 
Kompakt és dinamikus designja erős személyiséggé tette, amely
kiemelkedik a közepes méretű egyterűek közül. A Scénic II megkapta a Renault felsőbb kategóriás modelljeinek műszaki fejlesztését, például az önműködő rögzítőféket, illetve a márka passzív biztonsági szerelvényeit. A ötszemélyes karosszériával bemutatkozó Scénic II néhány hónap múlva kapható lesz hét üléssel is.

Újszerű, kompakt, lendületes

Az egyterű design és a lejtőshátú kialakítás, a mindössze 4,25 méteres hosszúsággal együtt – ez 8 centivel nagyobb, mint a Scénicé volt – az autózás örömének magasabb szintjét ígéri. A részletek gondos kidolgozása és az ajtóhézagok keskenysége robusztus, egyöntetű autót mutat. A Mégane II Berline és Coupé vonalainak átvételével modern és kifejező lett a Scénic II. Orrkiképzése és hátsó szélvédője félreérthetetlenül jelzi a Renault-identitást. Megvan benne a nagystílű túrakocsi valamennyi jellemzője, a széles nyomtáv, a nagy tengelytáv és rövid túlnyúlás.

Barátságos és hívogató utasterét a nagyterűek jellegzetes, középre helyezett műszeregységével látták el. Minden utas jól látja, senki sem marad ki az tájékoztatásból. A burkolatos és kárpitok jó minőségi hatást keltenek, különösen a műszerfal puha felső felülete. A kezelőszervek használatát „érintődesign" teszi ösztönössé és kellemessé. A Scénic II is „a la carte" autó, szabadon kombinálhatók a színek és kárpitok (Authentique, Expression, Dynamique vagy Privilege), a felszereltségi szintek (Pack, Confort vagy Luxe) és a hajtóművek.

A lehető legtágasabb

A nagyterűek úttörője, a Renault bedobta egész tapasztalatkincsét, hogy a Scénic II a lehető legtágasabb legyen. Vízszintes tetővonalának jóvoltából 26 millimétert nőtt az első fejmagasság, ami most a legjobbak közé tartozik. A könyökszélesség növekedése 23 mm. Továbbra is a legnagyobb a kapható típusok közül a 226 milliméteres hátsó lábtér. A panoráma-kilátásról páratlanul nagy, 1,4 négyzetméteres szélvédő gondoskodik.

A Scénic II nemcsak megőrizte, hanem új megoldásokkal fokozta is elődjének sokoldalúságát. A fő újdonság az, hogy a váltókar, illetve a Confort és a Luxe szinteken az önműködő rögzítőfék is a műszerfalra került, ahol jól kézre esik és nem foglal helyet. A padlón ezáltal új, elcsúsztatható középső rakodórekeszt lehetett kialakítani. Elektromosan reteszelhető ki, és a műszerfaltól egészen a hátsó ülésig mozoghat, hogy mindenki hozzáférjen. Az első utasülés ledöntött támlája kemény felületű asztalt képez. Ilyen helyzetben nem zavarja a második sori utas előrepillantását, és lehetőséget ad hosszú tárgyak szállítására. További újdonság, hogy a három hátsó ülés magától reteszelődik előrebuktatott
helyzetben. Végül a Scénic II az egyetlen nagyterű, amelynek nyitható a hátsó szélvédője.

A tervezők minden lehetőséget kihasználtak a rakodóhelyek számának növelésére is. A 15 literes középső, csúszó dobozon kívül az első utasoknak 44, a hátsóknak 32 literes tér áll rendelkezésükre, amivel egyetlen vetélytárs sem mérkőzhet. A legnagyobb a 17 literes, hűthető kesztyűtartó is. Jól hozzáférhető a négy ülésfiók, akárcsak a négy padlórekesz. A hálóval megosztható csomagtér, a hátsó ülések pozíciójától függően, 430–480 literes lehet.

Személyautós viselkedés

Magas szintű az akusztikai és a klímakomfort. Jó a hangszigetelés, kellemes hőmérsékletről pedig a Mégane II-ből átvett nagyteljesítményű klímaberendezés gondoskodik. Kellemes az utazás a páratlanul nagy, opcióként rendelhető 1.61 négyzetméteres panoráma napfénytető alatt. Ügyes részlet a hátsó ablakok árnyékolója és a két üléssor közötti kommunikációt szolgáló tükör is. A beszállást és indítást megkönnyítő
Renault Card ugyanúgy működik, mint a Mégane II-ben. 
A magas vezetőülés és meredekebb állású volán fokozza a komfortot. Személyautós hatást kelt a műszerfali váltókar és a kapcsolók minősége is. E kategóriában világújdonság a bi-xenon fényszóró, az önműködő rögzítőfék és a fedéllel egybeépített tanksapka.

Kisebb sérülésektől a parkolássegítő óv meg. Navigáció kétféle áll rendelkezésre, a Carminat Guidance és a Carminat Advanced Navigation System, széles, színes monitorral a műszerfalon. A Scénic II elöl-hátul a Mégane II futóművét kapta, ugyanolyan a viselkedése és dinamikus komfortja is. Széles nyomtáv és erős stabilizátor mérsékli a dőlést. Az útminőségtől függetlenül gyorsítás és fékezés közben is megmarad a stabilitás. A változó rásegítésű kormány élénk és precíz, anélkül, hogy túlreagálna.

A hajtóművek választéka a benzines 1.4 16V (98 LE), az 1.6 16V (115 LE), és a  2.0 16V (136 LE) motorból, valamint a 80 lovas 1.5 dCi, a 100 lóerős 1.5 dCi és a legerősebb 1.9 dCi (120 LE) dízelből áll. Az utóbbi nyomatéka 300 Nm. Az öt, illetve hatfokozatú sebességváltók és a kézzel is kapcsolható proactive automata a Mégane II öröksége, a Scénic II-höz illesztett áttételekkel.
Az aktív biztonságot a legújabb, alulkormányzottság-korrigálós ESP mellett abroncsnyomás felügyelő rendszer és az elődről átvett, defektesen is hajtható Pax gumi szolgálja. Van az autóban ABS és vészfék-asszisztens is.

Kimagasló passzív biztonság

A Scénic II szilárd, programozottan deformálódó karosszériájában a harmadik generációs Renault Utasvédelmi Rendszert találjuk, minden ülésen hárompontos övvel és hat légzsákkal, amelyek közül a két frontlégzsák adaptív.

A második felvonás

A 2002 végéig előállított több mint kétmillió darabbal az 1997-es Év Autójának választott Scénic nagy befolyást gyakorolt a Mégane sorozatra és az európai középkategóriára. Azonnal nagy érdeklődést keltett és átrendezte a piaci viszonyokat. Más gyártmányok megjelenése ellenére 1996 és 2002 között megőrizte vezető pozícióját.

A hétüléses változat 23 centiméterrel hosszabb. Néhány hónappal később jelenik meg, ezt követően a Renault lesz az egyetlen márka, amely öt- és hétüléses nagyterűt is kínál a középkategóriában. A harmadik sori két ülés egyenként hajtogatható le a padlóra. Hátra úgy lehet bejutni, hogy senkinek sem kell kiszállni a középső üléssorból.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutatkozott a Volkswagen Multivan

Bemutatták a VW luxus-személyszállítóját. Az autó külseje gömbölydedebb, áramvonalasabb lett és… Tovább olvasom