Kisalföld logö

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 9°C | 16°C Még több cikk.

Bemutató: Peugeot 206 RC

A háromszoros rali világbajnok, az ördögien tüzes 206 WRC nyomán született meg a 206 RC, a modellcsalád vezéregyénisége, amely a végletekig fokozza a 206 dinamizmusának természetes vonzerejét.
A 206 RC háromajtós karosszériáját a modellcsalád jellegzetes vonásaival jól azonosítható külső stílus jellemzi. A feltűnéstől mentes küllem a sportos karakternek megfelelő, és a technika legjavával felvértezett szívet és izmokat takar. Dinamikus temperamentumról árulkodik a 17 colos, nagyméretű kerekek, a széles hátsó légterelő és a krómozott, kettős kipufogóvég is. A modell felsőkategóriás jellegét hangsúlyozza, hogy néhány karbon elem kivételével a karosszéria teljes felülete karosszéria színére fényezett.

A 206 RC belső terét a felsőkategóriás sportautók jegyében alakították ki. A versenyautókat idézik a remekbe szabott alacsony első sportülések, amelyek kiváló tartást biztosítanak, és igényes kivitelezésükkel, anyagukkal tűnnek ki. Hasonlóan sportos megjelenés és igényes kidolgozás jellemzi a műszeregységet, a kapcsolókat, a műszerszámlapot, a bőrkormányt, az alumínium pedálokat és váltógombot. A gondos tervezés során ügyeltek arra, hogy az új karbon dekorelemek harmonikus egységet alkossanak a belső tér minden részletével.

Az igényes kialakítású műszerfal, akárcsak a többi 206 modellben, nem csak a szemnek kellemes, hanem a tapintása is lágy. Legfőbb küldetése: a sportos vezetés élményét nyújtani, tökéletes biztonságban és a mindennapi használat kényelmének megtartása mellett
A 206 RC-t kétliteres, négyhengeres, 16-szelepes erőforrás mozgatja. Legnagyobb teljesítménye 130 kW (közel 180 LE) 7000/percnél, nyomatékmaximuma 202 Nm 4750/percnél.
Ezt a motort a 206 GTi kivitel kétliteres, 16-szelepes, 100 kW teljesítményű változatából fejlesztették ki. A változtatások a kívánt sportos jellegnek megfelelő nagyobb teljesítmény és nyomaték elérésére irányultak.

A hengerfej előállítását a Mécachrome-ra bízták. A feltöltést és a kipufogórendszert optimalizálták, többek között a motorizált pillangószelephez tartozó, variálható szívórendszerrel, valamint a négycsöves alumínium szívócsonkkal. A kipufogórendszerben „négy az egybe" leömlőt és fémhordozós katalizátort találunk.
A motor huzalos működésű sebességváltóhoz kapcsolódik. A fokozatok eloszlása a sportos temperamentumnak megfelelő, a kar rövid úton mozog egyik fokozatból a másikba. Az áttételek rövidek, kivéve az első fokozatot, amelyet a gyors visszakapcsolás, illetve a motor könnyű felpörgetése érdekében megnyújtottak. 7300/percnél leszabályoz a motor.

A 206 RC a rendkívül hatékony futóművön keresztül érvényesíti erejét, a kényelmi szempontok elhanyagolása nélkül biztosítva a vezetés örömét.
Az első futómű speciális beállítása a robbanékonyságot és a kanyarstabilitást helyezi előtérbe. A legújabb technikával készült hátsó futómű alkalmazkodik a menetteljesítményekhez, miközben javítja a jármű iránytartását és általános egyensúlyát.
A hátsó futómű a 206 SW-ben is megtalálható két keresztrúddal egészül ki, ezek kötik össze a lengőkarokat a kereszttartóval.
A P7000 típusú, 205/40 R17 W méretű Pirelli gumiabroncsokat 7 colos alumínium keréktárcsákra szerelik. A kormányzásról a motor fordulatszámának függvényében változó rásegítésű szervo gondoskodik.

A 206 RC dinamikus menetstabilizáló rendszert is tartalmaz (E.S.P.), a hozzá kapcsolódó funkciók - a kipörgésgátló és a kanyarkontroll - kikapcsolhatók.
A féktárcsákat és a nyergeket a teljesítménnyel arányosan, az ilyen típusú sportos modellek várható igénybevételének megfelelően méretezték.

Az alábbi menetteljesítmények alátámasztják a 206 RC sportos alkatát (a
vezető egyedül utazott az autóban) :
Csúcssebesség : 225 km/h (tesztpályán)
1000 m állórajttal : 28 s
0 - 100 km/h : 7.4 s
Gyorsulási rugalmasság 60 - 90 km/h 4. fokozatban : 5.7 s
Gyorsulási rugalmasság 80 - 120 km/h 5. fokozatban : 10.6 s
Fogyasztás (l/100 km):
Vegyes: 8.6

Az ESP-vel ellátott, hatékony futómű és a fordulatszám függvényében változó rásegítésű kormány kitűnő aktív biztonságot nyújt a 206 RC-nek. A közvetlen vagy közvetett passzív biztonságról gondoskodó szerelvények tárháza hasonlóan gazdag, és része a 206 RC alapfelszereltségének. Elöl két adaptív frontlégzsákot találunk, a vezetőoldali 60, az utasoldali 90 literes (ez utóbbi az indítókulccsal kiiktatható, ha az ülésben gyermekülést helyeznek el menetiránynak háttal). Az első ülésekhez kettős (fej-/mellkasvédő), az üléstámlában elrejtett oldallégzsák tartozik, valamint pirotechnikai előfeszítővel és överőhatárolóval ellátott biztonsági öv. A két hátsó utas biztonságáról hárompontos biztonsági öv és behúzható fejtámla gondoskodik. A bentülők védelmét fokozza az intenzív fékezéskor automatikusan bekapcsoló vészvillogó.

Valamennyi 206 RC szériában tartalmazza az automatikus klímaberendezést, a hővisszaverő szélvédőt, az esőérzékelő automatikus ablaktörlőt, az automatikus fényszóró-bekapcsolást, a kísérőfényt, valamint a fűthető, elektromosan állítható és behajtható visszapillantókat. Szintén alapfelszerelés az egy CD-lemezes autórádió, amely hatlemezes CD-váltót képes vezérelni. Ez utóbbit a kesztyűtartóban helyezik el. Az igényes felszerelést az osztottan dönthető hátsó ülés, valamint a fém berakásokkal jól harmonizáló, világosszürke szőnyeg egészíti ki.
A 206 RC színválasztékát egyrészt olyan modern árnyalatok alkotják, mint az Aden-vörös, a Récife-kék vagy a Jégfehér, másrészt az autó felsőkategóriás jellegét hangsúlyozó alumíniumszürke és Obszidián-fekete.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az információ a legfontosabb

Állandó képzésre az autószerelőknek is szükségük van. Egy csornai előadáson a Széchenyi-egyetem… Tovább olvasom