Kisalföld logö

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 17°C Még több cikk.

Bemutató: Nissan Qashqai+2

A Nissan Qashqai kiváló eladási eredményekkel büszkélkedő, kategóriákat egyesítő kompakt crossover modelljének kínálata most kibővült egy hétüléses változattal.
A Qashqai+2 névre hallgató legújabb Nissan az eredeti Qashqai sikerére építve nagyobb helykínálatával és átalakíthatóságával megteremtette az első családi crossover modellt. Miközben Európában az eredeti változatból az értékesítés megkezdésének első évfordulójáig 157.404 darabot adtak el, most csatlakozik hozzá az új hétüléses változat is. A Qashqai+2 elnevezésű új modellt a Nissan az aktív, tevékeny családok számára szánt első crossover-autónak tekinti, amely a Murano második generációjának küszöbön álló bemutatásával három különféle modellre egészíti ki a Nissan crossover-kínálatát.


Míg a Qashqai-t általában azok a vevők kedvelik, akiknek nincs, vagy csak egy gyermekük van, vagy akinek a gyermekei már kiléptek a családból, a Qashqai+2 a gyakorlatias családi autó előnyeit kínálja, olyan elemekkel kiegészítve, mint a stílusos design, a prémium színvonalú belső minőség, és a magával ragadó vezetési élmény, melyek mindegyike a vásárlási egyenlet érzelmi oldalát erősíti.



Hasonló, de különböző

A Qashqai+2 egyértelműen hordozza a modellcsalád designjának alapvonásait, de szinte minden szögből tekintve jelentősen különbözik az eredetitől. A London Paddington negyedében működő Nissan Design Europe tervezői által megrajzolt karosszéria A-oszlop előtti része alapvetően megegyezik a Qashqai-éval, de mögötte mindenben eltér.
135 mm-rel nagyobb – így 2 765 mm-re növekedett – tengelytávjával a Qashqai+2 teljes hossza 211 mm-rel, 4 526 mm-re hosszabbodott.
Annak érdekében, hogy a harmadik üléssorban elegendő fejtér álljon rendelkezésre, a tető vonalát meghosszabbították, profilját megváltoztatták, és az autó 38 mm-rel magasabb (1 643 mm) lett. Az első és a középső üléssorban a fejtér 16 illetve 10 mm-rel lett nagyobb, míg a második üléssorban ülők térdének 23 mm-re nagyobb hely jut.



Áttervezték az első és hátsó ajtókat is: az első ablakkeret szögletesebb lett, hogy igazodjon a megváltozott tetőprofilhoz, a hátsó ajtók pedig teljesen újak – hosszabbak és az ablakkeret is szögletesebbé vált.
További formai változás, hogy a hátsó oldalablakok nagyobbak lettek, hogy világosabb és szellősebb környezetet biztosítsanak a bent ülőknek. További eltérést jelent az öt- és hétüléses változat között az új hátfali ajtó, melynek mélyebbre nyúlik az ablaka, az átformázott hátsó lökhárító-profil, valamint a kizárólag a Qashqai+2 esetében alkalmazott, lendületes vonalú hűtőrács.

A Qashqai+2 alapkiviteléhez tartozik a hatalmas panoráma üvegtető, amely ugyanazt a világos, levegős érzést nyújtja, ami a jelenlegi Qashqai vevőinek körében is oly népszerűvé vált. A fix üvegtető 140 mm-rel hosszabb, mint az ötüléses Qashqai-é, és egy érintésre elektromos mozgatással behúzható alá a napfénytől védő árnyékoló. Mindezen túlmenően, a Qashqai+2 alapkivitele tartalmazza a tetősíneket is, amelyek prémium-megjelenést adnak sziluettjének, az első ajtók mögött pedig az összes változat üvegei sötétítettek.



Praktikusabb részletek

A hátsó ajtó meghosszabbításával kényelmesebbé vált a beszállás az utastérbe, a középső üléssor átalakítása pedig a leghátsó sorba történő beszállást könnyíti. Itt a lehajtható hátsó üléstámla mellett az üléspad előre csúsztatható, hogy könnyen lehessen beszállni leghátulra.
A harmadik üléssor kialakítása ötletesen praktikus. A gyermekek, vagy alkalomszerűen felnőttek (kb. 1,6 m-es testmagasságig) elhelyezésére tervezett ülések háttámlájának dőlése hét fokozatban állítható, és lehajtva a csomagtér padlójának síkjába simulva növelik a rakodóteret. Az ülés 50/50 %-os arányban osztva hajtható le egy heveder meghúzása után, és ehhez nem szükséges a fejtámaszokat kivenni.

A harmadik üléssor beillesztése lehetőséget ad a családoknak arra, hogy QAHQAI+2-jüket tágas családi autóból "gyerekbusszá" alakítsák át a tevékeny, sporttal töltött napokon vagy a hétvégeken, ami egyébként szervezési rémálmot jelent a szülők számára, hogy miként helyezzék el a gyerekeket a pajtásokkal és a csomagokkal együtt.



A leghátsó ülések lehajtott helyzetében nagyméretű, sík padlójú, majdnem 500 literes csomagtér alakítható ki, ami 90 l-es többletet jelent a Qashqai-hoz képest. Az átalakított hátsó ajtó és a módosított belső burkolatok révén a rakodómagasság 13 mm-rel, 771 mm-re csökkent, szélessége pedig 224 mm-rel nagyobb (1186 mm) lett.

A Qashqai+2 többlet-hossza és felszereltsége következtében az autó tömege kb. 100 kg-mal megnövekedett. A tömegtöbbletet figyelembe véve módosították a felfüggesztések karakterisztikáját, és megváltoztatták az elektromos szervokormány (az összes Qashqai-modellben ezt alkalmazzák) beállítását.

Kifinomult hajtásrendszer

Kétfajta hajtásrendszer áll rendelkezésre: elsőkerékhajtás és a kifinomult ALL-MODE rendszerű összkerékhajtás. A működés lényege, hogy az ALL-MODE 4x4 rendszer biztosítja, hogy a Qashqai+2 mindenkor a lehető legnagyobb tapadás-kihasználással haladjon, függetlenül attól, milyen nehezek az útviszonyok. Más automatikus négykerékhajtási rendszerektől eltérően azonban, amelyek csupán két hidraulikus szivattyúval működnek, az ALL-MODE rendszer bonyolult elektronikát használ arra, hogy a kerekek és a tengelyek között megossza a meghajtást, amint nehézséget észlel. A rendszer háromféle üzemmódban működhet, melyet a középkonzolon lévő kapcsolóval lehet kiválasztani. 2WD állásban a rendszer állandó elsőkerékhajtás üzemmódban van, ami ideális, ha jó az idő és az autó nem hagyja el a közutat. Ha azonban megnyomjuk a Lock (zárás) gombot, a rendszer átkapcsol az állandó összkerékhajtás üzemmódra, és 57 : 43 arányban megosztja a nyomatékot az első és a hátsó tengely között.



A leggyakrabban használt beállítás azonban a „válaszd ki és felejtsd el" – típusú Auto állás, amelyben a rendszer saját érzékelőire hagyatkozva, automatikusan működik. Az érzékelők összekötik a motor vezérlőegységét a négykerék-meghajtó rendszerrel, az ABS érzékelői folyamatosan figyelik, nincs-e csúszás, és automatikusan jeleket küldenek a hátsó tengely elé beépített elektromágneses központi tengelykapcsolónak, amely a megfelelő és szükséges arányban megosztja a hajtónyomatékot a tengelyek között. Az Auto állásban hagyott rendszer automatikusan kompenzálja a váratlanul fellépő csúszási helyzeteket, mint amilyeneket ősszel az úttestre került falevelek, télen a kora reggeli jegesedések, vagy évszaktól függetlenül a laza kavicsok okoznak. Vészhelyzetben az ESP villámgyorsan beavatkozik, az egyes kerekeknél a fék működtetésével a kívánt irányba „kormányozza" az autót.

A Qashqai+2 elektronikai rendszereket felvonultató fegyvertárában megtalálható a kanyarodás közbeni fékezést szabályzó rendszer (CBC), valamint az ECU, amely az alulkormányzottságot kiküszöbölő szabályzás.

Kétféle benzin- és dízelmotor

A belépő szintet jelentő 1598 cm3-es benzinmotor teljesen alumíniumból készült, teljesítménye 115 LE, nyomatéka pedig 160 Nm. Hengerenként négyszelepes kivitelű, változó szelepvezérlésű, többpontos szívócső-befecskendezésű, a szívószelep nyitási fázisa folyamatosan változó.
A benzinmotorok közül egy másféle szerkezeti felépítésű, teljesen alumíniumból készült 16 szelepes motor jelenti a csúcsot. Lökettérfogata 1997 cm3, teljesítménye 140 LE , nyomatéka 200 Nm. Ennek a nyomatéknak a 90 %-a már 2000 ford/ perc fordulatszámtól kezdve rendelkezésre áll, olyan gyorsítást produkálva, amilyet általában csak nagyobb motoroktól várnánk el.

A belépő szintet képviselő dízelmotor a Renault elismert 16 szelepes 1,5 dCi típusának legerősebb változata 106 LE teljesítménnyel és 240 Nm nyomatékkal, amely már alapkivitelben fel van szerelve részecskeszűrővel is. A kisebb sűrítési viszonyú (16 :1), változó lapátgeometriájú turbótöltővel feltöltött Euro 4-es motort a szigorú környezetvédelmi előírásoknak megfelelően tervezték
A 2.0 dCi motorhoz a Bosch piezzo-elektromos vezérlésű befecskendező rendszerét szállítják, és ezzel 150 LE teljesítményt és 320 Nm nyomatékot produkál. A piezzo-elektromos technológia gyors és rendkívül pontos befecskendezés-vezérlést tesz lehetővé. Az elő-befecskendezések javítják a motor akusztikai viselkedését is, mivel minimalizálják a jellegzetes dízel-zörejeket. Az utólagos befecskendezések fenntartják a fő befecskendezés égését, elégetik a kormot és így még a kipufogógázoknak az égéstérből történő távozása előtt csökkentik a kipufogógáz károsanyag-tartalmát.

A kipufogógáz-visszavezetés (EGR) ellenőrzött hőmérséklet-növekedést okoz az égéstérben, ami által csökken a szennyezőanyag-kibocsátás (NOx) és javul a motor általános viselkedése környezetvédelemi szempontból. A 2.0 literes dízelmotort az alapkivitelben ugyancsak felszerelték részecskeszűrővel.

Négyféle különböző sebességváltó

A sebességváltó-választék ötfokozatú, kézi kapcsolású (az 1.6 l-es benzinmotorhoz), hatfokozatú kézi kapcsolású (a 2.0 literes benzinmotorhoz és mindkét dízelmotorhoz), valamint hatfokozatú automata (a 4WD 2.0 dCi-hez) sebességváltóból áll. Ezeken kívül, ebben a kategóriában egyedülálló módon, a 2.0 literes benzinmotoros 4WD modellhez rendelhető a nagyon jó hatásfokú CVT-váltó is, amelynek használata során választani lehet a „fokozatmentes" nyomatékmódosítás, vagy a kézzel kapcsolható, hatfokozatú üzemmód között.



Háromféle kárpitozás és felszereltségi változat

A Qashqai modellsorozat felépítését követő módon, az új családi változat is háromféle kárpitozással és háromféle felszereltségi változatban – a már jól ismert Visia, Acenta és Tekna szintben – érhető el.

A modellváltozattól függően, az alapfelszereltség része az automatikusan kapcsolódó fényszóró, az automata ablaktörlő, a sebességtől függő ajtózárás, a tempomat, a sötétített üvegezés, az elektromos ablakemelő, a parkoló radar, a 16 vagy 17"-os könnyűfém kerék, és a Nissan intelligens kulcsrendszere. A manuális vagy automata légkondicionáló része a kíméletes befúvású szellőző rendszer, és a leghátsó utasok számára is hatásos szellőzés érdekében nagyobb levegőkompresszort szereltek be.

A finom megvilágítást adó belső világítás is elérhető. Az összes modellváltozatban sokféle pakolóhely áll rendelkezésre, köztük az ülés alatti kihúzható fiók, a nagyméretű kesztyűtartó és az ajtózsebek. Ugyancsak az alapkivitel része a teljes hosszúságú panoráma üvegtető és a tetősín.



Az audio-rendszer összes változatának – egy CD-s rádió, a műszerfalba szerelt hat CD-lejátszó/rádió, vagy a navigációs berendezéssel kombinált 6 CD-váltós rádió – része a Bluetooth-os mobiltelefon-kapcsolat, amely lehetővé teszi a telefon kéz nélküli kezelését és a hívó azonosítását. Az audio-rendszer alapkivitelének része a külső MP3-as lejátszó vagy más külső audio-eszköz csatlakoztatási lehetősége.

A Qashqai+2 hat légzsákkal (első, oldal- és függönylégzsákok), biztonsági öv-előfeszítőkkel és aktív fejtámlákkal van felszerelve.
A népszerű extra-felszerelések közé tartozik a dombormintás bőrkárpit, és a továbbfejlesztett műholdas navigációs rendszer a beszédfelismerő vezérlő rendszerrel és a 7" méretű színes képernyővel (ez utóbbi jeleníti meg a tolató kamera képét is).

Olvasóink írták

  • 2. Burkus Zoltán 2008. október 15. 11:27
    „Helló!

    Régen néztük ezt az oldalt, de az autó is új még... Magyarországon jövő héten lesz a bemutatója, amin ott leszünk, és ki is próbáljuk.
    A megyében, sőt, a régióban az Iniciál Autóház a forgalmazó, ha messzebbről érdeklődsz, a márkakereskedők listáját a http://dealers.nissan.hu/ oldalon megtalálod.
    Üdv.:
    BZ”
  • 1. TORDAI MÁRTON 2008. szeptember 12. 14:23
    „Sziasztok elsösórban ís szeretnék gratulálni nektek mert nagyon tecik a kivitelezés és a hozállás.Olyanra lene szükségem,hogy ha el tudnátok küldeni egy kisebb bövebb informáciot és milyen árba fog kerülni,és a szalon cimeteket mert szeretném élöben ís látni .”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új motorváltozatok az Audi A4 és A5 kínálatában

Az Audi tovább bővíti nagysikerű A4 és A5 sorozatainak kínálatát, az új technikák a hajtásrendszer… Tovább olvasom