Kisalföld logö

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 11°C | 21°C Még több cikk.

Bemutató: Mercedes-Benz E-osztály, új T-Modell

A dinamikus vonalvezetésű, elegáns kombival teljessé válik az új E-osztály modellcsaládja, amelyet 2002. tavasza óta a limuzin képvisel. A T-Modell 2003. márciusában kerül piacra.

Minden bizonnyal örökölni fogja elődje páratlan népszerűségét: a korábbi E-osztály kombijából összesen 266.000 darab kelt el világszerte - ezzel kategóriája egyik legkelendőbb képviselőjének bizonyult.

A limuzinhoz hasonlóan a kombi változatot is a legmagasabb szintű, exkluzív műszaki megoldások jellemzik. Alapfelszereltségében számos mérföldkőnek számító technikai újdonság található meg, mint például a csúcsforgalom-asszisztenssel és elindulási segédfunkcióval kiegészített elektrohidraulikus Sensotronic Brake Control (SBCTM) fékrendszer, a szintkiegyenlítő hátsó légrugók, az adaptív első légzsákok, a kétfokozatú övfeszítők és a nagy felületen felfúvódó ablaklégzsákok, hogy csak néhányat említsünk a több mint húsz gyári újítás közül.
A fentieken kívül számos egyéb csúcstechnikai vívmányt tartalmaz az új kombi extrafelszereltsége. Ezek között megtalálható az AIRMATIC DC légrugózás, a DVD-lejátszóval kombinált COMAND kezelő- és kijelzőrendszer, a négyzónás THERMOTRONIC klímaberendezés vagy a mindenkori közlekedési helyzethez igazodó alakváltoztató ülés.

Tökélyre fejlesztett funkcionalitás

Az EASY-PACK-rendszer a Mercedes-Benz intelligens csomagtérhasznosítási koncepciója, amely tökéletesíti a csomagtartó használhatóságát, funkcionalitását és a csomagszállítás biztonságát. Egyebek között része az új fejlesztésű, aszimmetrikusan osztott hátsó ülés, amely néhány mozdulattal elfektetve nagy méretű, sík rakfelület kialakítását teszi lehetővé. A csomagtartó térfogata a hátsó ülés helyzetétől függően 690 és 1.950 liter között mozog, és a leggyakoribb használati formák, valamint a pótkeréktartóban kialakított tárolórekesz használata mellett 90 literrel (15 százalék) meghaladja az előző T-Modell rakodótérfogatát.

További újdonság a hidraulikus működtetésű EASY-PACK-csomagtérpadló (extrafelszerelés), amely gombnyomásra 400 millimétert hátrahúzódik, jelentősen megkönnyítvén ezzel a nehéz tárgyak rakodását. Az utastér és a csomagtartó szétválasztását, valamint a csomagok biztonságos szállítását szolgálja a teleszkópos rudazatból, szíjletekerőből és négy rögzítőfülből álló EASY-PACK-csomagtartókészletet (fix beépítésű),
amely praktikus alapelemek segítségével rögzíthető az e célra szolgáló két alumínium sínhez.

Tágas, sokféleképpen alakítható és intelligensen hasznosítható csomagtartója révén a legkülönfélébb szállítási feladatokra is megfelel az új T-Modell - egyaránt ideális partner munkavégzésben, szabadidő eltöltésében, sportban vagy bevásárlásban. Terhelhetősége 575 kilogramm.
Az új kombi hossza 4.850 milliméter. A hátsó tengely vonalán jobban túlnyúló farának köszönhetően 32 milliméterrel hosszabb a limuzinnál, tengelytávja azonban szintén 2.854 milliméter. Hossza 11, szélessége 23, tengelytávja pedig 21 milliméterrel haladja meg elődjéét.

Nagyobb teljesítményű CDI-motorok

Az új T-Modell kezdetben háromfajta benzin- és háromféle CDI-dízelmotorral lesz kapható 150–204 LE teljesítménnyel. Az E 220 CDI, az E 270 CDI és az E 320 CDI hajtóművei a korszerű közös nyomócsöves befecskendezésű dízelmotorok második generációjának képviselőiként akár nyolc százalékkal nagyobb forgatónyomatékot és mintegy öt százalékkal nagyobb teljesítményt adnak le, mint elődeik. Ezzel együtt akár 0,6 literrel kisebb a fogyasztásuk száz kilométerenként. Az dízel-csúcsmodell E 320 CDI-ben dolgozó motor óriási, 500 Nm forgatónyomatékot ad le 1.800 percenkénti fordulaton.

A Mercedes-Benz az E 240 és az E 320 hathengeres hajtóművein kívül egy az egyedülálló TWINPULSE-rendszer előnyeit hasznosító négyhengeres erőforrást is kínál a benzinesek között. Utóbbit a kompresszor, a töltőlevegő-hűtő, a hengerenkénti négy szelep, a változó szelepvezérlés és a Lanchester-féle tömegkiegyenlítés ötvözésének köszönhetően maximálisan élvezetes és kulturált működést jellemzi minimális fogyasztás mellett.
A 120 kW/163 LE teljesítményű, új E 200 KOMPRESSOR például átlagosan 9,1 litert fogyaszt száz kilométerenként, azaz 0,5 literrel kevesebbet, mint elődje.

Szintkiegyenlítő légrugózás gyárilag

Az új T-Modell futóműve ugyanazokra a korszerű rendszerekre épül, amelyek a limuzinnál is kimagasló biztonságot, kiváló manőverezhetőséget és páratlan menetkényelmet garantálnak. A teljes egészében alumíniumból készült térlengőkaros hátsó tengely gyárilag olyan szintszabályozással van ellátva, amely az eddigi hidropneumatikus rendszertől eltérően teljes teherviselő légrugókra épül. Utóbbiak súlyterhelésfüggő szintkiegyenlítést tesznek lehetővé, vagyis a maximális menetkényelem megtartása mellett folyamatosan állandó rugóutat biztosítanak.Az E-osztály kombi változatához is megrendelhető a lengéscsillapítók karakterisztikáját és a rugók progresszióját a mindenkori közlekedési helyzethez igazító AIRMATIC DC légrugózás.

Három különböző modellváltozat

Különböző vásárlói igényeket elégít ki a CLASSIC, az ELEGANCE és az AVANTGARDE modellváltozat. Már a CLASSIC alapmodellhez is jár CD-lejátszós autórádió, automata klímaberendezés, Sensotronic Brake Control, oldal- és ablaklégzsákok, nemesfa díszítőelemek, könnyűfém felnigarnitúra, és egy sor egyéb biztonsági és kényelmi felszerelés. Az ELEGANCE-t többek között lökhárítóit, oldalsó védőszegélyeit és kilincseit díszítő diszkrét krómozásáról és lamellás kivitelű, atlaszszürke hűtőrácsáról, az AVANTGARDE-ot pedig egyedi formájú, lendületes lökhárítóiról, küszöbborításairól és fehér hátlapú műszereiről lehet felismerni. Ennél a modellváltozatnál az erős fényt adó bienonfényszórók és fénydiódás hátsó lámpatestek is az alapfelszereltség részét képezik.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Audis motorcsúcs

A győri Audi Hungaria Motor Kft. az elmúlt évben történetének legmagasabb motortermelési darabszámát… Tovább olvasom