Kisalföld logö

2016. 10. 01. szombat - Malvin 13°C | 23°C

Bemutató: Mazda RX-8

A Mazda története a sportautók tervezése és gyártása terén 1967-ben kezdődött a Cosmo Sport modellel. Az autót Wankel-motor hajtotta, amelynek kifejlesztésében a cég hite és szíve-lelke is benne volt.

Az azóta eltelt évek során a Mazda tovább finomította koncepcióját és technológiáit, hogy a sportautó vezetésének tiszta élményét elérhetőbbé tegye a vezetők többsége számára. Az RX-7 először 1978-ban jelent meg, majd 1985-ben a második generációjában érlelődött tovább. 1989-ben a Mazda bemutatta az MX-5/Miata modellt, egy könnyű, nyitott tetejű
roadstert, amely a hagyományos sportkocsi-értékeket a legújabb műszaki megoldásokkal ötvözte, miközben rendkívül
népszerűvé vált szerte a világon. Az RX-7 harmadik generációját 1991. júniusában mutatták be, még abban az évben a versenypályán, a négyrotoros Mazda 787B az első japán autóként szerezhette meg az összesített győzelmet a 24 órás Le Mans-i megbízhatósági versenyen.
A Mazda az RX-8 modellel is folytatja e fejlesztési hagyományt. A meglepő sportos formavilágon és a dinamikus menettulajdonságokon kívül, az RX-8 kényelmes helyet kínál négy felnőtt számára is, a sportautó egy teljesen új formáját megalkotva, amely világszerte az autóvezetők szívét kívánja meghódítani.
Sportkocsi négy felnőtt számára
A Mazda az egyetlen autógyártó a világon, amelyik sikereket ért el a Wankel forgódugattyús motorok sorozatgyártása terén. Az 1968-as „Marathon de la Route" megbízhatósági verseny óta a Mazda komolyan jelen van az autósportban, az RX-7, az MX-5 és más modelljei versenyeztetésével, amelyek a Mazda szellemiségét fejezik ki, és amelyek „letették névjegyüket" az autózás történelmében.
Az RX-8 mögött rejlő alapkoncepció egy igazi sportautó, egy teljes mértékben új fejlesztésű 4-ajtós, 4-üléses kialakításban, amely kompromisszumok nélkül kínálja a sportkocsik értékeit és vezetési élvezetét.
Más szavakkal, a Mazda RX-8 az eredetiségnek és a vezetés örömének olyan szintjét kínálja, amit csak egy igazi sportkocsi nyújthat. Amellett azonban, hogy egy sportautó, egyszerre kényelmes egy egész család vagy akár négy felnőtt számára is. E példa nélkül álló célok megvalósítása érdekében a Mazda a következő hat tényező megvalósítására törekedett:

A vezetés  sportautós élvezete

A Mazda RX-8 különleges, dinamikus menettulajdonságokat kínál, amelyek közvetlenül igazi sportautós élményt nyújtanak. A gyakorlatban ez érzékeny reakciókat, kiválóan ellenőrizhetőséget és uralhatóságot, valamint tág határokat jelent a menettulajdonságok tekintetében.
Az új Wankel-motor az autóban alacsonyabbra és hátrébb kerülhet, amit a Mazda továbbfejlesztett első-középső elrendezésnek nevez. Az új fejlesztésű, nagymerevségű karosszéria és kifinomult felfüggesztés a kormánymozdulatokra érzékeny és lineáris járműreakciókat tesz lehetővé, egy igazi sportautó irányíthatóságát és magas szintű kényelmét kínálva. Miközben egy atmoszférikus motortól szokatlanul magas
teljesítményszintet kínál, a RENESIS a gyorsulás, a teljesítménytartalék érzete és gyors reakciók tekintetében is felülmúlja a hagyományos dugattyús motorokat.

A RENESIS Wankel-motor

Az RX-8 modellt hajtó RENESIS motor eredete az MSP-RE erőforrásig nyúlik vissza, amelyet az 1995-ös Tokiói Autószalon alkalmával mutattak be, az RX-01 koncepció sportkocsi motorjaként. A RENESIS nevet az RX-EVOLV 1999-es ismételt kiállításakor bemutatott motor kapta. A RENESIS-t, amely „az RE (rotary engine-forgódugattyús motor) Genezisét"
jelenti, aprólékosan, fokról fokra készítették fel sorozatgyártásra, mint az RX-8 erőforrását.
A RENESIS oldalsó szívó és kipufogónyílásokkal, és mintegy 30 százalékkal nagyobb beszívási keresztmetszettel készült, mint az előző Mazda Wankel-motor, jóval alacsonyabb beszívási ellenállást eredményezve. A motor szekvenciális dinamikus szívórendszere és elektronikus fojtószelepe egy atmoszférikus motor esetében ritka magas teljesítményt eredményez, amellett, hogy a benzinfogyasztás és a
károsanyag-kibocsátás szintén alapvetően javult az előző forgódugattyús erőforráshoz képest. A fogyasztás mintegy 20 százalékkal csökkent az RX-7 modellhez képest.
A RENESIS két változatban készül: a nagyteljesítményű kivitelű forgódugattyús motor a sportosan vezetőknek, a kivételes teljesítmény érzését kínálva magas fordulatszám-tartományokban, illetve a normál erőforrás az általános közlekedésre, kiváló vezethetőséggel.

Merev karosszéria és teljesen új futómű

A kivételes menettulajdonságok megvalósítása érdekében a fejlesztők megfelelően merev vázszerkezetet és utastér-merevítést gondoltak ki, hogy olyan karosszériát készíthessenek, amely a merevség és az alacsony tömeg tekintetében túlszárnyalja az azonos tengelytávval rendelkező, hasonló sportos szedánokét.
Az RX-8 a speciálisan formált ajtónyílások miatt is különleges. A mérnökök rengeteg energiát fordítottak az oldalsó karosszériaelemeinek nagyszilárdságú konstrukciójának kialakítására. A hiányzó B-oszlop ellenére az RX-8 oldalmerevsége megegyezik a hagyományos
kategóriatársakéval.
A Mazda a példátlan sportautós vezetési élmény elérésére tervezte meg az RX-8 futóművét. A motorház-fedél alacsony kialakítása, amelyet az RX-8 továbbfejlesztett első-középső elrendezése tett lehetővé, a Mazda új fejlesztésű in-wheel rendszerű kettős keresztlengőkaros első felfüggesztés alkalmazásának lehetőségét kínálja.
Az RX-8 ezen kívül az új fejlesztésű fogasléces elektromos szervokormánnyal készül, amely épp a szükséges nagyságú visszajelzést juttatja el az úttestről a vezető számára. A sportos felfüggesztéssel rendelkező változat, amely 18 colos gumiabroncsokkal és alumíniumötvözet keréktárcsákkal készül, nagyátmérőjű belső szellőzésű tárcsafékeket tartalmaz, és bőséges fékerőt kínál a sportos vezetéshez.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Számolni kell a járulékos költségekkel

A január elsején életbe lépett új szabályozás értelmében nem lehet hétévesnél öregebb autót behozni… Tovább olvasom