Kisalföld logö

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos 0°C | 9°C Még több cikk.

Bemutató: Mazda MX Sportif design-tanulmány

A Mazda Motor Corporation új tanulmányautót mutat be a 2003-as Genfi Nemzetközi Autókiállítás alkalmával: a Mazda MX Sportif koncepciómodellt. A design-modell a Mazda új dinamikus kompakt sportmodelljét sejteti.
Konkrétan fogalmazva a Mazda MX Sportif négy kulcsfontosságú terméksajátosságot testesít meg – olyan világosan megfogalmazott járműtulajdonságokat, amelyek a majdani sorozatgyártású változatot segítik a szilárd piaci pozíció elérésében  világszerte.
Ilyen a másoktól különböző, férfias arányokon és dinamikus, atlétikus megjelenésen alapuló, kiemelkedő formavilág, a kidolgozás és a minőség legmagasabb foka, a kiválóan kiegyensúlyozott és lineáris járműdinamikai tulajdonságok, amelyek a kategória élvonalába tartozó élményt kínálnak vezetéskor, valamint az optimálisan kialakított belső térkínálat és funkcionalitás.

Mozgás, szilárdság, stabilitás

Mint minden új generációs Mazda termék esetében, az ötajtós ferdehátú MX Sportif modellt annak jegyében fejlesztették, hogy elmossa a hagyományos járműkategóriák közötti határokat, és jóval többet nyújtson a vásárlók számára a külső formavilág, a belső térkínálat, illetve a dinamikus vezetés élménye terén. A külső formák tekintetében a tervezők a Mazda design márkafilozófiájára alapoztak: a mozgás, a szilárdság és a dinamikus stabilitás érzetére. A tervezés a hosszú utastér dinamikus arányaival és feszes körvonalaival kezdődik, amit a különösen rövid túlnyúlásokkal hangsúlyoznak. Az erőteljes vonalak a feltűnő
hűtőrácstól a motorháztetőn keresztül futva a háromszög-alakú hátsó oszlopokkal együtt erőtől sugárzó, magabiztos formát alkotnak. Az autó stabilitást sugárzó kiállását tovább fokozzák a tetőív kecses formája és az agresszív, kiöblösödő kerékjáratok – a jármű erős vállai – mindkettő a serkentő dinamizmus érzetének kialakítását segíti.

Izgalmas látványvilág belül

A belső tér számára a Mazda sportos, ám mégis kényelmet sugárzó formavilágot alkotott, körös-körül olyan hangulattal, amely vizuális izgalmat kelt és – hála a felületi kialakításuk és megjelenésük tekintetében egyaránt igényesen megválasztott anyagoknak – a vezetés élményét fokozza. A műszerfal és az ajtókárpitok egyszerű világos formákkal rendelkeznek, modern környezetet teremtve, nyílt és tágas térérzettel. Magas fényű, zongora-fekete bevonatával a műszerfal középkonzolja nem csupán elegáns, hanem jól látható és menet közben is jól használható. A három műszert tartalmazó egység és a fémes megjelenésű belső elemek ugyancsak hozzájárulnak a kifinomult belsőhöz.

Erős és környezetbarát motor

Az elsőkerék-meghajtású MX Sportif tanulmánymodellt egy MZR 2,0 literes, soros, négyhengeres motor hajtja, a Mazda új generációs motorcsaládjának tagja. A motor fordított beszívás-kipufogás elrendezéssel (azaz a kipufogórendszerrel hátrafelé), változó szívórendszerrel (VIS), örvényszeleppel (TSCV) készült. A pörgős négyhengeres teljesíti a PZEV (nulla részecske-emissziójú jármű) szabványát az Egyesült Államokban, az Európai Unió Euro IV emissziós követelményeit és az ULEV (ultra-alacsony emissziójú jármű) szabványát Japánban. A motorhoz egy sűrű fokozatkiosztású, rövid úton kapcsolható ötfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, illetve a biztonság fokozása érdekében az MX Sportif rendelkezik a Mazda dinamikus stabilitás-ellenőrző rendszerével is.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nehezebb vizsgák

Még idén megszűnnek a tesztlapok a KRESZ-vizsgán, helyette a számítógép kérdéseire kell válaszolniuk… Tovább olvasom