Kisalföld logö

2017. 01. 20. péntek - Fábián, Sebestyén -9°C | 1°C Még több cikk.

Bemutató: Ford Streetka

Van valami különleges a Ka-ban, ami megragadja a képzeletet, és az új Streetka mindennél inkább kiaknázza a benne rejlő lehetőségeket. Prototípusként a Torinói Autószalon sztárja volt, és a Ford design sikeresen vitte át a sorozatgyártásba.

A Streetka a Ford első mini roadstere és az első Ford, amely a Pininfarina együttműködésével készül kézimunkával, a klasszikus sportkocsik mintájára. Az eredmény a klasszikus kétüléses roadster korszerű interpretációja lett, a Ford Ka jellegzetességeinek megőrzésével.
A Streetka azt a Ford szándékot példázza, hogy leszármazott termékekkel, gyors ütemben bővítsék a kínálatot. Klasszikus kétüléses kocsi, modern és kiváló minőségű, mégis megfizethető. Ugyanúgy magára vonja a tekintetet, mint a torinói prototípus, látványa azt ígéri, amit az 1.6-os Duratec 8V 95 lóerős motor és a penge menetdinamika be is vált.
Újszerű megoldásaival a Streetka ékszer a Ka-modellcsalád koronáján. A divatrajongóknak, a húszas-harmincas egyedülállóknak és fiatal pároknak készült, akiknél középpontban áll a divat és a zene.

A külső drága sportkocsikat idéz

A Streetka kifejező arcvonásait a kerékívek felé beforduló, színre fényezett polipropilén lökhárító és a szögletes fényszórók határozzák meg. Az alsó légbeömlőt integrált ködfényszórók fogják közre. Profilból a lökhárító a roadster küllemnek megfelelően alacsony, de a légörvényeket azért eléggé kívül tartó szélvédőre vezeti a tekintetet. A tükörházakat színre fényezik.
A zárható tanksapka az övvonal fölött trónol, a bukócső és a tetőrekesz között. Ha leengedik a vászontetőt, csak a bukócső áll ki a tiszta rajzú kontúrból. A hátsó rész az orr designelemeit tükrözi.
A Streetka csomagtartó-fedelének féklámpái a drágább sportkocsikéra emlékeztetnek. A fedél pereme spoilert képez. Ilyen nem volt a prototípuson, utóbb toldották rá a stabilitás érdekében. A hátsó lökhárító közepén a tolatólámpa kapott helyet. Szembeötlő részlet a szögben álló, kétrészes lámpa, amelyet kissé süllyesztettek, nehogy parkoláskor betörjön. A Streetka embléma a hátsó kerék elé került, a Pininfarina nevet viselő küszöbléc pedig a gyártás helyére utal.

Streetka belülről: egyszerű és elegáns

A Streetka belseje divatosan sötét, néhol világos ellenpontokkal. A műszerfal és az ajtó ébenszínű, műszerei (átfedő kilométeróra, fordulatszámmérő és benzinóra) feketék, fehér grafikával, akárcsak az ovális óra. Keretük és a rádió környezete Cosmos matt fekete. Alumínium a váltógomb, a szellőzők gyűrűje és a bőr sportkormány küllőbetétje.
Kétféle kárpit kapható: az egyik egy exkluzív fekete szövet, sportos érzést keltő, alacsony sportülésekkel. A másik fűthető bőrüléseket és bőr ajtóborítást tartalmaz négyféle színben: ében, pergamen, nyeregbőr és Infra vörös.

Mit sem ér a nyitott autózás zene nélkül! A Streetka esetében Ford 6000 RDS/EON kétcsatornás rádió/CD gondoskodik erről, 2x20 watt maximális kimenettel. A bőrkárpitos változatokban fejlett 6006-os készülék van, műszerfali hatlemezes tárral.

A Streetka szívesen feltárul a szélnek, manuális vászontetejét könnyű működtetni. Ez megfizethetőbb is a motoros vászontetőnél vagy az összecsukható keménytetőnél. A csomagtér 214 literes.  Az ülések közötti zárható rekeszben CD lemezek és egyéb apróságok férnek el.
Streetka erő: új 95 lóerős Duratec 8V motor
“A Streetka nagyszerűen összeillik az 1.6-os Duratec 8V-vel. A motor alulról is jól húz, rugalmas, takarékos, megfizethető és sportos." (Frank Casimir, Ford benzinmotor-szakember).

Nyomatékcsúcsa 135 Nm 4,250-nél, ennek csaknem 90 százaléka 1,500 és 4,500 között áll rendelkezésre. A fogyasztás 7.9 liter, a CO2 emisszió 191 gramm/kilométer. Százra 12.1 másodperc alatt gyorsul fel az autó.
Streetka vezetés: megy úgy, ahogy kinéz

Alapfelszerelés a 195/45R16-os gumi, amelyet külön e dinamikus roadsterhez fejlesztettek ki. A „szilika" gumianyag szárazon és nedvesen is jól tapad, kitűnően kanyarodik és értékelhető visszajelzéseket ad. A mérnökök optimális pedálútra és pedálérzésre hangolták a fékrendszert. Négycsatornás blokkolásgátlójához elektronikus fékerő-elosztó tartozik.
Hangszigetelő réteget a motorház válaszfalán és a kerékdobokban alkalmaztak. Van hanggát a csomagtér és a vászontető rekesze között is. A maradék hangot a speciális kárpitozás nyeli el. Az NVH mérnökök munkájának eredménye az alapjáraton és gyorsításkor egyaránt szívdobogtató roadster-kipufogóhang.

Streetka biztonság: szolid és erős

Az első kihívás a karosszéria megszilárdítása volt, a tető hiányának ellensúlyozására. A padlólemezt, nehogy ütközéskor harmonikaként csukódjon össze, szélei mentén zártszelvénnyel megerősítették. Az anyagvastagság itt 6.8 mm, míg a normál személyautókban 1.6 mm a szokásos. Ezáltal alacsony lett a súlypont, és a Streetka rázkódás nélkül, sziklaszilárdan robog az úton.
A biztonságot a két ülés mögötti acél bukócső fokozza. Alapfelszerelés a kétfokozatú frontlégzsák és a fej-mellkas oldallégzsák. Az utasoldali frontlégzsák kikapcsolható, hogy hátrafelé néző gyermekülést lehessen elhelyezni az autóban.
Itt lép be a Pininfarina.
A legendás olasz stúdió nemcsak formaterveivel vívott ki elismerést, hanem mérnöki tervezőként és autógyártóként is. A Ford saját embereivel megterveztette a Streetka designját, majd az olaszokhoz fordult a gyártás megszervezése érdekében. A két csapat kéz a kézben dolgozott, létrehozva egy mintaértékű módszert nagysorozatú kocsik kis darabszámú leszármazottainak előállítására. 
A Pininfarina torinói üzeme éppen alkalmas volt a Streetka korlátozott darabszámú, gazdaságos előállítására. Az érdeklődés egyébként kölcsönös volt, a Pininfarina lelkesedéssel vágott bele egy Ford létrehozásába. A hivatalos munkakapcsolat 2000 decemberében kezdődött, a feladatmegosztás és a költségstruktúra rögzítésével. Az egyetértési nyilatkozatot 2001 elején írták alá, ettől fogva volt a törvény előtt is partner a két vállalat.

Különleges rétegmodell

A végső jóváhagyás 2001 májusában jött el, kezdődhetett a konstruálás és az első prototípusok alkatrészeinek elkészítése. Kipróbálták a gyártó szerszámokat, törésteszteltek, típusbizonyítványt szereztek. A Ford ragaszkodott hozzá, hogy a Streetka minőségi és egyéb szempontokból teljes mértékben feleljen meg tömeggyártott típusai színvonalának.
A motortető és a fényszórók kivételével minden külső elemet újonnan terveztek meg, és elvégezték a vázszerkezet szilárdsági méretezését is. Három vállalati kultúra találkozott össze, a Ford, a Pininfarina és a Ghia részéről, amely továbbra is belefolyt a tervezésbe.
Az új Ford Streetka a Pininfarina két üzemében készül Torinó mellett, ahol a cég központja van. A módszer egyesíti a tömeggyártás minőségbiztosítását a kézműves munka míves gondosságával. Minden egyes kocsit gondosan ellenőriznek, mielőtt felhelyeznék rájuk a Ford oválist és a Pininfarina emblémát.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új Renault Clio V6

Két ülésével és a mögöttük beépített V6-os motorral az Új Clio V6 egy exkluzív sportmodell, amely az… Tovább olvasom