Kisalföld logö

2017. 06. 27. kedd - László 19°C | 30°C Még több cikk.

Bemutató: Az új Volvo V50

Az új Volvo V50 modellre ugyanaz a filozófia és tulajdonságok jellemzőek, mint a Volvo előző sportkombijaira. Erős hangsúly a sportosságon és a kombijellemzőkön.
Az új Volvo V50 tökéletes választás azoknak az embereknek, akik a sportos és modern megjelenést szeretik. Az autóhoz értékes részletek is társulnak: a praktikus megoldások és a jelentős méretű csomagtér. Az új Volvo V50 modell formanyelve és felszereltségi szintje is feljebb lépett, a nagyobb, Volvo V70 kombi irányába. Elsősorban olyan családok tetszését nyerheti el, ahol a szülők kora 30 és 40 év között van.

Minimalista középkonzol

A vadonatúj Volvo V50 teljesen új megvilágításba helyezi a belső formatervezést – középkonzolja - egyedülálló módon - szinte lebeg a levegőben. mely a középkonzol mögött helyezkedik el. Ezt a részt halvány fény világítja meg, amely tovább erősíti ennek az elemnek a lágyan lebegő hatását, ugyanakkor funkcionális is. A középkonzol, akárcsak a kocsi más felületei, négyféle különböző dekorációval rendelhető. Ez lehetővé teszi az autó vásárlói számára, hogy ízlésük szerint alakítsák az autót.

Az alapszinten a borítás színe ugyanaz, mint az utastéré. Az „Iced Aqua" (jégkristály) változat különleges, mert teljesen átlátszó műanyagból készült. High-tech hatású, mivel részben látni hagyja a benne rejlő elektronikát és technológiát. A sötét fahatású borítás kifinomult, elegáns benyomást kelt. A valódi fémből készült alumínium borítás csúcsminőséget sugároz.

Modern sportkombi

A Volvo V50 hátsó részének formaterve sokkal lágyabb és sportosabb, mint a tipikus kombi V70 modellé. A különösen meredek hátsó rész és a lekerekített tetővonalak kombinációja modern benyomást kelt. Ezt a hatást erősíti az enyhén lekerekített orr, a rövid motorháztető és az előretolt utastér.

A kerekek a karosszéria négy sarkában helyezkednek el, mivel a nyomtáv és a tengelytáv is növekedett. Ez is hozzájárul a kocsi sportos megjelenéséhez, ráadásul stabil úttartással is jár. A hosszú tengelytáv lehetővé tette azt is, hogy a hátsó ajtók szélesebbek, kényelmesebben nyithatóak legyenek.

A Volvo V50 46 mm-rel hosszabb, mint az új Volvo S40. A nagyobb csomagteret eredményező növekedés a hátsó kerekek mögötti részt érintette. Felülről a karosszéria hajóformát mutat. Az orr kerekded, a törzs széles, a far szűkülő. Ez a forma a széles vállakkal együtt kompakt, atlétikus benyomást kelt, miközben hozzájárul a kiváló légellenálláshoz.
Az új Volvo V50 aktív és a passzív biztonsága is emelt szintű. Karosszériája különösen merev. A szabadalmaztatott orrkiképzés és a mindenre kiterjedő belső biztonsági rendszerek különlegesen biztonságossá teszik a járművet. A hatékony deformációval szembeni elvárások kompakt méretű autóban mások, mint nagyobb kocsiban.

Stabil menettulajdonságok

A Volvo V50 karosszériája 34 százalékkal merevebb, mint elődjéé, a Volvo V40 modellé. Ez a fejlett karosszéria kialakításnak köszönhető. A torziós merevség eredményeképpen a kocsi viselkedése kiszámítható és stabil az úton. Ezen felül a széles nyomtávú és hosszú tengelytávú futómű kialakítása is pozitívan befolyásolja a menetstabilitást.
A független felfüggesztés elöl rugós tagokat, hátul több lengőkaros rendszert használ. A hátsó futómű geometriája a megcsúszási hajlam ellen dolgozik.

Volvo V50 modellben alapfelszerelés az STC (Stability and Traction Control) megpördülés elleni rendszer, a DSTC (Dynamic Stability and Traction Control), mely akkor avatkozik be, ha az autó bármilyen jelét mutatja a megcsúszásnak.

A Volvo V50 blokkolásgátlós fékei különösen hatásosak. Ez a hátsó kerekek elektronikus fékerő elosztójának és az automatikus fék-asszisztensnek (EBA, Emergency Brake Assistance) is köszönhető. Az első kerekek féktárcsái hűtöttek. A féktárcsák mérete alkalmazkodik a motor teljesítményéhez.

Az Intelligent Driver Information System – IDIS olyan új felszerelés az autóiparban, melyet a harci repülőgépek technológiája ihletett. Ez a rendszer nem engedi meg, hogy menet közben zavarják a vezetőt. Előzés közben vagy fékezéskor például bizonyos információkat és a beépített GSM telefon csörgését addig késlelteti a rendszer, amíg a helyzet meg nem oldódik.

Kompakt motorok új nemzedéke

A Volvo új sportkombija, a V50 modell keresztben beépített soros motorjai négy- vagy öthengeresek lehetnek. A gondos tervezés eredménye olyan motor lett, amely 200 milliméterrel keskenyebb és 25 milliméterrel rövidebb, mint a nagyobb Volvo modelleké. Ez a kis méret könnyebbé is teszi a motort. A Volvóknál megszokott keresztirányú elhelyezéssel együtt hozzájárul a magas szintű ütközési biztonsághoz is. Az új, öthengeres, soros motorok hengerűrtartalma 2,4, illetve 2,5 liter. A nagy hengerűrtartalomnak és az öt hengernek köszönhetően a nyomaték már alacsony fordulatszámon is nagy, ami jó gyorsulást eredményez.
A V50 modellpalettájának csúcsmodellje a turbófeltöltős V50 T5. 2.5 literes benzinmotorja öthengeres, kisnyomású turbótöltős. A T5 motor maximális teljesítménye 220 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 320 Nm.
A Volvo V50 T5 összkerékhajtással is rendelhető lesz, a rendszer ugyanaz, mint a nagyobb Volvo AWD modellekben.
Bevezetésekor a Volvo V50 két öthengeres szívómotorral is kapható lesz. A 2,4i és a 2,4 csúcsteljesítménye 170, illetve 140 lóerő. Ezen kívül teljesen új a négyhengeres dízel motor. A turbófeltöltős erőforrás jellegzetessége a második generációs, közös nyomócsöves common-rail technológia használata. A befecskendező rendszer hatalmas nyomás alatt dolgozik, ami az üzemanyag részecskék különlegesen finom porlasztásához vezet. Ez növeli a teljesítményt és csökkenti a károsanyag-kibocsátást.
A dízel motor kiegészíthető részecskeszűrővel, amely csökkenti a kipufogógázban az elégetlen koromrészecskék számát, így az kevésbé káros a környezetre.

Váltók az R-modellekből

Az eredetileg a Volvo S60 R és V70 R számára tervezett, 6 fokozatú kézi váltó a Volvo V50 T5-ben is bemutatkozik. A hat fokozatot úgy osztották el, hogy a végsebesség nagy legyen és a kocsi fürgén gyorsuljon. A váltó szinkronja az alacsonyabb fokozatokban háromszoros, váltáskor a sebességfokozatok határozottan elkülönülnek egymástól.
A szívómotorokat a Volvo új generációs, ötfokozatú, kézi váltójával kombinálták. A gyorsabb váltás és a jobb kapcsolhatóság érdekében az alacsonyabb fokozatokban háromszoros a szinkronizálásuk. Szériában hatfokozatú a dízel váltója is, mely azonban nem azonos a T5-ös modellével. A minden fokozatban megfelelő húzóerőnek jó gyorsulás az eredménye.

Nagy autókra jellemző futómű

A Volvo V50 ugyanabban a szellemiségben készült, mint a Volvo S60 és a Volvo S80. A különleges Volvo S60 R és V60 R változatnál szerzett tapasztalatok is segítettek az új, kompakt modell alapjainak megalkotásánál. A nagykocsis tulajdonságoknak az öthengeres hajtáslánc az alapja. A több lengőkaros, független hátsó felfüggesztés kiválóan ötvözi a kényelmet és a jó menettulajdonságokat. A jelenlegi Volvo V40 modellhez képest szélesebb nyomtáv és hosszabb tengelytáv szintén hozzájárulnak a kocsi stabil viselkedéséhez az úton. Az elektrohidraulikus kormányzás könnyű, visszajelzése pontos.

Gondosan megválogatott anyagok

A Volvo V50 a világ egyik legmodernebb gyárában készül. Mind a gyártási módszereket, mind a felhasznált anyagokat és vegyszereket úgy választották, hogy a lehető legkisebb mértékben veszélyeztessék a gyár személyzete és a környezetben lakó emberek egészségét. A lehető legkisebb negatív környezeti hatás érdekében a kocsi tervezésekor központi kérdésként kezelték az alacsony károsanyag-kibocsátást. Akárcsak a többi Volvót, úgy a Volvo V50 típust is nagy fokú újrafelhasználhatóságra tervezték.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ford Mondeo: Még nagyobb erővel

A Ford Mondeo családja két új, nagyteljesítményű motorral bővül: egy nagyon erős dízellel és egy… Tovább olvasom