Kisalföld logö

2016. 10. 01. szombat - Malvin 13°C | 23°C

Bemutatkozik a Porsche Cayman

A Porsche november végén mutatja be a Porsche Cayman S nevű sportos, dinamikus kétülésest.

Kattintson a képre!
A Porsche 2005. november végén mutatja majd be a Porsche Cayman S-t. Ez a Boxster szérián alapuló sportos kétüléses, egy újonnan kifejlesztett hathengeres, 3,4 literes, 295 lóerős boxermotorral büszkélkedhet.

A végeredmény lenyűgöző teljesítményt produkál: magas és állandó hajtóerőt, alacsony és közepes sebességtartományban. A sportautó legnagyobb sebessége 275 km/óra. Kézi kapcsolással és a középen elhelyezett motorral, a Cayman S 5,4 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára.

Intelligens vezérlés

A Porsche VarioCam Plus rendszerének alkalmazásával, amely folyamatos vezérműtengely-állítást és változó szelepvezérlést tesz lehetővé, a Cayman S 340 Nm forgatónyomatékot produkál 4.400-as és 6.000-es fordulatszám között. A VarioCam Plus rendszerrel ezt megelőzően csak a 911-es széria rendelkezett. Az erőátvitelt egy rövid és precíz kapcsolású, a Boxster S-ből átvett és továbbfejlesztett hatfokozatú váltó szolgálja. A Cayman S a már ismerős ötfokozatú Tiptronic S automata váltóval is rendelhető, amely a kormánykeréken található billentyűk használatával sportos sebességváltást tesz lehetővé. A Tiptronic S váltót kifejezetten a sportkupéhoz alakították át, egy új elektronikus és hidraulikus vezérlőegységgel.

Merész kontúrok

A Cayman S már első látásra tipikus Porsche. Ám ugyanakkor egyedülálló tervezésének köszönhetően különbözik a Boxstertől és a 911 Carrerától. A karosszéria első részét az ovális fényszórók és a sajátos légbeömlő nyílások teszik hangsúlyossá.
A ködfényszórókat az első légbeömlőkbe integrálták, igazodva a Porsche jelenlegi tervezési filozófiájához. A frontrész egyediségét és dinamizmusát az alacsonyan húzódó felső szélvédő perem és a markáns tetővonal teszi hangsúlyossá.

A Porsche Cayman S karakteres sziluettjét az új kupé íveknek és a nagy tengelytávolságnak köszönheti, továbbá a lágyan szélesedő hátsó résznek és az oldalsó ablakoknak, amelyek erősítik az övvonal merész kontúrjait. A modell hátsó részét a nagy csomagtér-ajtó, az erőteljesen megrajzolt lökhárító és a – meghatározott sebesség felett – automatikusan előbújó szárny határozza meg. A csomagtér-ajtó nagy nyitási szélességgel rendelkezik, megkönnyítve a berakodást a 260 literes csomagtérbe. A hátsó csomagtartó, az első, 150 literes poggyásztároló rész és a további rekeszek együttesen biztosítják, hogy a kétüléses autó igazán praktikusnak mondható.

Opcióként PASM

Az alumínium karosszéria a nagy nyomtávval sportos, dinamikus megjelenést kölcsönöz a járműnek, amely alapfelszereltségként 18 colos abroncsokat kapott. A Porsche Stability Management (PSM) menetstabilizáló elektronika szintén az alapfelszereltség része, a karosszéria kiemelkedő szintet képvisel a vezetési dinamika és az aktív biztonság terén. A Porsche Active Suspension Management (PASM) lengéscsillapító vezérlő rendszere opcióként rendelhető. Ez a rendszer 10 milliméterrel lesüllyeszti a karosszériát és automatikusan az adott útviszonyokhoz igazítja a lengéscsillapítókat. Az autó vezetője a normál és a sportos programok közül választhat a középkonzolon található kapcsoló segítségével.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Itt az új Ford Focus

Négy év és világszerte eladott négymillió darab után még mindig Európa egyik bestsellere az eredeti Focus, egyben a vezethetőség és a problémamentes autótartás etalonja a kategóriában. A következő nemzedék ennél is többet kínál: még jobban partnerré teszi és motiválja a vezetőjét, miközben javult a minőség, a kidolgozás és a helykihasználás. Tovább olvasom