Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Az új Renault Mégane

Az új Mégane nemcsak esztétikailag, hanem motorkínálatában is megújul. A legjelentősebb újítások a dízelmotoroknál jelentkeznek.
Gazdagabb, dinamikusabb, barátságosabb


A továbbgondolt esztétikum az új Mégane-kínálat mind a hat karosszériájánál megjelenik: Coupé, Berline, Limousine, Grandtour, Coupé-Cabriolet és Mégane Renault Sport.

Erősebb dízelek

Az új Mégane nemcsak esztétikailag, hanem motorkínálatában is megújul. A legjelentősebb újítások a dízelmotoroknál jelentkeznek: az új, 2.0 dCi 150 LE-s változata mind a teljesítmény, mind az üzemanyag-fogyasztás tekintetében új mércét állít fel a piacon. Az immáron 130 LE-s teljesítményre képes 1.9 dCi pedig időszakosan regenerálódó részecskeszűrővel kapható. Az új Mégane 1.5 dCi 86 LE-s és 106 LE-s erőforrással is rendelhető. Ez utóbbi kategóriája legjobb teljesítmény/fogyasztás arányával büszkélkedhet.

Benzinesek 100-tól 225 lóerőig


Újdonságain és biztos értékein túl az új Mégane továbbra is a piac egyik legteljesebb benzinmotor-választékát kínálja, mely az 1.4 16V (100 LE), az 1.6 16V (110 LE), a 2.0 16V (135 LE), a 2.0 T (165 LE), valamint a Mégane Renault Sport 2.0 16V 225 lóerős turbó erőforrásából áll.
Az új Mégane továbbra is mértékadó a piacon a menettulajdonságok, a vezetési élmény, valamint – az Euro NCAP töréstesztjein elért 5 csillagos minősítésnek köszönhetően – az aktív és a passzív biztonság terén is.

Vonzerő és kifinomultság

A Mégane-széria úttörő és joggal méltányolt formavilága még inkább figyelemfelkeltővé, az autó farának vonalvezetése még korszerűbbé vált az új Mégane esetében, sőt, az utazási kényelem és a vezetési élmény fokozása érdekében új technológiákkal szerelték fel.

A stílusosabb, dinamikusabb új Mégane mértékadóvá kíván válni szegmensében. Nemes orra, izmos, robusztus vonalai erőt és dinamizmust sugallnak, amit még hangsúlyosabbá tesz a fényszórók, a hűtőmaszk és az első lökhárító új vonalvezetése. Az elliptikus modullal kiegészített fényszóróoptikák az új Mégane értéknövelő jellegét emelik ki. Új tekintetét a mélyebbre süllyesztett „V"-vel díszített hűtőmaszk hangsúlyozza, mely a szintén átrajzolt első lökhárítóra támaszkodik. A megnövelt légbeömlők és védőkereteik új formájuknak köszönhetően harmonikusan illeszkednek az új orr-részhez. A ködfényszórók a Mégane Renault Sport mintájára kívülre kerültek.

A hátsó, immár áttetsző lámpatestek az új Mégane Coupé, Berline és a Mégane Renault Sport új fényjelzései. A párhuzamos vízszintes vonalak az autó dinamizmusát és korszerűségét helyezik előtérbe. A Limousine és Grandtour kivitelek erőteljes vonalvezetésű hátsó lámpái szintén stilisztikai fejlesztésen estek át. A Mégane Renault Sportnál változatlan lökhárító dizájnját védőbetétek könnyítik.

Belső terében az új Mégane még kifinomultabb, hangulatos színű üléshuzatokat kínál.
A Renault mérnökei új funkciókkal tették az utazást még egyszerűbbé és kellemesebbé az új Mégane-ban: hátsó tolatóradar, eső- és fényérzékelő, optimalizált működésű klímaberendezés, „flat blade" típusú ablaktörlők, valamint, aktív szénszűrős utastéri szűrő.

2.0 dCi 150 LE: a  referencia

Az új Mégane nemcsak esztétikailag, hanem motorkínálatában is megújul. A hangsúly a dízelmotorokra helyeződött: megjelent a márka legszebb ékessége, a 2.0 dCi 150 LE-s változata, az immáron 130 LE-s teljesítményre képes 1.9 dCi pedig időszakosan regenerálódó részecskeszűrőt kapott.

Az új 2.0 dCi erőforrás a dízeltechnológia legújabb vívmányait hordozza. Az erőteljes, halk, gazdaságos és környezetbarát motor a 4000-es percenkénti fordulatnál leadott 150 lóerős teljesítményével és 2000-es percenkénti fordulatnál rendelkezésre álló 340 Nm-es nyomatékával kategóriája egyik legjobb eredményét produkálja. Az új, 6 fokozatú, manuális sebességváltóval társítva a szegmensben ritka, széles használati tartományt,  dinamizmust és sportosságot kínál, mindezt kitűnő akusztikai komfort mellett. Kategóriája legjobbjaként álló helyzetből 8,7 mp alatt éri el a 100 km/h sebességet. Saját szegmensében az új Mégane 2.0 dCi 150 LE a legszerényebb fogyasztású autó a 100 km-en elfogyasztott mindössze 5,4 l-rel (vegyes használat esetén), s ez egyben a legalacsonyabb CO2-kibocsátást (144 g/km) is eredményez.

Az 1.9 dCi motorok kínálata új, 130 LE-re növelt teljesítményű változattal és időszakosan regenerálódó részecskeszűrővel gazdagodik. A 6 fokozatú váltó mellett immár 4 fokozatú, impulzív vezérlésű, proaktív automata erőátvitel is rendelkezésre áll.

Az 1.5 dCi 100 LE-s dízelmotor Euro4-es változata 106 lóerőre, a nyomaték pedig 20 százalékkal, 2000-es percenkénti fordulatnál 240 Nm-re nőtt. A hatfokozatú, manuális erőátvitellel kínált erőforrás fogyasztása 4,7 l/100 km vegyes használat esetén, CO2-kibocsátása mindössze 120 g/km. Az Euro4-normára való áttéréssel az 1.5 dCi 80 LE-s változata 6 lóerővel izmosodik és teljesítménye 86 LE-re nő.

A benzines választék karosszériától függően 5 motorizációval kapható: 1.4 16V (100 LE), 1.6 16V (110 LE), 2.0 16V (135 LE), 2.0 T 16V (165 LE), valamint a Renault Sport Technologies 2.0 T 16V (225 LE) erőforrásával.

Aktív és passzív biztonság


Az új Mégane a Renault számára a biztonság terén szerzett szakértelmének újabb bizonyítéka. Vezetéstámogató berendezései tökéletes uralmat biztosítanak a gépjármű felett, és vészhelyzetben segítenek korrigálni a menetpályát. A passzív biztonság mértéke szintén figyelemre méltó; a Berline és Coupé-Cabriolet változatok ötcsillagos minősítést értek el az Euro NCAP tesztjein.

Az új Mégane számos vezetéstámogató rendszerének köszönhetően segít megőrizni a gépjármű irányítását vészhelyzetben. Valamennyi verzió a legújabb Bosch 8.0 ABS-rendszerrel, elektronikus fékerőelosztóval (EBV) és vészfékrásegítővel (AFU) rendelkezik, melyek maximális fékhatást tesznek lehetővé.

Felszereltségi szinttől függően az új Mégane alulkormányzás-ellenőrzővel (CSV) kiegészített dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (ESP) kapható. Az ESP-hez kipörgésgátló (ASR) és visszaváltáskor a motor nyomatékát szabályozó (MSR) funkció társulhat.

Az új Mégane-hoz keréknyomás-ellenőrző rendszer (SSPP) is rendelhető. A rendszer a gumiabroncsok lassú nyomásvesztésére vagy nem megfelelő nyomására figyelmeztet.

A Mégane Coupé-Cabriolet kategóriájában egyedüliként részesült ötcsillagos minősítésben az Euro NCAP töréstesztjein.
Az új Mégane tervezésekor maximális biztonságra törekedtek minden olyan helyzetben, melyet a Renault balesettani kutatásai kimutattak. Az új Mégane a harmadik generációs Renault Utasvédelmi Rendszer (SRP III) védelmét élvezi, mely optimális biztonságot szavatol valamennyi utasának.

Karosszériától függően az új Mégane felszereltségéhez akár tíz légzsák (felszereltségi szinttől függően), kettős övfeszítő és erőhatároló is tartozhat.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A CrossPolo világpremierje

A Volkswagen a 38. Esseni Autószalonon tartotta a CrossPolo világpremierjét. A négyajtós, egy kisebb terepjáró stílusában készült, nagy hátsó ajtóval rendelkező VW-modell praktikus, rendkívüli képességű és sokoldalú autó, amely különböző célokra egyaránt jól használható. A sikeres Polo Fun utódját a Volkswagen Individual fejlesztette ki és 2006 februárjában lép a piacra. Tovább olvasom