Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 22°C Még több cikk.

Az új Mercedes-Benz S-osztály

Generációs váltás az autógyártás technikai csúcsán: a Mercedes-Benz bemutatja az új S-osztályt.

Generációs váltás az autógyártás technikai csúcsán: a Mercedes-Benz bemutatja az új S-osztályt. A luxuslimuzin 2005. őszén jelenik meg.

Kattintson a képre!
Egyedien úttörő

A Mercedes-Benz járművein az „S" típustábla több mint tizenöt évtizede különleges kisugárzást, intelligens technikát és nagy értéket fémjelez. Az új S-osztály ezt a hagyományt nem csak folytatja, de egyben új jelentéssel ruházza fel. A jövőbemutató fejlesztések a még nagyobb biztonságot, komfortot és funkcionalitást szolgálják, de a jármű technológiai szempontból is olyan egyedinek és úttörőnek számít, amely az elődmodellekhez hasonlóan nagyban befolyásolja az autófejlesztés jövőjét. A limuzin kisugárzása ezt az egyediséget és egyéniséget tükrözi. Formatervezése öntudatos, erőteljes egyben elegáns karaktert szimbolizál, amely minden megtett kilométert élménnyé varázsol.

Szériában először

A Mercedes-Benz új limuzinjának fejlesztése eleve magas szintről indult. Az új S-osztályban egy tucat technikai újdonság jelenik meg most először szériafelszerelésben – a radarszenzoros fékasszisztens PLUS-tól a bővített masszázsfunkciós ülésig, a legmodernebb infravörös technikával kivitelezett éjszakai-asszisztenstől az új COMAND rendszerig, a sok kiegészítő funkcióval ellátott preventív PRE-SAFE- utasvédelemtől a parkoló-asszisztensig.

Kattintson a képre!
A fékasszisztens PLUS rendszer az elöl haladó járművet egy radar segítségével érzékeli és felismeri, kis követési távolság vagy túl gyors közelítés esetén pedig figyelmezteti az autó vezetőjét. Amennyiben ütközés veszélye áll fenn, a fékasszisztens PLUS villámgyorsan kiszámolja, és azonnal rendelkezésre állítja - még akkor is, ha az autó vezetője nem lép elég erősen a fékpedálra - az optimális fékerő-rásegítés mértékét. Ezáltal a ráfutásos balesetek száma jelentősen csökkenhet. Fontos szerepet játszik itt az adaptív féklámpa is, amely vészfékezés esetén a mögötte haladó autó vezetőjét villanófénnyel figyelmezteti.

A Mercedes-Benz egyedülálló PRE-SAFE utasvédelmi rendszere még több biztonsági funkciót kínál. A PRE-SAFE már csírájában felismeri a balesetgyanús helyzeteket: ha a lassulás egy meghatározott szintet túllép, vagy kipördülés veszélye fenyeget, a rendszer előrelátóan megfeszíti az első öveket és levegőt pumpál a multikontúr ülések párnáiba, amelyek a vezetőt, az első utast és a hátsó utasokat kitámasztják és védelmezőn körülzárják. A Mercedes-Benz most először az oldalsó szélvédőkbe is preventív védelmet rejtett; az ablakok fenyegető balesetveszély esetén automatikusan bezáródnak.

Asszisztens-rendszerek

Kattintson a képre!
A fékasszisztens PLUS a szintén továbbfejlesztett DISTRONIC PLUS távolságszabályzó-tempomat rendszerrel együtt rendelhető. Ez a radartámogatású rendszer 0-200 km/h sebességtartományban működik és még komfortosabb vezetést tesz lehetővé. Araszoló forgalomban a DISTRONIC PLUS a járművet segíti az előző autóhoz képest a megfelelő távolságra tartani, a limuzin automatikusan lefékez (akár álló helyzetig), majd a forgalom beindulásakor az elérni kívánt sebességre felgyorsít. Így tehermentesíti az asszisztens rendszer a jármű vezetőjét és kínál jelentősen nagyobb kondíciós biztonságot.

A csomaghoz most egy új, szintén radarszenzor működésű Parkolás-asszisztens is hozzátartozik, melynek hatótávolsága nagyobb, mint az ultrahang jeleknek, így az autó vezetője tolatásnál már a fenyegető ütközés veszélyéről figyelmeztetést kaphat.
Az új S-osztály fedélzetén debütáló új éjszakai-asszisztenssel a Mercedes-Benz az esti, sötétben történő balesetek kockázatának csökkentéséhez kíván hozzájárulni. Az utat két infravörös fényszóró világítja meg, amely bekapcsolt tompított fényszórónál az autóvezető látótávolságát több mint 150 méterre növeli. Az éjszakai-asszisztens segítségével a gyalogosok, kerékpárosok, parkoló járművek vagy más akadályok már korábban láthatóvá válnak a kombiműszer kijelzőjén.
 
Nagyobb, komfortosabb és még értékesebb

Az elődmodellhez képest az új stuttgarti csúcsmodell minden tekintetben megnőtt. Két, 5076 vagy 5206 mm hosszú  variáció közül lehet választani – ez 33 illetve 43 milliméterrel több, mint az eddigi S-osztály méretei. A tengelytáv 70 (80) mm-rel megnőtt 3035 és 3165 milliméterre. A karosszéria 16 milliméterrel szélesebb lett és 29 milliméterrel magasabb, mint eddig. 
Az új méretek teremtik meg annak a térkoncepciónak az alapját, amely minden utas számára első osztályú komfortot kínál. A belső tér szélességi méretei, mint a válltér és a térdszélesség 39 milliméterrel megnőtt, a fejtér még öt milliméterrel nagyobb lett. A hosszú tengelytávú S-osztály limuzinban az utasok kényelmét szolgálja a nagyobb üléshely távolság. A csomagtér 60 literrel 560 literre nőtt.

Értéket tükröz

A belső tér kialakítását az értékes nemesfa használat, krómozott díszítőelemek, formatervezett alumínium kezelőszervek és gondos ízléssel kiválasztott, jó érzést nyújtó színek jellemzik. A formát és a funkciót egyaránt szem előtt tartó műszerfal igényes, lekerekített vonalvezetésével a Mercedes formatervezők új remekműve.
Az új S-osztály intelligens kezelési koncepciójának középpontjában a nagyon gyakran használt funkciók gyors elérhetősége áll. Ezért a rendszert tudatosan a párhuzamos kezelhetőség jegyében alakították ki: ki-ki kedve és szokása szerint kezelheti az autórádiót, a TV-vevőt, a CD-/DVD-váltót, a telefont és a navigációt – mindezt vagy a multifunkciós kormány kapcsolóin keresztül, vagy a továbbfejlesztett COMAND rendszer segítségével. A  klímaautomatika vezérlése két különböző módon  lehetséges: a COMAND-on keresztül vagy a szellőzőfúvókák alatt elhelyezett kapcsolóléc segítségével.

Kombinált műszeregység

Az új kezelési koncepció elsődleges és legfontosabb területei a kormány és a kombiműszer. Ezen a területen található minden olyan fontos információ és funkció, amelyekre a vezetőnek útközben szüksége lehet. A középpontban a legújabb  fejlesztésű színes képernyő áll, melyen a megjelenített kép  tűéles. A funkciók közötti gyors választáshoz a Mercedes-Benz a szériafelszerelés multifunkciós kormánykerékhez tartozó kezelőrészeket továbbfejlesztette: kerek formájú, megvilágított, öt-utas gombokat alkalmaz, melyeket az autó vezetője könnyű gombnyomással működtethet.
A kezelést megkönnyítő  további újdonság a DIRECT SELECT – a szériafelszerelés 7G-TRONIC hétfokozatú automata sebességváltó elektronikus irányítása, amely a kormányoszlop jobb oldalán elhelyezett kar finom megnyomásával működtethető. Ennek a technikának köszönhetően a Mercedes mérnökei lemondhattak az eddig szokásos automata választókarról a középkonzolban és a kardánalagút borítását újszerűen alakíthatták ki.

Új COMAND-Controller

Az innovatív „Cockpit Management and Data System" is -- röviden COMAND – új formában jelentkezik és még több lehetőséget kínál. A már ismert telematik- és audiokészülékek mellett most különféle olyan, a rendszerbe integrált járműfunkciókkal is találkozhatunk, amelyeket eddig szóló kapcsolók működtettek. A központi kezelőegység a kardánalagúton elhelyezkedő új COMAND-Controller segítségével választhatók ki a fő- és almenük és aktiválhatók a kívánt funkciók.
Az új nagyméretű színes COMAND kijelző egy szinten található a kombiműszerrel, így azt a vezető és az első utas még jobban láthatja.
Az új S-osztály COMAND rendszere szériatartozékként autórádiót, CD-/DVD lejátszót és számítógépes adatkártya (PCMCIA kártya) csatlakozót foglal magában. Külön kívánságra a Mercedes-Benz Európában a COMAND-ot olyan navigációs rendszerrel szereli fel, amelyek adatai merevlemezen tárolhatók. Ez a módszer az eddiginél még gyorsabb útszámítást tesz lehetővé. 

Új masszázsfunkciós ülések

Az S-osztály új fejlesztésű ülései a Mercedes ügyfeleinek személyre szabott kényelmet ígérnek. Az elektromosan, 16-fokozatban állítható multikontúr első ülések a szériafelszerelés részei. Ezen kívül külön kívánságra ülésfűtéses és szellőzéses komfortülések, multikontúrülések (elől és hátul) és menetdinamikai multikontúrülések (elöl) közül lehet választani. Ez utóbbi ülés különlegessége, hogy üléspárnájának és támlájának kontúrja a mindenkori menethelyzethez alkalmazkodik, így folyamatosan optimális oldaltartást kínál.
Ezen túlmenően a menetdinamikai multikontúrülés támlája elkülönített légkamrákkal ellátott, amelyek gombnyomásra egymás után felfújódnak és leeresztenek. Ez masszázshatást gyakorol a hátizomzatra és növeli az utasok komfortérzetét. A masszázs-funkció intenzitása és sebessége a COMAND rendszer segítségével négy fokozatban állítható.

Légrugózás alapáron

Az új S-osztály futómű menetkomfortjához jelentősen hozzájárul a továbbfejlesztett szériafelszerelés AIRMATIC légrugózás. Az autó vezetője gombnyomással egy komfortosabb és egy sportosabb futómű-beállítás közül választhat. 120 km/h sebességtől felfelé és Sport program esetén a karosszéria automatikusan akár 20 milliméterrel lesüllyed, ezáltal a jármű menetdinamikája, aerodinamikája és üzemanyag-fogyasztása is jelentősen javul.
A futómű kialakításának újabb mérföldköve az Active Body Control aktív futómű (extrafelszerelés, széria az S 600-ban), amelyet az új S-osztály számára még tökéletesebbé tettek.
Az új fejlesztésű ADAPTIVE BRAKE fékberendezés olyan kiegészítő funkciókat kínál, amelyek például megkönnyítik a hegymenetben történő elindulást és vizes út esetén lerövidítik a fékutat. A rögzítőfék elektromos rásegítéssel működik – elég egy gombnyomás, ami a féket behúzza. Elindulásnál a rögzítőfék automatikusan kiold.

Megnövelt dinamika

Az S-osztályhoz szállítható négy motor közül három a Mercedes-Benz új fejlesztése. Ezek a motorok akár 26 százalékkal nagyobb teljesítményt és 15 százalékkal nagyobb nyomatékot kínálnak. Az autó 2005. őszi premierjén a 3,5-literes, 272 LE teljesítményű V6 motor mellett egy új nyolchengeres, 388 LE teljesítményű motor is bemutatkozik, amely már 2800/min fordulatszámtól 530 Newtonméter nyomatékot kínál. Az S 500 gyorsulása 0-ról 100 km/h sebességre 5,4 másodperc.
2006. első negyedévétől az S-osztály motorprogramját részecskeszűrős V6-CDI-motor bővíti. A közvetlen befecskendezésű motor teljesítménye 231 LE, maximális nyomatéka (1600/min fordulattól) 540 Newtonméter. Az új S 320 CDI ezzel elődje teljesítményét 13, nyomatékát nyolc százalékkal múlja felül.
Az S 600 csúcsmodell  (2006. első negyedévétől) tizenkéthengeres motorjának  teljesítménye 517 LE-re nő, nyomatéka négy százalékkal, 1900/min fordulattól 830 Newtonméterre emelkedik. Az új S-osztály V6- és V8-motorjait a Mercedes-Benz szériafelszerelésben az egyedülálló hétsebességes 7G-TRONIC automata sebességváltóval kombinálja.

Első a felső osztályban

Az új S-osztály egy olyan sikeres elődmodellt vált le, amely ennek a piaci szegmensnek a csúcsait már a világ minden táján meghódította. Egyedül az elmúlt gyártási évben 17.000 járművet adtak el a Mercedes-Benz a felsőosztály kategóriában piacvezető csúcs-limuzinjából.
Az eddigi S-osztály sikermérlegéhez nemzetközi versenyeken elért kerek négytucat díj és kitüntetés is hozzátartozik. Az S-osztályt többször illették „A legjobb autó", „A leginnovatívabb limuzin", „A legmagasabb formatervezési minőség" vagy a „Világ legszebb autója" jelzőkkel.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

C3 City Park: könnyebb közlekedés

A „C3 City Park" tanulmányautó parkolást segítő rendszere jelentős mértékben megkönnyíti a manőverezést, pontosabban az autósok által néha nehéznek tartott két gépkocsi közé parkolást. A két gépkocsi közötti parkolóhely keresése közben a számítógép ellenőrzi a két parkoló gépjármű közötti távolságot és tájékoztatja a vezetőt a manőverezési lehetőségről. Tovább olvasom