Kisalföld logö

2018. 02. 19. hétfő - Zsuzsanna -5°C | 4°C Még több cikk.

Az új Mercedes-Benz E-osztály

A fogyasztáscsökkenésben szerepet játszik az E-osztály BlueEFFICIENCY csomagja is. Átfogóan csökkentették az alkatrészek és szerkezeti elemek súlyát, új formákat, tökéletesített funkciót vagy hatékonyabb üzemanyag-kezelést vezettek be. Különösen hatásos volt a szélcsatornában végzett munka.

0,25-ös alaktényezőjével az új E-osztály a világ legáramvonalasabb felsőkategóriás limuzinja, négy százalékkal jobb a típuselődnél, ami 130-as autópálya-tempónál 0,25 litert takarít meg 100 kilométerenként. Az aerodinamikát szabályozható hűtőzsalu javítja, amely éppen a szükséges mennyiségű levegőt bocsátja a motorházba.

A további BlueEFFICIENCY-intézkedések közé számít a 17 százalékkal kisebb gördülési ellenállású gumiabroncs, a generátor, az üzemanyag-szivattyú, a klímakompresszor és a szervokormány energiatakarékos vezérlése, valamint az ECO Start-Stop funkció, amely alapjárat helyett leállítja az E 200 CGI motorját. Az autóst a sebességmérőben egy kijelző tájékoztatja a fogyasztásról, és arról, hogy mikor érdemes felkapcsolni a gazdaságos, környezetkímélő autózás érdekében.

Az új E-osztály négy-, hat- és nyolchengeres motorjainak teljesítményskálája 100 kW/136 LE – 386 kW/525 LE. Az újonnan kifejlesztett közvetlen befecskendezéses négyhengeresek kisebb lökettérfogattal adnak a korábbi hathengeresekéhez mérhető teljesítményt. A stratégia szerint könnyebb, kisebb belső súrlódású és hatékonyabb turbómotorok lépnek a korábbi nagy szívómotorok helyébe.


Négyhengeres CDI, 5,3 literes fogyasztással

Háromféle négyhengeres motorral lép színre az E-osztály dízeltechnikája. A piezo-technikával rendelkező közös nyomócsöves befecskendezés, tökéletesített kipufogógáz-visszavezetése és újfajta duplaturbós feltöltése spontán teljesítménykifejtésről és jó teljesítmény-leadásról gondoskodik. Számokban: Az E 250 CDI (150 kW/204 LE és 500 newtonméter) nyomatéka 25 százalékkal nagyobb az eddigi V6-os dízelmotorénál, és a fogyasztása 23 százalékkal kisebb – csupán 5,3 liter, ami kilométerenként 139 gramm CO2-nek felel meg. Hasonló motor dolgozik az E 200 CDI (100 kW/ 136 LE) és az E 220 CDI (125 kW/170 LE) modellben, ugyanakkora fogyasztással.

Az új E-osztály dízel-programjának csúcsán a hathengeres E 350 CDI (170 kW/231 LE) áll, amely fél literrel fogyaszt kevesebbet az eddigi E 320 CDI-nél. 2009 őszétől lesz kapható a V6-os gép BlueTEC kivitele, a világ leghatásosabb kipufogógáz-tisztító technikájával: az E 350 BlueTEC 155 kW/211 lóerős, és teljesíti a 2014-re tervezett EU6 szabványt. Valamennyi egyéb motor EU5-ös.


Közvetlen befecskendezés csökkenti a benzinfogyasztást

Az E 200 CGI és E 250 CGI újonnan kifejlesztett négyhengeres, közvetlen befecskendezésű motorja 1,8 literes, turbófeltöltős, változó szívás- és kipufogás-vezérléssel. Az E 200 CGI (135 kW/184 LE) a széria hatfokozatú sebességváltóval és ECO Start-Stop funkcióval csak 6,8 liter szuperbenzint fogyaszt (kombinált NEFZ, ideiglenes adat, ami 159 gramm CO2-nek felel meg kilométerenként.

Az alapfelszerelésként ötfokozatú automatával ellátott E 250 CGI (150 kW/204 LE) maximális nyomatéka 310 newtonméter, ami 26 százalékkal nagyobb az eddigi V6-osénál. Közben a fogyasztás visszament több mint 20 százalékkal, 7,4 literre, így a CO2-kibocsátás 175 gramm per kilométer (ideiglenes adatok).

Továbbra is tagja az E-osztály választékának a közvetlen benzinbefecskendezéses E 350 CGI (215 kW/ 292 LE) és a csúcsmodell, az E 500 (285 kW/388 LE), amelyek fogyasztását részletfinomításokkal csökkentették 0,6 litert elérő mértékben. A sorozat megkoronázása az E 63 AMG (386 kW/525 LE).

A V6-os és V8-as modelleken alapfelszerelés a kormánykerékről kapcsolható hétfokozatú automatikus váltómű. A V6-os E 350 CDI és E 350, illetve a nyolchengeres E 500 kapható a Mercedes legújabb összkerékhajtásával is, amelyet a magasabb hatásfok, a kisebb súly és a tömörebb építési mód különböztet meg az eddigitől. Előnye a még jobb útfogás és a fogyasztás jelentős mérséklődése.

Az új Mercedes-Benz E-osztály

Biztonság: „gondolkodó“ partner

Több mint 50 éve számít az E-osztály, elődmodelljeivel együtt, a biztonság úttörői közé. Az új limuzin a legkorszerűbb asszisztens- és utasvédelmi rendszerek világszerte páratlan kombinációjával folytatja e hagyományt. Koncepciója a valós baleseteken alapul, valóságos „gondolkodó“ partner az autó, amely lát, érez, és a veszélyre reflexszerűen, önállóan reagálva hárítja el a balesetet, illetve mérsékli annak következményeit. Nemcsak saját utasait védi, hanem a többi közlekedőt is.

Az új E-osztály fényszórója folyamatosan alkalmazkodik a mindenkori közlekedési helyzethez, és önműködően biztosítja az út legjobb kivilágítását, mások elvakítása nélkül. A kívánságra beépített adaptív fényszóró-asszisztens a szélvédőn elhelyezett kamerával érzékeli a szembejövő, illetve előttünk haladó járműveket, és úgy állítja a fényszórót, hogy fénykévéje a másik jármű előtt érjen véget. A tompított fény hatótávolsága a jelenlegi 65-ről 300 méterre nőhet. Ha szabad a pálya, finom átmenettel vált át a rendszer távfényre. Ez a rendszer együtt kapható a fény-csomagban a bi-xenon fényszóróval, az Intelligens Világítási Rendszer és a fénydiódás nappali menetfénnyel.

Az E-osztály sáv-csomagja nemcsak az S-osztályból ismert holttér figyelő rendszert tartalmazza, hanem az új sávtartó-asszisztenst is, amely megakadályozza a sávelhagyásból származó baleseteket: a fehér vonal szándékolatlan átlépésekor rövid, de érezhető kormányvibrálással figyelmezteti a vezetőt.

A szélvédő-kamera képét használja az új, opcionális sebességkorlátozásra figyelmeztető rendszer, amely elhaladás közben felismeri a jelzőtáblákat, és a sebességmérő kijelzőjében megmutatja az érvényes korlátozást.

Az S-osztályból származó éjjellátó-asszisztens első ízben kapható az E-osztályhoz. Ezt gyalogos-felismeréssel tökéletesítette a Mercedes-Benz: amint gyalogos bukkan fel az autó előtt, a rendszer optikailag kiemeli a képét, hogy észrevehetőbb legyen.


Széria a 70 paraméterrel működő fáradtság-felismerő

Egy új technika révén az E-osztály finoman érzékeli vezetőjének figyelmességét, és idejében figyelmezteti, ha elfáradt. Az alapfelszerelésbe tartozó ATTENTION ASSIST fáradtság-figyelő folytonosan felfog 70 különféle paramétert, mindenekelőtt a kormányzási viselkedést: többéves tapasztalat szerint a túl fáradt autós kisebb kormányzási hibákat vét, amelyeket gyorsan, jellegzetes módon korrigál. Ezt veszi észre a kormány-szögérzékelő.


Automatikus vészfékezés balesetveszélykor

Az S-osztály bevált, radaralapú asszisztens-rendszerei kívánságra már az E-osztályban is rendelkezésre állnak. A továbbfejlesztett távolsági radar hatótávja eléri a 200 métert (eddig 150 méter), amelynek középső sávjában a készülék érzékeli a dinamikus folyamatokat, például hogy hirtelen sávot vált az előttünk haladó kocsi. Továbbra is alkalmazzák a két nagylátószögű közeltartományi radart, 30 méteres hatótávolsággal.
A radarrendszerek vészfékezéskor is segítik a vezetőt. Érzékelőik hálózati kapcsolatban állnak a Bremsassistent PLUS fékberendezéssel, amely veszély esetén kiszámítja az ütközés elkerüléséhez szükséges féknyomást, és látható, illetve hallható jelzéssel figyelmezteti a vezetőt. A fékpedál megnyomásakor önműködően jön létre a kiszámított féknyomás.

Amennyiben nem reagálna a vezető a figyelmeztetésre, automatikus, részleges fékezés következik, majd a második fokozatban teljes fékezés, ha a vezető még mindig nem csinál semmit, és elkerülhetetlen az ütközés. Ez jelentősen csökkenti a baleset súlyát; a rendszer mintegy „elektronikus gyűrődő zónaként" hat.


Adaptív lengéscsillapítás és tökéletesített légrugózás

Évtizedek óta etalonnak számít az E-osztály hosszú távú komfortja is. Elődjéhez képet a gördülési-, az ülés- és a klímakomfort terén lépett tovább az új modell.

Széria az adaptív lengéscsillapítás, amely önműködően alkalmazkodik a mindenkori menethelyzethez: egyszerű haladáskor csökkenti a csillapítást, ezáltal sokkal simábban gurul az autó, gyors kanyarodáskor vagy hirtelen kikerüléskor viszont bekeményít, hogy maximális legyen a stabilitás.

A komfortos hangolású széria-futómű helyett dinamikusabb is rendelhető, leültetett karosszériával (ez jár az AVANTGARDE kivitelhez).

A V6-os modellekbe kívánságra beépített légrugózást (széria: E 500/E 500 4MATIC) első ízben kombinálták elektronikusan, fokozatmentesen vezérelt csillapítással, amely szenzorjelek alapján külön-külön szabályozza az egyes kerekek rugózását. Nemcsak a komfortot fokozza jelentősen, hanem a biztonságot és az autó élénkségét is. Komfort- és Sport-mód között kapcsolóval lehet választani.


Egyéni klímabeállítás, gombnyomásra

Először kínál a Mercedes-Benz az E-osztályhoz olyan THERMOTRONIC komfort-klímaautomatát, amely amellett, hogy háromzónás – vezető, első utas és hátsó rész –, előzetes egyéni beállításokra ad lehetőséget. Gombnyomással lehet választani „Diffuse“, „Medium“ vagy „Focus“ mód között, az egyéni érzékelésnek legmegfelelőbb levegőmennyiséget és levegőelosztást elérve. Közben továbbra is automatikus a berendezés működése. Széria-felszerelésként kétzónás THERMATIC automatával gördül le a futószalagról az új E-osztály.


Gazdag alapfelszerelés, egyéni változatok

Az individualitás és a sokrétűség mindig is kiemelkedő jellemzője volt az E-osztálynak. Az új nemzedék tízféle motorral, háromféle futóművel, kétféle design-kivitelben, 12 kerék-gumi kombinációval (16, 17, 18 vagy 19 col), tizenkét külső színben, és hat különböző üléshuzat ötféle színében áll rendelkezésre. A dekorációs elemek választékát megduplázták, a választékban fényes vagy pórusos nemes-fa és alumínium szerepel.

Már az alapfelszerelésben van például 16 colos könnyűfém kerék kilencküllős designnal, eukaliptusz-fa és alumínium betét, valamint finom bőrrel bevont, krómlécekkel díszített multifunkciós kormánykerék. Nem hiányzik az Audio 20 CD szórakoztató-tájékoztató berendezés dupla vevője, CD-játszója, nyolc hangszórója és Bluetooth kihangosítója sem. A színes képernyőt mind a vezető, mind az utas kezelheti a középkonzolon elhelyezett Controllerrel.

A kétféle kivitel közül az ELEGANCE névnek klasszikus megjelenés felel meg, a krómozott hűtőmaszk négy ezüstmetál lamellájával, a 16 colos kerekek tíz duplaküllős designjával, a diófa-betétekkel és a műszerfalat, illetve az ajtónyílást bekeretező hangulatvilágítással.

Az AVANTGARDE modern és innovatív. Széria felszerelése a bi-xenon fényszóró, az Intelligens Világítási Rendszer és a fénydiódás nappali menetfény és hátsó lámpa, a 17 colos könnyűfém kerék öt duplaküllős designnal, a sportfutómű és a leültetett karosszéria, a környezetvilágítás és a cső alakú műszerkialakítás. Megkülönböztető jegy az egyéni lökhárító és a hűtőmaszk krómozott keretébe foglalt három, fényes fekete lamella.


60 év alatt tízmillió darab

Az új E-osztály egy világszerte sikeres Mercedes-modell utóda, amely 2002 óta 1,3 millió gazdára talált, és a világ sok országában számít vezető felső kategóriás limuzinnak. 1947-től, amikor a 170 V elkezdte az E-osztály vérvonalát, tízmillió ilyen autót állítottak elő. Az új E-osztály 2009 márciusától kapható.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tarol Európában az Opel Insignia

Már több mint 100.000 megrendelés érkezett az Opel új zászlóshajójára. A vásárlók dicsérik a… Tovább olvasom