Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

Az új Honda CR-V: dízelmotorral is

A sportos szabadidőautók között vezető szerepet betöltő Honda CR-V CTDi motorral is kapható.

A benzinmotorral szerelt sportos szabadidőautók között hosszú ideje vezető szerepet betöltő Honda CR-V a nagy teljesítményű és nyomatékos 2,2 literes i-CTDi motorral is kapható.

Az új motorral kiegészülve a már eddig is sokoldalú CR-V tovább növeli piaci esélyeit az éles versenyben a közepes méretű sportos szabadidőautók között. Ez az erőforrás tökéletesen egészíti ki az eddigi kétliteres benzinest.

Kategóriaelső teljesítmény

4,000-es percenkénti fordulatszám mellett leadott 140 lóerős teljesítményével, illetve csupán 2.000-es fordulatszám melletti 340 Nm-es nyomatékával a dízelmotoros CR-V jelentős erőfölényben van legfontosabb vetélytársaival szemben. Ez különösen a negyedik és ötödik fokozatban történő gyorsításkor mutatkozik meg markánsan. A fogyasztás azonban a meggyőző teljesítmény ellenére is szerény – a vegyes átlagfogyasztás csupán 6,7 l/100 km –, a károsanyag-kibocsátási értékek pedig messze elmaradnak az Euro IV normában megengedett határtól.
Az Accord 2.2 i-CTDi már fényesen bizonyította a Honda új dízelmotorjának képességeit, s a módosított hangszigetelésnek köszönhetően a CR-V utasterében alig nagyobb a motorzaj, mint az Accordéban.

Átdolgozott összkerékhajtás

A Honda összkerékhajtási rendszere – amely szükség esetén automatikusan bekapcsolja a hajtásba a hátsó kerekeket is – mostantól jobb gyorsulást produkál, s az autó különösen csúszós, hóval fedett úton magabiztosabban halad hegynek fölfelé, illetve finomabban vált egyik üzemmódról a másikra, csúszós úton pedig finomabb kigyorsítást tesz lehetővé kanyarból.
A CR-V aktív biztonságát ES és Executive változatokon széria menetstabilizáló elektronika (VSA) javítja. A VSA-t úgy hangolták, hogy segítse a vezetőt megtartani uralmát a jármű fölött kanyarban, heves gyorsításkor, illetve hirtelen manőverek során. A rendszer a különböző kerekek fékezésével, illetve a gyújtás és a pillangószelep szabályozásával végzi el a szükséges beavatkozást.

Markánsabb megjelenés

A CR-V dizájnja a 2005-ös modellévre felfrissült: az autó markánsabb külsőt kapott, amely hangsúlyozza a CR-V vagány, strapabíró, ugyanakkor városiasan kifinomult megjelenését. Elöl a hangsúlyosabb lökhárító és ködlámpa tűnik fel, az Executive modelleken védőcsíkkal. Az új lámpatestben vetítőlencsés fényszórókat találunk. Az új hűtőmaszkban két krómozott díszléc található.
Hátul is új alakú a lökhárító, a jellegzetes, magasra szerelt hátsó lámpatestekben pedig mostantól átlátszó az indexbúra, és nagyobb a tolatólámpa.
Megváltozott a kívülre szerelt pótkerék borítása is, újak a külső ajtókilincsek, a küszöbdíszléc, illetve az első és hátsó sárfogó gumik. A dízelmotorral szerelt autók hátsó ajtajára a jobb aerodinamikai teljesítmény érdekében légterelő került.
Az összes kivitelre 16 collos kerekeket szerelnek – acélfelnit az LS, illetve könnyűfém felnit az ES és Executive modellekre; mindkettő új dizájnt kapott.

Felfrissített belső tér

A CR-V belső tere szintén változásokon esett át: új és jobb minőségű a kárpitozás és az ajtók textilbetétjei. A színvilág lehet titánszürke – az üléseken, a tetőn és az ajtópaneleken egyaránt –, fekete műszerfallal és szőnyegekkel, vagy pedig sötétszürke és fekete kontrasztja. Az üléseket az új modelleken puha, finomabb szövésű anyag borítja.
További újdonság még az újratervezett volán, amelyen – ha vannak – a jobb oldalra kerültek a sebességtartó automatika gombjai, balra pedig az audiorendszer kezeléséhez szükséges gombok: bal oldalon felül az állomásválasztó, alul a hangforrás (CD vagy rádió) választó, illetve középen a hangerőszabályzó billenő potmétere. Átdolgozták továbbá az ajtóban lévő kartámaszokat, a krómmal bevont belső kilincseket, a szellőzőrostélyokat és a fűtés-szellőzés kezelőszerveit. Az Executive modellen széria, az ES-kivitelen opció a bőrrel bevont szervokormány és váltógomb, illetve ajtóbetétek, valamint a fűthető első ülések.
Az előző CR-V-t kritika érte, mert a vezetők nem minden esetben láttak ki jól hátrafelé az autóból, s a Honda azzal javított a helyzeten, hogy könnycsepp alakú fejtámlákat szerelt hátulra, amelyek használaton kívül nem akadályozzák a vezetőt abban, hogy hátratekintsen.
Az új függönylégzsákok felárért rendelhetők az LS modellekhez, az ES és Executive kivitelen pedig a szériafelszereltséghez tartoznak. Biztonsági megfontolásból a függönylégzsákok érzékelőit úgy hangolták, hogy borulás esetén mindkét oldalon robbantsák be a légzsákokat.

Teljesen elsötétülő műszerek

Az új CR-V-n Accordéhoz hasonló megvilágítású műszereket alkalmaztak. A három különálló műszer teljesen elsötétül, amikor a gyújtást levesszük. Amikor a zár kinyílik, a műszerek automatikusan háttérvilágítást kapnak, amikor pedig a gyújtást is ráadjuk, a megvilágítás még élénkebbé válik. A remekül leolvasható műszereken a számok fehérek, a mutatók vörösek, s a külső hőmérsékletet mutató kijelző is része a műszeregységnek. A sebességmérőben helyeztük el azt a hasznos kijelzőt, amely mutatja a pillanatnyi fogyasztást, a napi számlálót, a külső hőmérsékletet, az átlagfogyasztást vagy egy második napi számláló adatait.
A javított teljesítményű műholdas navigációs rendszer – opció az ES és Executive kiviteleken – tetszetősebb grafikával mutatja a térképet. Minden modellhez szériában adjuk a klímaberendezést – az LS esetében manuális vezérléssel, a két jobban fölszerelt szint esetében automatikus kivitelben. A sötétített üvegezés a jobban felszerelt modelleken rendelhető extra.
A teljes sorozaton nagyobb teljesítményű fékrendszert alkalmaztak, előre 300 mm átmérőjű belső hűtésű, hátra pedig 305 mm átmérőjű tömör tárcsákat szerelnek.

Variálhatóság és kényelem

A CR-V továbbra is a variálhatóság és a stílusos kifinomultság kivételesen harmonikus összhangját nyújtja, azaz valóban ideális többcélú jármű. Akár arra használjuk, hogy nap mint nap ingázzunk vele a városba és vissza, akár a hétvégi bevásárlást intézzük, esetleg lakókocsit vontatunk a sáros földút végén lévő hétvégi házhoz, a CR-V mindenhol hibátlanul teljesít majd. A raktér befogadóképessége 527-től 628 literig terjed (VDA) az ablakok vonaláig pakolva, attól függően, hogy a második sor üléseit előretoljuk-e vagy sem. Amikor a 60:40 arányban osztott hátsó üléseket elfektetjük – ehhez még a fejtámlákat sem kell kivenni a helyükről – a raktér befogadóképessége 952 literre nő (az ablakok vonaláig pakolva).

Ez azt jelenti, hogy két 26-os túrakerékpár egymás mellé állítva elfér a csomagtartóban, és még az első kerekeket sem kell kiszerelni.
Hasznos tartozékból egyébként is sok van a CR-V-ben: például a vízhatlan tárolórekesz a raktér padlója alatt, amelynek fedele piknikasztalként is használható. A hátsó ülések nem csak elfektethetők, hanem támlájuk 45 fokos szögben hátradöntve is reteszelhető. A teljesen hátradönthető első ülésekkel együtt így lehetőség van arra, hogy az utastérben kényelmes pihenőhelyet alakítsunk ki.
A két részben nyitható hátsó ajtó felső része üvegből készül; ha csak ezt nyitjuk fel, apróbb tárgyak helyezhetők a raktérbe.

Biztonság

A CR-V-ben széria az első dupla légzsák és az oldallégzsák, az övelőfeszítők az első üléseknél, a három hárompontos biztonsági öv hátul, az ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok a hátsó üléseknél és az ostorcsapás-sérülést mérséklő első ülések.

Könnyű kezelhetőség

A CR-V vezetése élvezetes; ebben nagy szerepe van a kerékdőlést szabályozó MacPherson rugóstagnak elöl, illetve a passzív hátsókerék-kormányzást megvalósító kettős keresztlengőkaros felfüggesztésnek. A CR-V felfüggesztése személyautós stabilitást és kényelmet garantál, az autót könnyű vezetni, s földes úton is élvezetes teljesítményt nyújt. A méretekhez képest kicsi fordulókör – 10,6 méter –, a magas üléshelyzet és a körkörös irányban jó kilátás az autóból ideális városi kocsivá avatja a CR-V-t.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mégsem szűnik meg a Smart?

Annak ellenére, hogy pénzt nem hoz, úgy tűnik, egyelőre mégsem szűnik meg a Smart. Tovább olvasom