Kisalföld logö

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 22°C Még több cikk.

Az új Audi TT Coupé: Erő és szenvedély

A külső harmonikus dinamikája az új típus esetében is a beltér formavilágában folytatódik.

Igazi kultuszautó és jelkép – az Audi TT már 1998 őszi bemutatóját követően azonnal meghódította a sportkupék szegmensét, ezzel is tovább fényesítve a márka imázsát. Most a sikeres típus második generációját üdvözölhetjük; az új Audi TT Coupé a színtiszta dinamizmus megtestesítője – formavilágában, motorjai és menetteljesítménye tekintetében egyaránt.

A külső formavilág

A TT első generációja mérföldkőnek számít a járműtervezésben. A homorú és domború formák sajátos játéka leginkább egy előretörő, atletikus szobor benyomását kelti. A jármű eleje elszánt, határozott kiállást sugall, meghatározó eleme a „singleframe" hűtőrács. A hatalmas légbeömlő nyílások a motor képességeire utalnak, az éles metszésű, döntött fényszórók pedig komoly, „felnőttes" fellépést nyújtanak számára. A TT modellekre oly jellemző hátsó rész széles kerékjárataival erőt és dinamikát sugároz. A világítóegységek szemre térbeli mélységérzetét keltő kialakítása háromdimenziós hatást kelt, az erőteljes kipufogóvégek, a széles diffúzor és a középre helyezett ködzárófény pedig az autósport világát idézi.
Az új Audi TT Coupé elektromos működésű hátsó légterelője az autó álló helyzetében csupán diszkrét peremként jelenik meg. 120 kilométer/óra sebességnél azonban önműködően kiemelkedve fokozza a hátsó tengelyre ható leszorító erőt, 80 kilométer/óra tempó alatt pedig ismét a karosszériába süllyed.

A belső kialakítás

A külső harmonikus dinamikája az új típus esetében is a beltér formavilágában folytatódik. Az ajtók borítását lendületes ív köti össze a műszerfallal. A vezetőtér – például a három középső légbefúvóval – többszörösen is a TT köríves motívumait idézi. A vonalak végül a hatalmas sebesség- és fordulatszámmérő körműszereket tartalmazó, kombinált műszeregységben futnak össze. Újdonság a vezető információs rendszerének kijelzőjében működő nagyméretű digitális sebesség-kijelző.
Az új széria sportkormány tökéletesen simul a kézbe, masszív karimáját értékes nappabőr borítja, alsó íve a Le Mans quattro sportautó-tanulmányhoz és az Audi RS 4-hez hasonlóan enyhén lapított kialakítású. A vezető és az első utas sportülései kifejezetten sportos üléshelyzetet és határozott oldaltartást kínálva még az elődénél is mélyebbek. Akárcsak a kormányoszlop, természetesen hosszirányban és magasságukban is állíthatók, így mindenfajta termetű vezető számára tökéletes sportos üléspozíció állítható be.

Az új Audi TT elődjéhez hasonlóan szintén 2+2 üléses kupé, a Roadster

változat valamivel később várható.
A nagyméretű csomagtér-ajtó mögött alaphelyzetben 290 literes rakodótérfogat áll rendelkezésre, ami a hátsó üléstámla lehajtásával 700 literre nő. 1,70 méteres hosszúsága révén így akár két golftáska számára is elegendő helyet kínál.

Az új Audi TT karosszériája az ASF könnyűszerkezetes építési mód szerint készült. Az ASF első ízben kombinálja az alumíniumot és az acélt. A karosszéria tömegének 69 százalékát az alumínium teszi ki, a teljes mértékben horganyzott acélelemek elsősorban a padlózat hátsó részén helyezkednek el. Az ajtók, és a csomagtér-ajtó szintén acélból készülnek, így a tervezők optimális tömegeloszlást és egyértelműen kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságokat érhettek el. A csekély tömeg a Coupé magas fokú menetdinamikájának kulcsa, a TT 2.0 TFSI – vetélytársai között a legjobb értékként – üresen nem több, mint 1260 kilogramm, s a 3.2 quattro saját tömege is csupán 1410 kilogramm.

Motor, erőátvitel

Az Audi TT hajtásáról kétféle, egy négy- és egy hathengeres, egyaránt keresztben beépített motor gondoskodik. Erőteljes forgatónyomatékuknak és magas csúcsteljesítményüknek köszönhetően a TT Coupé tiszteletet parancsoló menettulajdonságokat kínál. Az opcióként rendelhető, kettős tengelykapcsolós „S tronic" sebességváltó, és a V6-os modellhez kapható quattro hajtás – mindkettő exkluzív technikának számít a sportkupék szegmensében – kiváló vonóerő-átadásról gondoskodik az útfelületen.
A TFSI jelzésű négyhengeres ereje 1984 köbcentiméteres összlökettérfogatából származik. Már 1800 percenkénti fordulatszámnál 280 Nm forgatónyomatékot küld a főtengelyre, s ez a magas érték egészen 5000 percenkénti fordulatszámig folyamatosan rendelkezésre áll. 200 LE maximális teljesítményét 5100 és 6000 percenkénti fordulat között produkálja. A 2.0 TFSI mindössze 6,4 másodperc alatt gyorsítja az Audi TT Coupét 100 kilométer/óra sebességre (a kettős tengelykapcsolós „S tronic" sebességváltóval), és még tovább, akár egészen a 240 kilométer/órás csúcssebességig. Ez az erőforrás átlagosan 7,7 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerre.
3189 köbcentiméter összlökettérfogatával még erőteljesebb a V6 erőforrás, amely 320 Nm maximális forgatónyomatékát a 2500 és 3000 percenkénti fordulatszám közötti tartományon bocsátja rendelkezésre, míg  250 LE legnagyobb teljesítményét 6300 percenkénti fordulatnál adja le.

Menet közben a 3,2 literes V6-os erőteljesen húz, és könnyedén pörög fel. Járását minden fordulatszámnál egyéni, főleg a szívászajokat hangsúlyozó mély zengés kíséri. A TT 3.2 quattro álló helyzetből 5,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/óra sebességre (az „S tronic" váltóművel). Legnagyobb sebessége 250 kilométer/óra (korlátozva), átlagfogyasztása 9,4 liter 100 kilométerenként.

Szériakivitelben e motorok hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakoznak. Az opcióként rendelhető, kettős tengelykapcsolós „S tronic" sebességváltó kettős tengelykapcsolós konstrukciójának köszönhetően a váltások mindössze 0,2 másodperc alatt, az erőfolyam megszakítása nélkül mennek végbe. Manuális üzemmódjában a vezető maga választhat fokozatot. A TT négyhengeres változata az első, a V6-os pedig folyamatosan mind a négy kereket hajtja.

Futómű

Az új Audi TT Coupé futóműve is a legmagasabb fokú menetdinamika jegyében született, amelyben kilenc milliméterrel alacsonyabban elhelyezkedő tömegközéppontján kívül különleges, átgondolt elrendezése is fontos szerepet játszik. Az Audi dinamikus futómű továbbfejlesztett és újrahangolt formában jelenik meg. Kívánságra az „Audi magnetic ride" high-tech csillapítási rendszer is rendelkezésre áll. Egy kapcsoló segítségével a vezető a „Normál" és a „Sport" alapprogramok között választhat. A TT egyetlen piaci vetélytársa sem kínál hasonlóan igényes műszaki megoldást.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Észreveszem, ha észreveszik

Tovább olvasom