Kisalföld logö

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 20°C Még több cikk.

Az új Audi S4/S4 Avant

Az Audi bemutatja új középkategóriájú sportos csúcsmodelljeit – az S4 és az S4 Avant változatokat. Háromliteres V6-os motorja közvetlen befecskendezéssel és mechanikus feltöltéssel tekintélyes 245 kW (333 LE) teljesítményt produkál.
Miközben az S4 modelleket mindössze 5,1 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként csupán 9,7 liter. A quattro állandó összkerékhajtás magabiztosan adja át a vonóerőt az útfelületre, a sportfutómű pedig kifejezetten dinamikus irányíthatósági tulajdonságokról gondoskodik. Az Audi kívánságra olyan innovatív műszaki megoldásokkal kínálja S4 és S4 Avant modelljeit, amelyek tovább növelik előnyüket vetélytársaikkal szemben. A hétfokozatú „S-tronic" sebességváltó villámgyorsan kapcsolja fokozatait, míg az új sport-differenciálmű változó arányban osztja el a nyomatékot a két hátsó kerék között. Az új Audi S4 október 2. és 19. között, a Párizsi Autókiállításon tartja premierjét.



Az új Audi S4 és S4 Avant szíve teljes egészében új fejlesztésű motorkonstrukció. A 3.0 TFSI az Audi V-motor családjának legifjabb tagjaként jól láthatóan prezentálja, hogyan ötvözi mesterien a négykarikás márka a teljesítmény és a gazdaságosság látszólag ellentmondó elvárásait. A nagy erejét 2.995 köbcentiméternyi összlökettérfogatból produkáló V6-os feltöltését kompresszor végzi, teljesítménye így 245 kW (333 LE). A Limousine mindössze 5,1, míg az Avant 5,2 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, legnagyobb sebességüket pedig egyaránt 250 kilométer/óránál határolja le az elektronika.



T, mint kompresszor

A 3.0 TFSI típusjelzésben szereplő „T" immár nem csupán a turbófeltöltést jelöli az Audinál, hanem általában véve a feltöltés jelzésére szolgál. A nagyméretű V6-os esetében széles körű vizsgálatok igazolták a mechanikus feltöltő kedvező adottságait. A közvetlen befecskendezéssel együttműködve egyértelműen felülmúlja a biturbo-megoldásokat, konstrukciós helyigényük, valamint gyorsulási képességük és reakcióik érzékenysége tekintetében egyaránt.

A mechanikus feltöltő ugyanis olyan kompakt felépítésű egység, amely a 90 fokban álló hengersorok közötti térben, a szívócső helyén minden további nélkül elhelyezhető. Belsejében két négyszárnyú forgódugattyú pörög egymás ellenében, percenként akár 23 ezres fordulatszámon. A különálló hűtővízkörhöz csatlakozó két töltőlevegő-hűtőt a tervezők közös házba integrálva alakították ki. Különböző megoldások széles körű csomagja segítségével a kompresszor keltette zajokat sikerült minimálisra mérsékelni.

Mivel a mechanikus feltöltő hajtását szíjon keresztül kapja a motorról, teljesítményfokozó hatását szinte már alapjárattól hatékonyan kifejtheti. A 3.0 TFSI már 2.500 percenkénti fordulatszámnál eléri 440 newtonméter forgatónyomatéki maximumát, ami egészen 4.850 percenkénti fordulatig folyamatosan rendelkezésre áll. A 80 és 120 kilométer/óra közötti gyorsítás negyedik fokozatban így mindössze 4,4 másodpercet igényel. A rendkívül rövid gázpedál-út eredményeképpen a különleges, mély zengésű kompresszoros V6-os rendkívül érzékenyen reagál a gázadásokra, jóval közvetlenebbül, mint egy azonos hengerűrtartalmú atmoszférikus erőforrás.

Mindemellett az új 3.0 TFSI üzemanyag-fogyasztása tekintetében példásan mértékletesnek is bizonyul. Átlagosan a Limousine 9,7, míg az Avant 9,9 liternyi üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként, vagyis 3,4 literrel, azaz 26 százalékkal kevesebbel, mint elődje. E magas fokú gazdaságosságot elsősorban a közvetlen benzinbefecskendezés Audi-technikája tette lehetővé.



Az új hétfokozatú S tronic

A V6-os erőforrás nyomatéka az S4 és az S4 Avant alapkivitelében rendkívül gyorsan és pontosan kapcsolható, hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül irányul a kerekeke felé. Alternatívaként az Audi a legújabb technikát képviselő kettős tengelykapcsolós váltóművet is kínálja, a hétfokozatú „S- tronic" működése extrém dinamikus, egyben rendkívül gazdaságos is. A vezető a teljesen automatikus üzemmódot is választhatja, de az egyes fokozatokat a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel, vagy a váltókarral manuálisan is kapcsolhatja, a váltások mindenkor karakteresen gyorsan zajlanak. Normál menetkörülmények között a forgatónyomaték 40 százalékát az első, míg 60 százalékát a hátsó kerekekre irányítja, enyhén hátsókerék-hajtású, sportos karaktert kölcsönözve az autó számára. Szükség esetén azonban a rendszer akár a másodperc tört része alatt is változtathat a nyomatékelosztás arányán. A quattro összkerékhajtás a hátsókerék-hajtású vetélytársakhoz viszonyítva biztos sajátkormányzási tulajdonságokról, magas fokú stabilitásról és hatékony vonóerő-átadásról gondoskodik.


Sport-differenciálmű

Az erőátviteli rendszer ideális kiegészítése az új aktív sport-differenciálmű, amely még vonzóbbá teszi a quattro hajtást. Kanyarba bekormányzáskor vagy a kanyaríven gyorsítva az új differenciálmű a nyomaték nagyobb részét célzottan a külső íven gördülő hátsó kerékre irányítja, ami a járművet a kanyarív irányába tolja. A rendszer ennek megfelelően minden alul- illetve túlkormányozottsági tendenciának azonnal elejét veszi. A vezető számára mindez a csekélyebb kormányerőben, illetve a még magasabb oldalgyorsulási értékekben nyilvánul meg.
Az érzékelők soksága illetve a gyors számítógép révén a sport-differenciálmű a nyomatékelosztás megváltoztatásához kevesebb, mint egy tizedmásodpercet igényel. A vezető a rendszer működését, s ezzel a terhelésváltások karakterét háromféle jellegmező szerint, egyéni igényeinek megfelelően szabályozhatja.

Rendkívül igényes sportfutómű

Az új Audi S4 és S4 Avant futóműve tekintetében is igazi atlétákat idéz. Ötkaros első, illetve szabályozott nyomtávú, trapéz-lengőkaros hátsó felfüggesztései rendkívül igényes konstrukciók, s szinte teljes egészében alumíniumból készültek, így igen könnyűek. A mélyre helyezett kormánymű közvetlenül továbbítja a kormányerőket a kerekek felé, precíz és finom visszajelzésekkel szolgálva az útról a vezető számára.
Mindkét új S-modell futóműve merevebb kerékagy-elemmel készül, feszesebb csillapítási karakterisztika mentén kialakított sportosabb hangolásuk pedig a karosszéria 20 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztését is lehetővé tette. A 18-, kívánságra 19-colos alumíniumöntvény keréktárcsák mögött, nagyméretű fékek dolgoznak, amelyeket nagy teljesítmény és állóképesség jellemez.

Audi drive select

Az új S4 és S4 Avant modellek további high-tech megoldásai közé tartozik az Audi drive select rendszere, amely a gázpedál karakterisztikájába, a hétfokozatú S tronic sebességváltó kapcsolási pontjaiba, illetve a servotronic kormányberendezés sebességfüggő rásegítésébe avatkozva fejti ki hatását. A vezető gombnyomással választhat e rendszerek „comfort", „auto" vagy „dynamic" üzemmódbeli működése között. Amennyiben a felszereltség az MMI kezelési rendszert is tartalmazza, egy negyedik, a vezető egyéni ízlése szerint programozható szabályzási módusz is rendelkezésre áll.
A lengéscsillapítók adaptív szabályzása rendszerében gáztöltésű, hidraulikus csillapítókat alkalmaznak. Ezek elektronikus szabályzású, kiegészítő szelepekkel működnek, így szabályozva az átáramló hidraulikafolyadék mennyiségét, s ezzel a csillapítás karakterisztikáját.

Atlétikus megjelenés: a design

Az Audi S4 és S4 Avant egyaránt izmos atléta benyomását keltve jelenik meg az úton. A külső design módosításai között elsősorban a speciális lökhárítók, az alumíniumhatású külső tükörházak, a 18-colos „S-Design" könnyűfém keréktárcsák, az oldalsó küszöblécek, a diszkrét hátsó légterelő és a négy kipufogóvég tűnik fel. A szériafelszereltség részeként LED nappali világítással kiegészített „Xenon Plus" fényszórók, illetve az ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpák további jellegzetes stílusjegyekként jelennek meg.



Az utasteret szintén az a határozottan sportos karakter jellemzi, ami mindkét új S-modell sajátja. A sportülések elektromos állítású derék- és kihúzható combtámaszt is kínálnak, a kombinált egységben szürke számlappal és fehér mutatóval szerelt műszerek sorakoznak. Az utastér alaptónusa fekete, amit csiszolt alumínium berakások díszítenek. A szénszálas műanyag és a nyírfa mellett nemesacél-szálakból készült szövet is rendelkezésre áll. Az autózást opcióként rendelhető vezetői segédrendszerek tehetik még biztonságosabbá és kényelmesebbé.Az extrafelszerelések programját olyan kifinomult technikák teszik teljessé, mint a háromzónás komfort automatikus légkondicionáló vagy éppen az „adaptive light" dinamikus kanyarvilágítás.
Az Audi S-modelljei várhatóan 2009. I. negyedévében érkeznek Magyarországra.


hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A SsangYong Motor bemutatja a C200-ast

A SsangYong Motor elnöke, Hyung-tak Choi, a 79. Párizsi Autókiállításon leplezi le a C200 névre… Tovább olvasom