Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Az új Audi A8 – A technika csúcsa

Az Audi bemutatja az A8 legújabb generációját – a luxuslimuzinét, amely minden tekintetben még magasabbra emeli a mércét vetélytársai körében.


Karosszériája kifejezetten elegáns vonalvezetése az Audi Space Frame (ASF) technológia jegyében született rendkívül könnyű alumíniumszerkezetet rejt, motorjait erő és magas fokú gazdaságosság jellemzi, míg futóműve a sportos dinamika és a színvonalas kényelem egyéni ötvözetét képviseli.

Utasterében az Audi új zászlóshajója luxusszínvonalú felszereltséggel, továbbfejlesztett MMI kezelési rendszerével, illetve a manufaktúrák világát idéző kidolgozási minőségével győzi meg utasait. Innovatív vezetői segédrendszerei és biztonsági berendezései a vezetés élményét még magasabb fokú kényelemmel és nyugalommal teszik teljessé. Az új Audi A8 a presztízs, az intelligencia, a dinamika, a kényelem és a gazdaságosság ötvözetét képviseli – „A haladás technikája" legkulturáltabb megtestesítőjeként.


A 2010 elején a márkakereskedőkhöz érkező, új Audi A8 minden tekintetben még magasabbra emeli a mércét vetélytársai körében, miközben megjelenésében nyugodt és letisztult dinamikát, illetve sportos eleganciát sugároz. Formavilágában az Audi immár klasszikussá vált vonalait képviseli, illetve fejleszti tovább. A márka új zászlóshajója számos új technika előfutáraként is szerepel. Ilyen például a teljes egészében LED-technikájú fényszórók megoldása, amelyek minden funkciójukat világító diódákkal valósítják meg, miközben a járműdesign területén is új távlatokat nyitva már a világítástechnika új fejezetét írják.



Nagyrészt alumíniumból
 
Az új luxuslimuzin karosszériája az Audira oly jellemző módon túlnyomórészt alumíniumból készül. A négykarikás márka éppen 15 esztendeje jelent meg a sorozatgyártásban is az Audi Space Frame (ASF) technológiájával, mégpedig éppen az Audi A8 első generációjában. Ez idő alatt e tekintetben is folyamatosan növelte előnyét, s az új A8 karosszériája már csupán 231 kilogrammot nyom, azaz 40 százalékkal könnyebb a vele összevethető acélkonstrukciónál. Mindez e modell környezetvédelmi mérlege tekintetében is jelentős előnyöket képvisel.

Az utasteret új, könnyed vonalvezetés és a manufaktúrák világát idéző kidolgozási minőség jellemzi. Fedélzete kényelmi színvonala vérbeli „First Class" – az új, különösen tetszetős hangulatvilágítástól egészen a luxus legmagasabb szintjét képviselő, elektromos állítású hátsó ülésekig. Az Audi minden, még a legkisebb részletmegoldásoknak is aprólékos figyelmet szentelt, s velük szemben is kompromisszumot nem tűrő minőségi elvárásokat fogalmazott meg – ugyancsak a márkára eleve jellemző igényességgel.
 


Intelligens járműtechnikák
 
Az Audi A8 az intelligens járműves technikák újabb szintjét képviseli, mégpedig példásan egyszerű kezelhetőség mellett. Továbbfejlesztett MMI (Multi Media Interface) kezelési rendszere úttörő újdonsággal jelenik meg, s „MMI touch" néven immár touchpad-funkciót is kínál. Segítségével a vezető a jármű számos funkcióját különösen innovatív módon vezérelheti, például a navigációs célok vagy telefonszámok megadásakor a megfelelő betűket és számokat egyszerűen a touchpad felületére rajzolhatja.

Az „MMI Navigation plus" navigációs rendszer egészen újszerű kapcsolatban áll a továbbfejlesztett vezetői segédrendszerekkel, s az út vonalvezetését előre „olvasva" fontos adatokkal látja el az automata sebességváltó, a fényszórók és az araszoló funkcióval (Stop & Go) kiegészített adaptív sebességszabályzás (adaptive cruise control; ACC) elektronikus szabályzóegységeit. E magas intelligenciájú rendszerek ily módon már előre felismerhetik és elemezhetik a különböző komplex menethelyzeteket, ezáltal is hatékonyan segítve a vezetőt azok megfelelő kezelésében. Számos szituációban segíthet az új „Audi pre sense" biztonsági berendezés a balesetek megelőzésében vagy azok következményeinek enyhítésében. Ugyancsak új technikaként mutatkozik be az érzékelt gyalogosokat a vezető számára külön megjelölő éjjellátó rendszer, valamint a sebességkorlátozásokat és kiegészítő jelzéseket figyelemmel kísérő sebességhatár-kijelzés. A multimédia területén az Audi szintén vonzó megoldások egész sorát kínálja, a paletta egészen a „Rear Seat Entertainment" hátsó szórakoztató berendezésig, illetve a különösen korszerű, s a vezetőre összpontosító, átfogó online-szolgáltatásokig ível.
 


Először 4,2 literes V8-asokkal
 
Az új A8 két motorváltozattal mutatkozik be, a 4.2 FSI 273 kW (372 LE), míg a 4.2 TDI 258 kW (350 LE) teljesítményt kínál, s rövidesen a teljes egészében új fejlesztésű 184 kilowattos (250 LE) 3.0 TDI is csatlakozik a palettához. Mindegyik erőforrást megnövekedett teljesítmény és forgatónyomaték jellemzi, miközben üzemanyag-fogyasztásuk jelentősen mérséklődött. Ez az előny az intelligens gazdaságosságnövelő megoldásoknak – mint a fékezések során a jármű mozgási energiájának részbeni visszatáplálása (rekuperáció) vagy a motorok innovatív hőmenedzsmentje – köszönhetően akár a 22 százalékot is elérheti. A 3.0 TDI változat mindemellett az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerét (Start-Stop-System) is tartalmazza.

A későbbiekben csatlakozik a kínálathoz a 3.0 TDI egy további változata, amely 150 kW (204 LE) maximális teljesítménnyel hajtja majd az első kerekeket. E változatot az EU-menetciklus során 100 kilométerenként mindössze 6,0 literes kombinált üzemanyag-fogyasztás, illetve kilométerenként csupán 159 gramm széndioxid-kibocsátás jellemzi – mindeddig elérhetetlen értékként a luxuskategóriában.
 



Sportos összkerékhajtás
 
A gazdaságosság e kiemelkedő színvonalra emelésében a már alapkivitelben alkalmazott, új sebességváltó is fontos szerepet játszik, a nyolcfokozatú tiptronic viszonylag szűk fokozatosztása mellett is különösen széles áttételi tartományon működhet. Vezérlése az elegáns váltókar vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűi segítségével kizárólag elektronikus úton zajlik. Az új A8 esetében szintén az alapfelszereltséget bővítő quattro állandó összkerékhajtás kifejezetten sportos, a hátsókerék-hajtású karaktert hangsúlyozó szabályzás mentén működik. A hátra érkező forgatónyomatékot kívánságra – az A8 4.2 TDI esetében már szériakivitelben – sport-differenciálmű osztja el dinamikusan a hátsó kerekek között.

Tervezői futóműve tekintetében is piaci szegmense legsportosabb luxuslimuzinjaként pozícionálták az új A8 modelleket. A lengőkarok alumíniumból készülnek. Az adaptív csillapítás-szabályzással kiegészített „adaptive air suspension" légrugózás szintén szériafelszerelésként szerepel, s az „Audi drive select" menetdinamikai rendszerbe integráltan működik. Mindezen technikák kívánságra a dinamikus kormányzással egészíthetők ki.

Az új Audi A8 közel 150 ezer példányban értékesített elődje sikertörténetének folytatása jegyében érkezik a piacra. Az első kiszállítások áprilisra várhatók, a 4.2 FSI várhatóan 27 550 000 forintos alapáron, míg a 4.2 TDI 28 200 000 forintos alapáron jelenik meg az árlistán.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

35 Amarok fut a Dakar Rally kísérő autói között

A Dakar Rally szervezői és a Volkswagen versenyzői támogatását 35 Amarok látja el, melyek… Tovább olvasom