Kisalföld logö

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 21°C Még több cikk.

Az intelligens túrakocsi

Az új, karakteres T-modellel 2009 novemberétől bővíti az E-osztályt a Mercedes-Benz. Akárcsak a limuzin és a kupé, a mostantól megrendelhető kombi is önálló típus, élvonalbeli biztonsággal, komforttal, minőséggel és célszerűséggel.

Az új E-osztály egész sor műszaki újdonságot vezetett be, amelyeket egyetlen más autó sem kínál e kategóriában, a fáradtság-felismeréstől az ütközésveszély esetén működő automatikus vészfékezésig, az adaptív távfény-asszisztenstől az aktív motorháztetőig. Mindezeket természetesen megkapta a T-modell is, kiegészítve a hátsó légrugózással (széria) és a rakodótér páratlanul praktikus megoldásaival.

Az E-osztály T-modellje több mint harminc éve alapította meg a prémium életstílus-kombik kategóriáját. Az első T-modell indulása, 1977 óta több mint egymillióan döntöttek a felsőkategóriájú Mercedesek legcélszerűbb változata mellett. Ezt a sikertörténetet folytatja a Mercedes T-modell ötödik nemzedéke – egyben csatlakozva a sikeresen útnak indult limuzinhoz, amely 2009 tavaszán jelent meg Európában, és már májusra átvette a vezető pozíciót a piaci szegmensében. 40 ezer darab talált eddig gazdára! Jellegzetes vonalainak kedvező fogadtatását bizonyítja, hogy az AutoBild Design Award 2009 alkalmával több mint százezer olvasó választotta a négyajtós kivitelt a világ legszebb autójának, a kétajtóst pedig a kupé/kabrió kategória győztesének.


Új Mercedes-vonások, az E-osztály stíluselemeivel

Atlétikus és funkcionális, ugyanakkor magabiztos és biztonságos hatást tesz a szemlélőre az új T-modell. Jellegzetes alakjának alapja az új Mercedes-stílus, amelyet az S-osztály vezetett be, de újabban már a C-osztály is képvisel. Egyik meghatározó eleme dinamikus vonalakkal és strukturális felületekkel elválasztott domború, feszültséghordozó felszínek összjátéka.

Az oldalnézet sok új elemet tartalmaz, és kétséget sem hagy az új T-modell identitását illetően. Fényes fekete borításával a háttérbe húzódik a B- és a C-oszlop, az oldalablakok teljes felülete egyöntetű látványt nyújt, feszes ívet húzva a filigrán A-oszloptól a lendületes tetővonalon át az alul elkeskenyedő hátsó tetőoszlopig, amely az izmos vállon támaszkodik meg. A középen optikailag visszafogott, a kerékíveknél pedig markáns fényvonalat rajzoló küszöb teszi teljessé a képet.

A far kifejezi az autó nagyfokú célszerűségét, a hátsó lámpák és a krómozott fogantyúléc szélesnek mutatják a karosszériát. Az új, fénydiódás lámpa osztott kivitelű, és összeköti az oldalfelületet a hátsóval, éjjel-nappal jól felismerhetővé téve az új T-modellt. Az E-osztály T-modellje a legnagyobb kombi-limuzin a prémium-kategóriában, és ezt nem is titkolja.

Az új Mercedes-Benz E-osztály T-modell

Felülmúlhatatlan rakodótér és kezelhetőség

Kezdjük a poggyászkezelés különlegességével: az alapfelszereléshez tartozó EASY-PACK csomagtér-ajtó önműködően nyílik fel, a kulcs vagy a fogantyú megnyomására. Az újszerű „Quickfold" rendszer lehetővé teszi, hogy a csomagtartó felől hajtsuk le a hátsó ülést. Sem a fejtámlákat, sem az ülőlapokat nem kell ehhez előzőleg megmozdítani. A két üléstámlát huzalok oldják ki, és döntik előre, úgyhogy sík rakodófelület keletkezik. Lefektethető külön a bal- vagy a jobboldali támla, illetve egyszerre mindkettő. A kioldás oldalról is lehetséges. Az autó így alkalmas hosszú, terebélyes tárgyak szállítására. Jóval egyszerűbb lett a poggyászt lefedő, illetve biztosító, többféle pozícióban elhelyezhető, vagy akár kivehető roló és háló kezelése is.

A raktér 1950 litert elérő térfogatával osztályában mércének számít az új E-osztály T-modell (hosszúság/szélesség/magasság: 4.895/1.854/1.471 milliméter). Csúcsérték a gyakorlat szempontjából fontos ajtónyílás-méret, rakodómagasság és poggyászhosszúság is. Ám nemcsak a csomagtartóban sikerült felülmúlni a típuselőd nagyvonalú méreteit: a könyökszélesség 50 milliméterrel nőtt, 1505-re, ugyanennyivel lett nagyobb a tolótető ellenére a hátsó fejmagasság (1010 mm), amely tolótető nélkül eléri a 1012 millimétert.

Alapfelszerelés a mintaszerű poggyászkezelő rendszer, tehát az önműködően nyíló-csukódó, a poggyászrolót is felemelő EASY-PACK hátfalajtó és az EASY-PACK padló. Az utóbbi jelentősen növeli a hasznos belmagasságot, mivel különböző helyzetekben lehet rögzíteni. Szintén széria az EASY-PACK poggyászfedél és a biztosító háló. A rolót elektromos rásegítéssel akaszthatjuk be a D-oszlopba; a hátsó ajtó felnyitásakor felemelkedik a roló is, hogy zavartalan legyen a rakodás. Egyedülálló a kategóriában az összehajtható ülés is a csomagtérben.


Szériában kilenc légzsák, újszerű vezetőtámogatás

Az új E-osztállyal még jobban kiépíti biztonságtechnikai előnyét a Mercedes-Benz. Tucatnyi új, vagy továbbfejlesztett vezetőtámogató rendszer segít elkerülni a baleseteket, vagy csökkenteni azok következményeit. Ide tartozik a széria fáradság-felismerő ATTENTION ASSIST és az extra DISTRONIC PLUS követési távolság-tartó, illetve a PRE-SAFE fék, amely önműködően képes részleges vagy teljes fékezésre. Egyedülálló, hogy a PRE-SAFE az első lökhárítóban elhelyezett radar adatai alapján az elkerülhetetlen ütközés előtt feszesre húzza az első biztonsági öveket, ezáltal csökkenti az emberi test igénybevételét.

Kilenc széria légzsákjával, négy övfeszítőjével és erőhatárolójával, valamint az első ülések ütközésre aktiválódó NECK-PRO fejtámláival még a típuselődnél is kiterjedtebb biztonsági arzenált sorakoztat fel az új E-osztály. Az ezredmásodpercek alatt felfújódó légpárnák között van két adaptív frontlégzsák, a vezető térdlégzsákja, két oldallégzsák az első üléstámlákban és egy-egy nagyfelületű függönylégzsák az A-és a C-oszlop között. Első ízben építenek be medence-oldallégzsákot az első utasok részére. Kívánságra a hátul ülők részére is kapható oldallégzsák. Ugyanott adaptív, az utas méretéhez és súlyához alkalmazkodó överő-határolókat alkalmaznak – ezek a T-modell bemutatásától kezdve rendelkezésre állnak a limuzinban is.


Széria az önműködő hátsó szintszabályozás

Az új T-modell kiemelkedő hosszú távú komfortjáról a DIRECT CONTROL futómű alkalmazkodó csillapítása gondoskodik. Szintúgy alapfelszerelés a teljes terhelés esetén is azonos magasságot tartó hátsó szintszabályozás. A T-modell futóművét az eltérő karosszéria-méretekhez illesztették, a csillapítók és a stabilizátorok valamivel feszesebbek lettek. Ezáltal a T-modell, a komfort csökkenése nélkül, ugyanolyan élénk, mint a limuzin.


Jelentősen csökkent a fogyasztás és az emisszió

Új motorokkal és sokféle tökéletesítéssel (aerodinamika, súly, energiagazdálkodás, menetellenállások) jelentősen leszorították az új T-modell fogyasztását és emisszióját. Például az E 250 CDI teljesítménye 150 kW, nyomatéka und 500 Nm, fogyasztása pedig csak 5,7 l/100 km (150 g CO2/km).

Az új T-modell indulásakor ötféle hajtómű választható, 125 kW/170 LE és 285 kW/388 LE között. Az új, illetve továbbfejlesztett gépek kisebb lökettérfogatból hoznak ki nagyobb teljesítményt, ráadásul olyan fogyasztással, amely eddig a kompakt kategóriában volt általános. Ezt olyan újítások tették lehetővé, mint az E 350 CGI BlueEFFICIENCY sugárvezérlésű közvetlen benzinbefecskendezése. A négyhengeres CDI dízelek újonnan kifejlesztett piezo-porlasztóknak és kétfokozatú feltöltésnek köszönhetik kivételes képességeiket. Valamennyi motor EU5-ös.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A roncsprémium visszavág?

A bevezetett roncsprémium-akcióknak köszönhetően idén a vártnál jobb készpénzpozícióban, de nem jobb… Tovább olvasom