Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 19°C Még több cikk.

Az autógyártókat nem érdekli a globális felmelegedés?

A tanulmány szerint elsõsorban a német gyártók vétkesek abban, hogy nem érték el a saját maguk által vállalt célt.

Az európai autógyártók nem teljesítik a maguk által kitűzött klímavédelmi célokat – derült ki a németországi Gelsenkirchen műszaki főiskolájának elemzéséből, amelyet a Capital című gazdasági magazin megbízásából készítettek.

A vétkesek között elsősorban német autógyártók vannak. Az európai autógyártó szövetség (ACEA) tagjai 1995-ben kötelezték magukat arra, hogy 2008-ig olyan új autókat állítanak elő, amelyek átlagban 140 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki kilométerenként. Az elemzés szerint a kibocsátás ennek ellenére meghaladja a 161 grammot. „A kitűzött célt ebben az évben már nem lehet elérni" – írta Ferdinand Dudenhöffer professzor, a kutatás veze t ő j e. A csökkentési lehetőségeket a dízeljárműveknél már nagyjából kimerítették, a motortechnológiában pedig a trend a lóerőszám növelése.

A tanulmány szerint elsősorban a német gyártók vétkesek abban, hogy nem érték el a saját maguk által vállalt célt, így a Volkswagen- konszern autóinál átlagban 163, a Daimler-Chrysler kocsiknál 184, a BMW-nél 190, a Porschénél éppen 300 gramm szén-dioxid kerül a levegőbe kilométerenként.Ezzel szemben az olasz és a francia gyártók sokkal jobb eredményeket mutathatnak fel. A Fiat-csoport és a francia Citroën, Peugeot, Renault kilométerenként 150 gramm szén-dioxiddal szerepel. Ezek az adatok valószínűleg Brüsszelben is kedvezőtlen visszhangot váltottak ki, ugyanis január 10-én követelte az Európai Bizottság azt, hogy járművenként 120 grammra csökkentsék a kilométerenkénti szén - dioxid - kibocsátást .

Brüsszel ezzel párhuzamosan komoly adóemelést fontolgat, ami nyilván átalakítaná a fogyasztói szokásokat is. A tanulmány szerzői a Capital megbízásából két forgatókönyvet vázoltak, megvizsgálva az intézkedések hatását az autógyártásra. Az első verzió szerint 2015-ig évi háromezer euró (mintegy 760 ezer forint) adóval sújtanák azokat a járműveket, amelyek több mint 200 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki, ez drámaian csökkentené a nagyjárművek eladását. A keményebb változat szerint betiltanának minden olyan autót, amely kétszáz grammnál több szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. Ez minden második járművet érintene, és a Volkswagen nyereségét 30, a többi német autógyárét 40 százalékkal csökkentené, a Porsche pedig elvesztené európai piacait – áll a Capital számára készített tanulmányban.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Plazmatévé és internet a Mazda ügyfélvárójában

A közelmúltban megújult Győr-Moson-Sopron megye egyetlen hivatalos Mazda-márkaképviselete. Tovább olvasom